Juwel meterbak van Zwits


bedankt beide!

@AkitaLuna: heb toevallig voor mijn andere bak net de agassizii aangeschaft :)
 
geweldig om te lezen hoe vaak jou caca's jonkies krijgen. maakt me tegelijkertijd wat jaloers!

ik heb al een tijdje de apistogramma agassizii fire red. vind ik persoonlijk zeer mooie vissen. Dames (inmiddels nog maar 1) deden alles vanuit hun holletjes, maar geen enkele keer kleintjes gezien. De corydora panda's zitten misschien in de weg? die hebben al wel ukken gehad en nu weer eitjes apart gezet.

ik blijf het proberen en laat mijn enthousiasme voeden met verhalen als deze!
 
bedankt John en Homerno1!

@Homer: de cory's zouden in de weg kunnen zitten, dat zou net het zetje kunnen zijn dat ze er niet aan beginnen. maar toch lijken me je waterwaardes waarschijnlijker, vooral met de agassizii.

dat is dus mijn volgende project, kweken met mijn agassizii die ik recentelijk in mijn andere bak heb. heb nu vooral met makkelijkere soorten gekweekt.
 
Vorige week heb ik weer een behoorlijk aantal vissen verkocht, waaronder ook een stuk of 12 caca's. ik heb nu nog ongeveer 8 kleintjes die nog moeten opgroeien.
verder gaat alles prima hier. heb alleen het idee dat het caca mannetje een beetje bejaard is en dat hij het allemaal nog maar net kan bijbenen.

heb vorige week ook alle drijfplanten eruit gehaald en uitgedund, dit was zo'n vast pakket geworden dus heb 3/4 kunnen weggooien.

paar kiekjes van de verkochte caca's, samen met de moliwe's in mijn 60cm "opgroei/uitvang bakje".

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg



de kleintjes die ik nu nog wel heb

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg



zoals de beide meterbakken er nu bij staan.

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg


nog een paar kiekjes.

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg

Nas113I-5dvQlm38o4OFz7sNaFNz6JLo.jpeg
 
dank jullie wel!

De rechterbak is van dit album :) zelf ook mijn favoriet, de andere is een beetje een mengelmoesje. vind de bak alleen een beetje te licht op het moment omdat ik zoveel drijfplanten heb weggedaan. maar goed, dat groeit binnen no-time weer dicht.
 
Ik wordt altijd vrolij van jou bakken met visjes, schitterende foto's wederom!
 
Leuk die grote groep dwergcichliden, nice dat ze zo vlotjes kweken bij u. Ja aqua's staan er ook heel netjes bij.
 
Bedankt Peter & Asgard!

heb al wat nieuwe kiekjes gemaakt, planten gaan als een speer dus het geheel is alweer wat donkerder.
 
een van de vrouwtjes zat al een tijdje in haar holletje. ze was erg geel dus ik had al zo'n vermoeden. maar donderdag voor het eerst gespot! weer een nieuw nestje.
blijkt toch wel veel invloed te hebben wat voor vissen je er bij houdt. zodra ik de rest van de jonkies uitgevangen had, was het meteen raak. opa Caca kan het blijkbaar nog.

eerst zomaar een paar kiekjes:

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg



en het nestje:

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg

udchlahicUS6nB2nSWtia3sG4wzUgrsz.jpeg
 
Leuk om te zien. Goed dat je de andere vissen er uit gevangen hebt. Zo hebben de jonkies meer kans om te overleven.
Heb je de mogelijkheid om ze met levende Artemia te gaan voeren?

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Gefeliciteerd.
Voor de rest ga ik met de andere mee, prachtige foto's van schitterende bakken.
 
leuk zoveel jongen en hele mooie foto's.

Ik zie dat je al meerdere nestjes hebt grootgebracht.
Kan je de jongen gemakkelijk verkopen?
En waar, FLS bv?
En krijg je der geld voor bij een FLS?
 
Mooi grut weer. Altijd leuk om te zien hoe druk moeders er dan mee is.
 
Bedankt allemaal!!!

Jos Hut zei:
Leuk om te zien. Goed dat je de andere vissen er uit gevangen hebt. Zo hebben de jonkies meer kans om te overleven.
Heb je de mogelijkheid om ze met levende Artemia te gaan voeren?

Hobbygroet,
Jos Hut

Ik heb op het moment geen Artemia kweek staan, maar ik heb al veel nestjes kunnen grootbrengen met alternatieven. Het enige wat er bij de caca's zwemt is een school Hemmigrammus bleheri, dus het wegsnoepen door andere vissen valt sowieso mee.

ledstrip zei:
leuk zoveel jongen en hele mooie foto's.

Ik zie dat je al meerdere nestjes hebt grootgebracht.
Kan je de jongen gemakkelijk verkopen?
En waar, FLS bv?
En krijg je der geld voor bij een FLS?

Ik verkoop mijn vissen idd aan mijn LFS (local fish store), maar in mijn geval is dat een particulier die verkoopt vanuit zijn eigen woning. Ik krijg er wat geld voor of ik ruil het tegen andere vissen of bijv plantenvoeding. heb op een koppel pelvicachromis taeniatus na al mijn jongen aan deze man verkocht.
 
Dank je Zwits.

Ik kan een deel van mijn jonge vissen ook kwijt aan een particulier die in zen eigen huis verkoopt. Maar hij wil aleen maar 10 koppels over nemen.
Voor men andere jonge vissen dien ik nog een oplossing te vinden.
 
Zijn en mijn....

Ik probeerde hier in Apeldoorn aan winkels te slijten, maar werkelijk niemand heeft interesse. Het valt niet goed mee jonge vissen aan de man te brengen en van marktplaats raak ik ook niet echt in juichstemming.
 
Nienepien zei:
Zijn en mijn....

Ik probeerde hier in Apeldoorn aan winkels te slijten, maar werkelijk niemand heeft interesse. Het valt niet goed mee jonge vissen aan de man te brengen en van marktplaats raak ik ook niet echt in juichstemming.



Oh neen!!!!!


straks ga ik ze nog moeten euthanazeren of naar de zee dragen.
 
Wat bedoel je met sneren Nienepien(een bitse opmerking maken?)

Als het dat is, sorry dan, het was niet zo bedoeld.
 
Sorry Nienepien dat ik zo overkwam.

Maar ik voel mij een beetje machteloos. Voor 20 jongen heb ik misschien een oplossing maar met de andere 60 weet ik niet wat te doen.

Daarmee mijn opmerking.

Maar dank je voor te antwoorden.
 

Terug
Bovenaan