Wat is er nieuw

Juwel meterbak van Zwits

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwits
  • Startdatum Startdatum
Ik ga de planten die wel een kleibolletje lusten alvast op de definitieve plek zetten, zodat (oa op aanraden van Ivo) de planten toch niks te kort komen. bouw ik hout er wel om heen 🙂

paar foto's:

Pa
R4SuHsZVp5l2ENpcuIhF-0mR7eCQ1vzy.jpeg

geel jonkie

geel jonkie dichterbij

paar jonkies

Zo, heb alles met plezier bekeken en gelezen. Wat een mooie bak heb je en super mooie vissen zeg!! 🙂

Heel leuk die jonge caca's
Inrichting is altijd moeilijk. Daar blijf ik ook altijd mee bezig, en het is nooit echt naar mijn zin geweest. Dus troost je, je bent niet de enige die daar last van heeft.

Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal gaan zien, als al het hout op zijn "vaste" plek staat.

bedankt voor de complimenten! :thumbs:

maandag maar weer kijken of het hout al wil zinken.

toch vind ik het "neergekwakte" ook wel wat hebben

en dat hout, tjah dat duurt gewoon een tijd, heb hier ook nog stukken die ik echt vast moet klemmen omdat het anders weer gaat drijven.
komt wel goed ooit

ja dat hout komt vast wel goed.
"Neergekwakt" heeft ook wel wat natuurlijk, maar ik heb zo niet bepaald hoogte in de bak en voor de Caca's is het ook niet optimaal. die willen wel wat meer beschutting en zichtbrekers. 1 vrouwtje heeft het op het moment niet helemaal fijn en verschuilt zich constant. Ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen.

ja das idd niet fijn dan,
ik zit ff te bedenken hoe je het op zou kunnen lossen voor nu ff, maar zou het ff niet weten
heb eventueel wel een bosje javavaren ofzo voor je wat je erin zou kunnen zetten, vallisneria heb ik ook nog wel, maar denk juist dat je dat niet wil ivm het hout

Dat is lief An, dat je meedenkt.
heb al een flinke afscheiding gemaakt met waterpest en ze heeft wel wat plekjes om te schuilen, maar een van de vrouwtjes is dominanter dus de ander niet helemaal in haar hummetje.

vanmiddag ga ik weer met de weekelijkse schoonmaak/waterverversing bezig, hopelijk dan zinkend hout 😛

Wat een gedoe allemaal Zwits maar vind het nu wel veel mooier met de zandbodem om eerlijk te zijn.

en niet geheel onbelangrijk: VEEL beter voor dwergcichliden 🙂 :thumbs:

als je wat wil ervan stuur me maar pb hoor,
ik wil graag helpen.

Dank je An, ik zou altijd nog wat planten uit mijn andere bak er tijdelijk in kunnen zetten. dus komt wel goed :thumbs:

Seabait zei:
Wat een gedoe allemaal Zwits maar vind het nu wel veel mooier met de zandbodem om eerlijk te zijn.

haha ja dat had je al laten blijken in dit album, dat je het vorige grind niet zo mooi vond 😛

Ik vond het zelf wel wat hebben, dat grind. Maar nu ik er een zandbodem in heb, ben ik wel erg blij dat ik die tijd erin gestoken heb. vind het zelf ook mooier.

al merk ik geen verschil in het gedrag van de Caca's door de bodem. in mijn andere bak zit heel grof grind, dus daar vertoonden ze inderdaad niet het natuurlijke gedrag van de bodem in de mond nemen en dan weer uitspugen etc. maar dat deden ze al wel met het vorige grind, wat erg fijn was.

zometeen aan de schoonmaak!

Het hout wil bijna zinken, dus proberen we volgende week maandag nog maar eens.

Ik dacht dat een van de vrouwtjes wat stress had door de indeling en niet helemaal op haar gemak was. nu heb ik deze signalen dus weer eens verkeerd geinterpreteerd.

dit ging eraan vooraf:

paringsdans
Z8dkeoN3KaBwphfBiHE5qsPeo0soz_XO.jpeg

paringsdans 2

wat dus uiteindelijk dit tot gevolg had

het vrouwtje heeft dus eitjes en verstopt zich daarom veel.

met de vele jonkies gaat het prima. wat me wel opvalt is dat ik eigenlijk 4 verschillende "kleuren" heb. ik heb spierwitte met een zwarte streep, gele met zwarte streep, helemaal donkere en een paar "albino's" die vrijwel doorzichtig zijn. wel grappig om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen.

gele en een donkere

gele, donkere en witte op de achtergrond

pa met een "albino"

Maar het mannetje cacatuoides heeft het maar druk! hij moet het andere vrouwtje ook tevreden houden!

dit vrouwtje is nu dus ook al druk bezich haar stekkie te verdedigen!

en nog maar een paar kiekjes

pa
WcStv23GMYZbdF0iJDstGgj42uZ1TQS3.jpeg

roodneusjes

ma

aan tafel

pa in de bush bush

en totslot een totaaltje van het oerwoud.

de laatste tijd is er uiteraard het een en ander veranderd!

het hout wou eindelijk zinken, dus heb ik de bak iets anders ingericht. met het verzetten van de echinodorus (en het bijsteken van een kleibolletje) had ik de bak erg troebel gemaakt en kon ik er weinig van zien, dus het is nog steeds niet helemaal zoals ik het hebben wil.
Ook heb ik de bak behandeld met Blue Exit, ben nu ook van de rare sporen af.

