de laatste tijd is er uiteraard het een en ander veranderd!
het hout wou eindelijk zinken, dus heb ik de bak iets anders ingericht. met het verzetten van de echinodorus (en het bijsteken van een kleibolletje) had ik de bak erg troebel gemaakt en kon ik er weinig van zien, dus het is nog steeds niet helemaal zoals ik het hebben wil.
Ook heb ik de bak behandeld met Blue Exit, ben nu ook van de rare sporen af.
Beide vrouwen hebben in de tussentijd alweer een nestje gehad, maar deze zijn niet veel ouder geworden dan een paar dagen. er zijn nu namenlijk behoorlijk wat kapers op de kust! de "jongen" die al vrijzwommen zijn in tussentijd behoorlijk gegroeid tot het punt dat ik me begin af te vragen of het al tijd wordt ze eruit te halen. vooralsnog veroorzaken ze geen problemen en is er geen ruzie in de bak.
Ze vertonen nu de gele kleuren die CaCa M in het begin ook had, voordat hij ineens rood kleurde. ik had in mijn andere bak ook een stuk of 4 jongen gedaan om te kijken hoe ze het daar zouden doen. deze zijn echter gelijk al rood gekleurd!?
Er zwemt nu ook 1 otocinclus rond, deze zat in de bak die we hadden opgehaald voor mn neefje en zwemt nu dus bij mij. geen idee welke (affinis / vittatus?)
afijn, foto's zeggen meer.
Totaaltje voor ik met de herinrichting was begonnen:
pa, beetje fletse kleur door de camera
pa 2
oto, geen idee welk soort
Caca jong
jong 2
3
een hoop bij elkaar
pa met een wat meer oranje kleur jong als fotobomb
totaaltje zoals het er nu bij staat.
mijn excuses voor kwaliteit, moeilijk foto's maken met het lange licht buiten