Juwel meterbak van Zwits


Geweldig mooie vissen ik zou ze ook erg graag zelf willen. Ik hou dit topic in de gaten, echt super mooie beestjes zijn het.
 
OOIT.. als mn ramirezi's niet meer rond zwemmen.. toch ook maar voor caca's gaan =)
 
je bent altijd welkom ;)

blablabla Mausalicious en Atrid, ontzettend bedankt!
 
Bij mij gaan de caca's ook prima in de bak. De broedzorg van moeder is zo mooi om te zien. Hoe ze de jonkies verdedigd naar alles toe.
Al verschillende nestjes gehad. Zijn bij mij nu een 4 tal jongere vissen, zover ik ze zien kan zeker 3 vrouwtjes.
 
Bedankt :thumbs:

Beide nestjes zijn alweer verdwenen, waren er ook maar een paar. in mijn vorige nestjes waren er toch echt wel een stuk of 40-50 larfjes maar de laatste nestjes zijn prut. vind ik ook geen ramp, kleintjes zijn erg leuk maar de vorige jongen waren nog niet eens uit de bak ;)

Nu de nestjes toch weg waren gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het hout af te spoelen en anders neer te zetten. als je er niks aan doen verzameld er toch wel behoorlijk wat troep op.
 
mooie blauwe gloed op de rugvinnen

42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


pa
42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


Echinodorus heeft al 2 "bloemstengels" aangemaakt. had er al eens 1 weggeknipt.
42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg


42RDrOCHLb_5TNs8TtiTqImgOhdwAcsO.jpeg
 
Echt ontzettend mooi, wat een gave vissen zijn dat! En wat geweldig om zoveel nestjes te kunnen bewonderen (bestaat er voor vissen geen max aan nestjes? Kunnen vrouwtjes dat aan zo vaak/snel achter elkaar?)
Pffff wat balen dat ik maar een 60cm bak heb, anders wist ik het wel.. caca's!
(ik sluit nu helemaal niet meer uit dat er hier ooit een grotere bak komt)
 
Bedankt allen voor de complimenten! doet de mens goed :)

@Ronald: gelukkig maar, ik probeer altijd een beetje te varie�ren met de foto's, omdat ik bang ben dat het anders allemaal een beetje veel van hetzelfde wordt. is het ook eigenlijk wel, maar je ziet de jongen steeds meer veranderen :)

@Mausalicious: jup goed gezien, een flatcoated retriever. op de foto was hij een paar maand oud. toevallig vandaag net 2 geworden!

@liejanne: De vrouwtjes raken wel erg vermoeid door de nestjes, ze beschermen ze en eten zelf dus ook iets minder. maar mijn Caca vrouwtje met het meeste rood heeft nu in anderhalf jaar tijd ongeveer 5a 6 nestjes gehad, het andere vrouwtje 2. dus het valt mee.
 
Ja zijn super honden, ontzettend lief, energiek en een enorme will-to-please.
Onze 4e inmiddels. naja, mijn ouders hebben er 3 gehad en nu hebben wij dus nummer 4 :)
 
Hey Zwits, ik heb even in je foto album gekoekeloerd! Mooie bak en dat ene mannetje met dat vele dieprode oranje is ook prachtig om te zien!!!
 
goed dat de bak niet meer lekt, met wat planten erin kan die bodem er misschien juist mooi afsteken op het groen van de planten.
Ben benieuwd
 
Bedankt Angela! :thumbs:

@cone: euhhh.. ik denk dat je even door moet bladeren, aangezien de bak lek was in december 2013 :p
 
Hou eens op met die mooie caca's te fotograferen zeg! Geweldig mooi laten ze zich weer zien.
 
totaaltje, echinodorus is aan vervanging toe en de hydrocotyle leucocephala is net nieuw, kwam in een potje waar alles aan elkaar gegroeid was dus moet nog even groeien.

_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg


links
_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg


rechts
_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg


vrouwtje is alweer opgeknapt
_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg


nog wat random foto's
_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg

_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg

_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg

_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg

_Q6OZMRPw8hxmYb81ntMPgYlAhCZZSVT.jpeg
 

Terug
Bovenaan