Beide vrouwen hebben in de tussentijd alweer een nestje gehad, maar deze zijn niet veel ouder geworden dan een paar dagen. er zijn nu namenlijk behoorlijk wat kapers op de kust! de "jongen" die al vrijzwommen zijn in tussentijd behoorlijk gegroeid tot het punt dat ik me begin af te vragen of het al tijd wordt ze eruit te halen. vooralsnog veroorzaken ze geen problemen en is er geen ruzie in de bak.

Ze vertonen nu de gele kleuren die CaCa M in het begin ook had, voordat hij ineens rood kleurde. ik had in mijn andere bak ook een stuk of 4 jongen gedaan om te kijken hoe ze het daar zouden doen. deze zijn echter gelijk al rood gekleurd!?

Er zwemt nu ook 1 otocinclus rond, deze zat in de bak die we hadden opgehaald voor mn neefje en zwemt nu dus bij mij. geen idee welke (affinis / vittatus?)

afijn, foto's zeggen meer.

Totaaltje voor ik met de herinrichting was begonnen:
dsNBadQlIMMNekd3uObJM5FxnGkhhfy6.jpeg

pa, beetje fletse kleur door de camera

pa 2

oto, geen idee welk soort

Caca jong

jong 2

3

een hoop bij elkaar

pa met een wat meer oranje kleur jong als fotobomb

totaaltje zoals het er nu bij staat.

mijn excuses voor kwaliteit, moeilijk foto's maken met het lange licht buiten

Nou, dat valt reuze mee hoor, ik vind dat je weer een schitterende update geplaatst heb, mooie vissies hoor, alles ziet er goed uit :thumbs:

vraag me alleen af wanneer ik de kleintjes weg moet doen.. vooralsnog geen problemen maar dat zit er natuurlijk wel aan te komen.

Meestal blijft het wel goed gaan, tussen de jongen zelf. Al zullen ze elkaar wel regelmatig uitdagen, maar zo lang het geen echte vechtpartijen zijn hoef je je niet zo druk om te maken.

Ik zelf doe de jongen pas weg nadat ze 6 maanden zijn. Dan zijn ze vaak al van een redelijk formaat en op kleur. Vaak zie je dan al hoeveel mannen en vrouwen je hebt, dat verkoopt ook beter.

visstisck zei:
Meestal blijft het wel goed gaan, tussen de jongen zelf. Al zullen ze elkaar wel regelmatig uitdagen, maar zo lang het geen echte vechtpartijen zijn hoef je je niet zo druk om te maken.

Ik zelf doe de jongen pas weg nadat ze 6 maanden zijn. Dan zijn ze vaak al van een redelijk formaat en op kleur. Vaak zie je dan al hoeveel mannen en vrouwen je hebt, dat verkoopt ook beter.

ze zijn van 11 maart dus net iets meer dan 3 maanden oud.. dan hou ik ze nog in de bak, zolang het goed gaat :thumbs:

@Seabait: dank je John 🙂 dat doet de mens goed

Mooi jonge vissen. Mijn Caca nestje (de eerste) heeft niet lang overleefd. Ze zwommen een paar dagen tussen de bladen met moeder in de buurt. Maar zijn denk ik ten prooi gevallen aan de andere bewoners of vader.

Prachtige vissen in een prachtaquarium!
Ik vind niets mis met de foto's hoor.
Ik vermoed dat je de otocinclus vittatus hebt.

ps. otocinclussen houden van gezelschap van soortgenoten, dus hij(zij zal het op prijs stellen moest je er soortgenoten bij doen 😉

Bedankt beide! 🙂

Ik ben mij daar van bewust. de Oto zit bij mij omdat mn neefje zn bak net is opgestart (opnieuw) en dus geen algen heeft. oto's hebben de meeste winkels bij mij in de buurt helaas niet dus dat wordt nog even zoeken. het is voor mij ook echter 1 van de 2, of ik koop er nog 5 oto's bij, of ik vergroot de school Bleheri.

@Fozzy: de jongen zijn van het eerste uitgekomen nest. daarna hebben beide vrouwen nog meerdere nestjes gehad, maar die zijn ten prooi gevallen van de toen al wat grotere eerste jongen vermoed ik.

Inmiddels heb ik contact gehad met mijn LFS, ik kan ze bij hem kwijt zodra ze wat groter zijn en het geslachtsonderscheid goed te bepalen is.

Heel erg mooi hoor en wat heb je veel jongen overgehouden 😀
Bij sommigen kun je ook al duidelijk het geslacht zien 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan