Juwel Rio 240 Zuid-Amerika Biotoop van Bart-M


Leuk, ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden, ik ga zeker met je meekijken.
 
Leuk dat je volgt :D, ik ga mijn best doen om er iets moois neer te zetten

Hier wat foto's van de hout opstelling die ik heb gemaakt

993236bartm_0_82_p1010108.jpg


166886bartm_0_82_p1010109.jpg


995643bartm_0_82_p1010111.jpg


214862bartm_0_82_p1010110.jpg
 
Inmiddels heb ik alweer een paar kleine aanpassingen aan de opstelling.. Blijft zo leuk dat veranderen
 
Altijd leuk toch, je aquarium (opnieuw) inrichten.
Ik ben er momenteel ook mee bezig, met hout en bladeren van dezelfde bron haha.
 
Prachtige stukken hout! Ga dit proberen te volgen.
 
Eigenlijk pakt het altijd wel leuk uit met dat soort stukken :)
Krijg je echt een Amazone Mangrove idee bij :)
 
Wouw, een hele gave opstelling, ik ben benieuwd hoe het in je bak staat.
 
@Fox
Opnieuw inrichten is inderdaad altijd weer heeeeel leuk haha. Ik heb je bakje gezien, die ga ik ook volgen!

@Nikki
Bedankt :D

@mcc95
Ik vind het ook altijd prachtig bij iedereen, geeft een natuurlijk effect

@Mark
Ik hoop nog mooier dan op de handdoek haha
 
Vandaag een paar takjes gezocht en bij de opstelling gedaan, ook aan de eerste opstelling een paar kleine aanpassingen gemaakt. Hier de foto's

137352bartm_0_82_p1010112.jpg


Rechterkant

726586bartm_0_82_p1010113.jpg


Midden

923912bartm_0_82_p1010114.jpg


Linkerkant

589439bartm_0_82_p1010115.jpg
 
Mooi!

en dat nu zo in het aquarium zien te krijgen :D

~ Ivo
 
mooi hoor...zal toch wel lukken....foto gebruiken, komt het wel goed
 
Stukken nummeren helpt misschien ook al!
 
Bedankt! :D

In het aquarium krijgen moet wel lukken, alle stukken zijn anders en lijken niet op elkaar. De foto ga ik gebruiken met het opnieuw opbouwen. Ook heb ik van buiten naar binnen gewerkt en zal ik de beide kanten apart houden zodat er niks door elkaar komt. Het zal vast wel iets anders worden dan nu, maar dat kan ook goed uitpakken
 
Met zoveel en zo mooi hout moet dit wel een geweldige bak gaan worden :D
 
Laten we het hopen, misschien dat ik nog een paar kleine takken ga zoeken voor op de bodem. Ook komen er Catappa bladeren op de bodem en misschien dat ik ook beukenbladeren wil gebruiken. Over de achterwand ben ik nog niet uit, misschien verf ik de achterkant wel gewoon zwart. Maarja, eerst moet ik mijn huidige bakje nog verkopen..
 
Jaja, afgelopen weekend eindelijk mijn meter bakje verkocht. Dus ik hoop volgende week mijn nieuwe bakje op te halen :D . Ik ga de bak met gewoon leidingwater vullen, wel filteren over turf. Pas als ik alle vissen heb ga ik verversen met osmose om zo de vissen geen te grote klap te geven. Ik kan niet meer wachten om te beginnen, planten te bestellen en visjes te kopen.. En moet ook nog even kijken welke visjes ik als eerst ga kopen. Ook twijfel ik nog of ik nog vissen in de bovenlaag wil en welke ik dan wil. Iemand nog leuke suggesties?
 
