tot mijn grote verbazing vond ik dit in mijn aquarium:
deze jongen is in 3 uur tijd van boven naar onder gegleden:
dit was toch wel de druppel die de emmer deed overlopen. blauwalg, bruinalg, en nu ook nog Aliens in mn bak..
ik kreeg het grind maar niet goed schoon en vanalles bleef er aan plakken, leek erg vies en ik was er helemaal klaar mee.
een checklist gemaakt of ik alles had en toen besloten om de bak grondig aan te pakken.
ik zal jullie niet vervelen met foto's hoe het schoonmaken van de bak etc ging, dat kunnen jullie wel.
Alles eruit en de visjes vangen, wat blijft dat lastig xD ik dacht dat ik iets van 9 jonkies over had, dat bleek met het uitvangen wel anders te zijn!
ik telde er 32.
Ik had hout via ludger besteld en dit stond al even te weken, dus dit gelijk in de bak samen met een zandbodem.
even een probeersel met de opstelling van het hout (en nog niet alle stukken)
Afijn, vullen maar.. bleek het hout nog niet te zinken.. jammer maar helaas, dus heb er maar wat stenen opgelegd en zodra het wel wil zinken dat verander ik de opstelling. de planten heb ik ook maar lukraak wat in de grond gedrukt want ik kon niks zien omdat de bak zo troebel was (en omdat ik er dennerle Clearup in gegooid had, ook een mooie witte wolk).
hier het einderesultaat voor nu, nog erg troebel dus: