Juwel meterbak van Zwits


Zwits zei:
bedankt voor de complimenten!!! :thumbs:

helaas dit weekend een dode bleheri uit de bak gevist. had dit al verwacht omdat hij er erg slecht en mager uit zag. hij at wel gewoon. aan de rest valt niks te zien.

Nu is ineens ook 1 van mijn cacatuoides vrouwen verdwenen :stom: kan haar nergens weervinden, ook niet met de schoonmaak vanmiddag. ik vrees dat ze is overleden en dat de slakken erbij zijn geweest...

Niet leuk
 
vrouwtje was een aantal dagen spoorloos, gister werd mijn vermoeden bevestigt.

gUcLTeDvltJFJjuBdW_htN8jSzeBFvfo.jpeg


het mannetje heeft de afgelopen dagen constant lopen zoeken, gister zag ik hem ineens met het vrouwtje in zn bek rondzwemmen... erg jammer.

het andere vrouwtje is flink bezig om aandacht te trekken van het mannetje:

gUcLTeDvltJFJjuBdW_htN8jSzeBFvfo.jpeg


hij heeft bij dit vrouwtje al een aantal nestjes gehad, maar dit was toch z'n minst favoriete vrouwtje. ik zal snel nog een vrouwtje halen en dan eventueel mijn Bleheri's wat uitbreiden. heb er nu nog 11 (helaas van de week ook 1 van verloren), en dat samen met 2 (worden er weer 3) Caca's en 5 oto's is toch wel een beetje kaal in een meterbak.
Ik denk dat ik er 5 of 7 bijhaal, maar daar moet ik nog even over nadenken.

het water kleurt iig al wel weer wat geler en de drijfplanten zijn keurig aan het uitbreiden:

gUcLTeDvltJFJjuBdW_htN8jSzeBFvfo.jpeg


gUcLTeDvltJFJjuBdW_htN8jSzeBFvfo.jpeg
 
Balen van het vrouwtje en de uitval van de Bleheri, man. Bak staat er wel mooi bij, maar is inderdaad nog wat aan de heldere kant.
Persoonlijk zou ik nog wat bladeren op de bodem uitstrooien.
 
Bedankt beide!

@Ronald: de bak wordt elke dag weer iets geler en zodra het wateroppervlak weer mooi vol gegroeid is, komt dat helemaal goed! de bak draait ook nog net weer een paar weken na een nieuwe bodem, dus het is ook nog niet helemaal af. inmiddels nog wat klimop binnen gekomen en paar catappa bladeren toegevoegd. ben zelf niet echt kapot van bladeren, blijft veel zooi aan plakken.

Toch nog een vrolijke noot, we hebben weer gezinsuitbreiding!
SNvxLZc-H57XESqZ8opSP-Asmkc78G8s.jpeg


het mannetje helpt ook goed mee het nestje te beschermen:

SNvxLZc-H57XESqZ8opSP-Asmkc78G8s.jpeg



Denk alleen niet dat er veel van komt. het vrouwtje houdt de jongen niet zo goed bij elkaar en diegene die zich wat te ver van huis wagen worden gesnackt. maar we zullen zien of er wat overblijft.
 
Strakke bak!

Mooi vissen ook, zou leuk zijn als er wat kleintjes overblijven.
 
Bedankt allen voor de reacties :thumbs:

@Pla: net vanavond 5 bleheri's opgehaald en een nieuw caca vrouwtje! de caca en moliwe jongen zijn nu verkocht, op naar de volgende ;)

@John: filter met behoorlijk overcapiciteit, minimaal visbestand en Dennerle Clear up alst nodig is :thumbs:
 
Het ene caca vrouwtje heeft nog steeds een nestje
g6r7lrkvGtL1BC-IczJU4IBMR5dMt8Ap.jpeg


mannetje doet flik z'n best
g6r7lrkvGtL1BC-IczJU4IBMR5dMt8Ap.jpeg


een foto van het nieuwe vrouwtje, nog niet op kleur natuurlijk
g6r7lrkvGtL1BC-IczJU4IBMR5dMt8Ap.jpeg


vrouwtje overwennen en de bleheri's
g6r7lrkvGtL1BC-IczJU4IBMR5dMt8Ap.jpeg


vrouwtje in de bak
g6r7lrkvGtL1BC-IczJU4IBMR5dMt8Ap.jpeg
 
Eigenlijk he... zouden die cacatuoides 'Rio Nanay' in plaats van bij Utaka hier bij jou moeten vertoeven ;)
 
Dat had "flink" moeten zijn Ronald ;)

Ja dat is een echt schitterend visje Ivo, maar mijn harem mag hier z'n tijd uitzitten en gaat nergens heen ;)
 
nestje is inmiddels verdwenen, maar dat had ik ook niet anders verwacht.
het nieuwe vrouwtje vermaakt zich inmiddels prima!
 
Leuke foto's wederom, het zijn echt prachtig getekende vissen, en bedrijvig dus veel te zien :D
 
Bedankt Astrid en camponotus!

Ik had al eerder mijn mooiste caca man van eigen kweek naar mijn neefje gedaan, deze heeft nu ook een nestje.

Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


ben blij dat ze het bij hem ook goed doen.

Met mijn eigen nieuwe Caca vrouwtje gaat het prima!
Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


ik dacht alleen dat het nestje van het andere vrouwtje weg was, daar zat ik dus mis mee want er zwemmen nog een stuk of 15 rakkers rond. zijn inmiddels mooi wat gegroeid.

Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


onduidelijke foto van 1 van haar jongen
Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


gaat inmiddels zo goed met het nieuwe vrouwtje, dat deze ook een nestje heeft

Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


het valt slecht te zien, maar als je goed kijkt zie je onder het vrouwtje allemaal oogjes

Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg


Ks0Iexx-SPjPIjL7lr-cGqvGtRjHO3J4.jpeg
 
Wat een prachtvisjes toch! Ze zijn schilderachtig, kleine zwemmende kunstwerkjes :smitten: Helaas ben ik erg gehecht aan mijn cory's, anders wist ik het wel. Maar nu kan ik extra van jouw foto's genieten :)
 
bedankt allen! :thumbs:

@Saskia: er zijn genoeg mensen die ze samen houden met cory's waarbij het wel goed gaat. al weet ik wel zeker dat het bij mij niet goed zou gaan, de cory's zouden geen leven hebben.
 
Wat een pracht exemplaren! Wanneer je ze groot krijgt hou ik mij aanbevolen ;)
 
Waar ga je voor Stonie? de pelvicachromis of de cacatuoides? ;)
 
Ook van deze bak wat kiekjes gemaakt met mn nieuwe camera:
kan stukken beter, maar ook hier alvast een voorproefje

AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg


AxHJvF1BtxO9cXl8J4cXBfau0wNRNDwu.jpeg
 

Terug
Bovenaan