Spannend zeg. :) Weet je al wanneer de nieuwe komt? Wil eindelijk die houtopstelling wel eens in een aquarium zien :p
 
Waarschijnlijk haal ik hem donderdag op. Morgen even vragen of ik of ik het transporter busje van stage mag lenen. Ik wil ook heel graag zien hoe het hout staat in het aquarium, straks nog even spelen met verschillende opstellingen. Maar denk dat het toch de eerste opstelling gaat worden. Morgen leg ik het hout in de vijver. Kan het mooi inwateren. Ik wil ook snel een keer naar Utaka, om daar even te overleggen over een leuk visbestandje. Hoofdbewoner staat al lange tijd vast. De Dicrossus Filamentosus :D
 
Mooie opstelling, misschien is het een optie om de bak te vullen met 50% leidingwater en 50% osmosewater, dan is het al een tikkie zachter. Mijn bak heeft onderhand bijna puur osmosewater en als ik nieuwe bewoners koop dan gaat dat ook prima hoor als je maar goed laat overwennen. Maar uhm pssssst de Dicrossus Maculatus is stiekem nog een stukkie mooier dan de Filamentosus hoor :p
 
Daar zou ik wel mee willen beginnen, maar ik heb nog geen osmose apparaat en ik vind dit toch veiliger dan goed overwennen. Persoonlijk vind ik de Filamentosus mooier en is ook een stuk goedkoper, maar ik ken ze tot nu toe alleen van foto. Misschien dat als ik ze in het echt zie dat ik de Maculatus toch mooier vindt..
 
Ik quote even uit ons topic:

Gertbl zei:
Haha, volgens mij ken je mij te goed, Ivo.

Maar inderdaad heb ik daar een filmpje van. Dit deed de D. maculatus man erg vaak in mijn 80cm bak, maar ook in de 1.60m bak destijds. De D. filamentosus heb ik het onlangs ook zien doen in mijn 2m bak. Even kort een blad op tillen en eronder kijken.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=uoI4hrn4EXY[/video]

Dit was de maculatus man trouwens:
nUUFTKyQA3ZvZXQxNlNjSeHCcYTgG1tt.jpeg
Dicrossus maculatus male by Gertbl, on Flickr

~ Ivo
 
Is wel een prachtvis, maar helaas ook aardig prijzig..
 
De bak staat er sinds donderdag en is sinds een halfuur ongeveer helemaal draaiende. Zijn er toevallig mensen die foto's willen zien? :D
 
Een bak met water wil ik niet zien nee. Wel als je hout er in staat ;)
 
Het hout zit er ook in, alleen de foto's willen niet uploaden maar ik ben er mee bezig
 
Dat moet je ook zelf doen dat kunnen foto's niet :p
 
Haha, dat zal het probleem zijn!
 
Bakje op zijn plek

412494bartm_0_82_p1010123.jpg


Gloed nieuwe lichtkap :D

328914bartm_0_82_p1010124.jpg


Zand erin

923467bartm_0_82_p1010126.jpg


315942bartm_0_82_p1010127.jpg


Het hout erin

773885bartm_0_82_p1010128.jpg


En het water erin :D

177993bartm_0_82_p1010129.jpg


Zij aanzichtje

599986bartm_0_82_p1010130.jpg




2 stukken die nog helemaal rechts in de hoek moeten drijven helaas nog. Net als een paar kleine takje. Als het goed is komt morgen het eerste plantje binnen er kleibolletjes. Ook moet ik nog een verwarmingselement kopen, maar dat is geen noodzaak nu. Indraaien is nu het belangrijkste, morgen stel ik de tijdschakelaar maar eens in. Wat vinden jullie er van? :D
 
Dit gaat een hele mooie bak worden. :) Ik blijf je volgen!
 
Leuk om te horen, het is ook de bedoeling dat het heel mooi gaat worden. Tot nu toe ben ik nog tevreden en ik hoop dat dat zo blijft :D
 
zeker een goed begin...misschien nog 1 of 2 echi's en wat bladeren en wat drijvers en je bent een heel eind al...wat wordt je visbestand eigenlijk...?
 
Mooi begin ben benieuwd naar het vervolg........
 

Terug
Bovenaan