Wat is er nieuw

Kaylee_D's Incorrecte Zuid-amerika biotoop (Rekord 800)

Ik bedoel inderdaad de Dicrossus filamentosus, wat ik begreep vormen die wel koppels en ik heb het ook overlegd met diverse mensen die ook schaakbordcichlides hebben 😉.

Verder bedoel ik inderdaad een mooie volle bos John 😉

Ze zullen best in koppel gehouden kunnen worden, als je geen te dominante man hebt, maar de mannen zijn zo polygaam als wat!

En je weet dat dit nogal gevoelige diertjes zijn? Het water moet echt uitmuntend zijn wil je er een beetje lang plezier van hebben. Eigenlijk gewoon een visje voor een speciaalbak.

Mascha/Ivo, ik weet dat ze erg gevoelig zijn en ik ben op dit moment aan het kijken of ik m'n waarden gelijk blijven, anders ga ik toch een andere kiezen 😉

Gisteren 3 stukken hout gekocht, er 2 voor m'n grote bak. Tips voor het hout zijn welkom, ik ben niet heel tevreden hoe dat stuk op de stenen ligt.

Inmiddels heb ik helaas nog maar 10 neon-tetra's over en 4 platy's (waren er 19 en 5) en ben ik op zoek naar een nieuw scholenvisje voor erbij (wordt een groepje van 10, ik wil een "slanke" vissoort).

Het bestand:
4 platy's -> 1 man red wagtail, 1 mickey mouse platy vrouw, 2 stippelvrouw
10 neon-tetra's
15 corydoras pygmaeus
3 pangio kuhlii
x aantal mini-japonica garnalen
x aantal vuurgarnalen.
er komt sowieso ook een koppeltje schaakbordcichliden nog bij deze zomervakantie en dan 10 middenlaag scholenvisjes.

Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=7b-7yan ... e=youtu.be

Ziet er leuk uit,hoor. :thumbs:
Nu nog een plant erbij, is hij compleet .. 😀

Zeker 😉 Zoals jij al weet twijfel ik tussen 2 soorten:
Bacopa australis en mayaca fluviatilis
Of natuurlijk een andere plant in die richting

Haha 😛 Moet ik eerst een plek verzinnen ervoor 😛 (misschien tussen het linker stuk hout en achter de stenen (moeten wel de stenen even opzij gelegd worden, planten erin en stenen terug, maar alsnog 😛) )

Ik zit alleen nog wel telkens te denken hoe ik dat stuk hout op de stenen op een andere mooiere manier kan leggen. Tips daarvoor zijn welkom

Zo. De bak nu (heb het stuk hout anders gelegd):
Aqua_zpszlydkyns.jpg

Dank je 😉 Ik twijfel toch nog steeds over het stuk hout, of ik hem toch niet terug leg zodat ik daarachter een mooie stengelplant kan planten. Dat stuk verhoog ik dan met zand, zodat de stengelplant hoger staat.

Maar even een updateje, zondag ben ik met de behandeling voor parasieten (wat hopelijk de ziekte in m'n bak is) gestart, vanochtend de eerste nabehandeling gedaan. Tot nu toe nog niets veranderd aan de neon-tetra's, degene die het ergst aan toe is neem ik zaterdag mee naar Top-Fish in Druten om te kijken wat het is.

M'n visbestand nu
3 platy's
9 neons
3 pangio kuhlii
x aantal vuurgarnalen & mini-japonica garnalen.

Vanochtend 1 dode platy en neon (die zat vast in een stuk hout) uit m'n bak gehaald, verder kan ik m'n 15 pygmy's nergens meer vinden, heb alles al uit m'n bak gehaald, m'n filter gecheckt, nergens :S

Wat het bestand eerst was:
5 platy's
19 neons
3 pangio kuhlii
15 corydoras pygmaeus
x aantal vuurgarnalen & mini-japonica garnalen.

Ik hoor regelmatig van mensen waarvan een hele school zomaar sneuvelt (natuurlijk niet "zomaar" maar wel opeens). Zou het kunnen zijn dat je Pangio's de lijkjes hebben opgegeten en platy's zijn ook lijkenpikkers. Dat gezegd hebbende, vreemd dat je helemaal niks meer terug vindt. Vaak vind nog wel wat resten terug.

Van de neon's en platy's heb ik de lijkjes terug gevonden, maar van alle 15 de corydoras (die ik vorige week nog zag) helemaal niets :S

Een Pygmaeus is ook eigenlijk niks qua massa, als ze 's avonds zijn doodgegaan en je kijkt de volgende dag is het grootste gedeelte al weg. Maar dat er van de hele school helemaal niks meer terug te vinden is is toch vreemd. Zou kunnen dat er wat ergens tussen gelegen heeft, maar als je pas na een paar dagen kijkt is het vergaan/opgegeten of allebei.

