Juwel rio 350 van Killerfish


Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,475
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Tja, mooie aanbiedingen zijn er om gebruik van te maken. Dus... de meterbak moet plaats maken voor een grotere bak. Vanavond opgehaald en alvast een begin gemaakt met de scape en het filter met kit vastgezet. Laten drogen en wachten tot morgen, dan komt er 30kg sansibar dark binnen en kan ik verder met scapen

Laten we beginnen met een carshot van het ophalen met z'n beiden. Alhoewel ik enorm scheel lijk zo 🙈


Wat een reus in de ruimte, maar zo blij mee
IMG-20211223-WA0021.jpeg


Eerst schoonmaken en de achterwand eruit, lekker kitkrabben 😑
20211223_205046.jpg


Vaag genoeg hebben ze de deuren ipv afstellen opnieuw vastgezet met pianoscharnieren omdat het niet paste. Had nog een paar goeie, de juiste, scharnieren liggen dus maar ff vervangen
20211223_230019.jpg


En alvast een start met scapen
20211223_221743.jpg
20211223_221750.jpg


Mis eigenlijk hoogte maar t hout is op 😐 Even kijken wat ik doe, ergens hout scoren of opvullen in de hoogte met planten... Voor vandaag is het iig goed, kan nu weinig doen dan wachten tot de kit droog is en het grind binnen is
 
Bovenkant miste toch een stuk hout dus vanmorgen even wezen shoppen. Geslaagd en nu snel naar huis want tussen 1100 en 1300 komt het grind binnen. Hout was ingewaterd, dus mooi gelijk te gebruiken na even afspoelen

20211224_115512.jpg
Prima zo, zeker straks met planten. Pakket ondertussen wat vertraging, is er tussen 1500 en 1700. Hopelijk lukt het ze vandaag nog wel, wil verder.

20211224_115919.jpg

Bak in ieder geval vast gevuld om te spoelen, gebruik het ook als straks het zand erin gaat. Gaan er 2 van mn eigen stukken drijven; die lagen natuurlijk al een tijdje op zolder. Lichte rescape en de stukken vastgezet met andere stukken hout. Stroming is ook prima dus nu even geduld

20211224_132635.jpg
 
Tnx heren! Bak is inmiddels beplant, voorzien van zand en een mooie mistlaag. Zal zo even wat foto's maken, al moeten jullie voor het totaalplaatje natuurlijk nog even geduld hebben tot alles echt helder is. Voor zover het er nu naar uitziet gaan morgen de vissen over, eerst de bak even helder en kijken of ik echt helemaal tevreden ben. Dat ene nachtje doet ze ook niks
 
Tnx, heel blij mee. Met eten de laatste, extra ww gedaan om de bak nog wat meer helderheid te geven. Temperatuur gelijk en de vissen met de biomedia overgezet. Mooi hoe alles vrolijk door de bak zwemt. Nu lampen uit en vind het goed voor vandaag, morgen punten op de ï in de bak en opruimen.

En omdat een video meer zegt dan honderd woorden

 
Ben een paar dagen niet online en er is alweer een nieuwe bak :eek::Dk
Haha, vervroegd kerstcadeau. Wel in de plaats van de 1m hoor, anders wordt het heel veel.

Yup! 11 stuks. Mogen nog wel even flink wat voer, maar dat komt wel goed. Binnnekort maar ff een fotoshoot

Veel plezier van ze Mike en het lijkt inderdaad net of er meer visjes in die zak zitten.
Die vielen mij ook pas echt op toen ik de foto maakte
 
Water helder ✅
Hout dat nog steeds drijft, helaas ✅
Paar drijvende planten ✅

Morgen de bak afmaken en hout vastzetten om alles echt af te ronden. Even kijken voor een extra paar varens voor middenin bovenin de bak en dan ben ik denk ik wel tevreden.

Ook even het oppervlak skimmen, want echt schoon is die ook niet meer door de buis van mn afvoerslang; dom, niet schoongemaakt na het zandspoelen.

20211229_200735.jpg
 
Wat een prachtige bak!. Ik denk toch wel dat we dit de Killerfish scape kunnen noemen, want je scapes kan je gewoon herkennen! :D
 
Tnx allen!

Schitterend uitzicht zo denk ik op je bank👍
Absoluut, al kijk ik er vanaf de zijkant in. Zal vanuit die hoek ook wel een foto maken

Wat een prachtige bak!. Ik denk toch wel dat we dit de Killerfish scape kunnen noemen, want je scapes kan je gewoon herkennen! :D
Ben toch benieuwd hoe dan 😅
 
Het gebruik van hout, planten, stenen en het daarbij horende "Islandscape" (geen idee of dat een ding is)
True, blijf ttoch het meest natuurlijke

Schitterend uitzicht zo denk ik op je bank👍
En mn uitzicht van de bank. Water blijft toch niet helemaal helder, corydoras helpen met het zand nog te spoelen 😅
20211230_163348.jpg
 
Zoals altijd, erg mooi! Zijn dat Dermogenys pusillus?
 
Die mist blijft. Had echt de bodem moeten spoelen, maar doe ik normaal met zand ook niet. Deze is een dag helder tot de cory's weer een nacht hebben lopen woelen...

Ach, kijken het wel ff aan, stoort nog niet zo en wordt vanzelf wel helder; maar een extra pot geduld opentrekken. Vissen trekken zich er niks van aan en zwemmen vrolijk de hele bak door, ook tijdens dat ik bezig ben. Kleine sfeerinpressie gefilmd.

 

Terug
Bovenaan