Schijnt meer te gebeuren met Pymaeus. Misschien in combinatie met de medicatie maar daar heb ik verder niet zoveel verstand van.

daar begonnen ze ergens anders ook over, ik gebruik JBL Punktol, waar kuhlii's en garnalen niet goed tegenkunnen en daarom gebruik ik ook maar 5ml ipv 10 ml, maar die hebben nergens last van.

Ik heb geen ervaring met dit medicijn en zeker niet in combinatie met Corydoras. Maar als er is een kleintje sneuvelt hier zie ik het vaak alleen doordat mijn telling niet meer klopt. Van de grotere soorten zie ik dan wel wat liggen, vaak een kopje met ruggengraat.

hier echt niets, maar volgens mij vrijdag zag ik ze nog (stuk of 10) en nu zie ik er dus geen een meer :S

Zojuist waterwaardes gemeten:
Sera-aquatest box
pH = 7.0 -> 7.5, maar dit kan ik niet heel goed zien
gH = >15, niet verder getest, werkt niet meer, alles is >20 altijd
kH = 6
NH3/NH4=0
NO2 =0
NO3 =0
PO4 =0,25
Fe = 0
Cu = 0

En met de JBL Pro-scan:
Screenshot_2015-07-23-17-40-37_zpsjihyomz1.png

Nou,zijn wel paar dingen,die wel omhoog kunnen.

No3 en Po4.

Wordt No3 verbruikt door de planten, dan bijvoeden uit flesje.

Of werkt het filter niet goed?
Po4 kan iets omhoog.

Mooi system zo. :thumbs:

Weet ik, NO3 is altijd 0 geweest.

Filters werken zover ik weet goed.
In m'n interne filter zit op dit moment: filterwatten en actieve kool, normaliter filtermat, filterwatten en turf, maar vanaf morgen doe ik er allleen filtermat en wat
In m'n externe filterwatten, siphorax, turf en filtermatten

Het lijkt inmiddels gelukkig weer beter te gaan, vanavond/morgenochtend water verversen en actieve kool in het filter, om medicijnen eruit te halen en dan afwachten.

Mijn aquarium eergister (heb nog geen nieuwe foto's gemaakt 😛 )
aqua_2-8..jpg

Voor nu gaat het goed en heb ik geen dode vissen meer gehad sinds vorige week zaterdag. De plek bij de neon-tetra is ietsjes verminderd, maar niet veel, ik denk daarom ook niet dat het nog over gaat (de plek). Hoop dat er geen vissen meer overlijden, dan kan ik eind september ook aan de gang in m'n bak. Ik zit nog even te twijfelen wat ik met de vissen doe die ik nog heb. De neons houd ik sowieso.

Het bestand wat over is gebleven:
9 neons
3 platy's (de mickey mouse gaat naar m'n oma, de 2 gevlekte ga ik misschien in een andere bak doen om ermee te gaan kweken, maar daar twijfel ik nog erg over omdat het maar een 31*21*21 bakje is)
3 kuhlii's (gaan misschien weg)
x aantal mini-japonica garnalen en vuurgarnalen. ik ga zo veel mogelijk uitvangen en in m'n kleine bak doen, verder laat ik een aantal mini-japonica's in m'n grote bak.

Gister helaas een neon-tetra ontdekt met -waarschijnlijk- wormen, gelijk in de (inmiddels goed ontsmette/schoongemaakte en in gebruik genomen) q-bak gedaan, helaas was ie gisterochtend overleden.

Verder ben ik gisteren thuisgekomen met nieuwe visjes, niet voor m'n rekord 800 of aqua-30, nee.... ik heb m'n kleine bak (tot vanochtend in gebruik als Q-bak) klaargemaakt (met gebruikte bodem uit de betta bak, dagelijks even No2 meten en eventueel verversen) en heb nu een aantal prachtige endlers. Binnenkort een foto v/d bak.

k heb besloten om -zodra ik eindelijk werk heb- een volglas bak te kopen voor de endlers, de maten ervan zijn 45*28*28, ik heb namelijk te weinig zicht in m'n bak (tsja, is een plastic bak, die ik -heel slim- met schuurmiddel had schoongemaakt (natuurlijk wel heel goed omgespoeld)

goedkoper wel, maar een glazen bak is mooier en voor mij is het ook redelijk goedkoop (deze bak kost voor mij nog geen 20,-). verder heb ik bij plastic snel het probleem dat het wazig word.

Groter past helaas niet op m'n kamer, anders had ik dat zeker gedaan (dat zou dan een 60x30x30 worden, deze wordt ook gelijk een stuk duurder)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan