kweek stelling garnalen (gpatton)


heb laatst een in NL zeer zeldzame zwammencultuur besteld in Ukraine. Kwam in een week! Voor een habbekrats.Soms is het het waard om beetje risico te nemen.😁
 
Ja ik bestel de plantenvoeding ook vanuit Tsjechie en dat gaat ook goed al is het wel vaak lang onderweg. Op zich kan het ook rima maar ik zou me er altijd eerst van overtuigen dat zo n zaak betrouwbaar is qua levering.
 
Ik lees in je link voor 2000 liter en dat klopt denk ik niet want toestellen eronder zijn duurder en kunnen maar 190 liter aan. Je kan ook eens kijken bij osmoseapparaat.nl
 
Ik en andere leden hebben deze en met een boosterpomp ben je dan rond de 100 euro kwijt.

 
ja daarom dacht das wel handig 2000 liter zal wel nie kloppen ja zal is bellen voor ckkr heid om te vragen
 
ca36c73dfcda6eba2e5e273d37ac0e58.jpg

https://gyazo.com/ca36c73dfcda6eba2e5e273d37ac0e58
b160d72051e50d73c8f8bbe89002d483.jpg

https://gyazo.com/b160d72051e50d73c8f8bbe89002d483
f25c8be313c2514c00cc23da6d996663.jpg

https://gyazo.com/f25c8be313c2514c00cc23da6d996663
abebd6896988154c53f9edc13915915b.jpg

https://gyazo.com/abebd6896988154c53f9edc13915915b

sulawesi garnaaltjes moet effe w8t koper had afgezecht woord volgende week. echt fijn die nieuwe bakken kan eigelijk geen algen op de ruiten groeien (geen krasjes etc) nog geen onderhoud aan gehad
 
die onderste soort is echt supermooi!
ben niet echt blij met de gradatie ga niet meer laten opsturen garnalen zodat ik goed kan zien wat ik koop. hoop dat de volgende generatie mooier kleur heeft
 
heb dus wat last van staghorn in de bakken met ph verlagende soil had het ook in anderen bakken maar ging dood toen ik er garnalen in heb gedaan aleen bij die ph verlagende soil blijft het tog een beetje groeie wat zou ik hier tegen kunnen doen ?
 
Wat zijn de waterwaarden en afmetingen van je bak. Hoeveel bewoners zitten erin😄 heb je een recente foto.
Je zal wel ergens een disbalans hebben. Alg wacht zijn kans af.

Schot voor de boeg:

*aanwezigheid ammonium?
*omwoelen van de soil;
*te geringe watercirculatie;
*te weinig filtercapaciteit ;
*viezigheid, bodem vol pulp en mulm;
*planten hebben voedingstoffen opgebruikt en je hebt plantenvoedingtekort
 
ja zal wel plantevoeding gaan proberen fotos staan hier boven zitten maar 10 garnalen in per bak eentje heeft iets meer garnalen en daar is het ook minder meschien gewoon niet genoeg leven maar het is de ph soil de het veroorzaakt naar mijn gevoel want bakken zonder ph soil geen problemen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Staghorn is in de regel een piek in de nh3/4. Jij hebt erg weinig substraat volgens mij dus wellicht een wat verhoogde nh3/4 gehad door welke omstandigheid dan ook.
 
oh zou kunnen john dat levermos half aan het afsterven meschien daar door dan zal het gewoon helemaal weg halen en wat extra drijf planten er in doen
 
Je hebt weinig substraat voor de bacterien en wellicht had je in de sponzen niet voldoende goede bacterien om wat lichte nh3/4 weg te werken en dat kan dan Staghorn veroorzaken. Ik denk niet dat je te weinig garnalen hebt wat dit veroorzaakt want des te minder bewoners des te minder de belasting.
 
Je hebt weinig substraat voor de bacterien en wellicht had je in de sponzen niet voldoende goede bacterien om wat lichte nh3/4 weg te werken en dat kan dan Staghorn veroorzaken. Ik denk niet dat je te weinig garnalen hebt wat dit veroorzaakt want des te minder bewoners des te minder de belasting.
ja weet ook niet bakken zonder ph soil hebben daar geen last van alles zelfde daar behalve dus die ph waar ik nog geen raat mee weet zal gelijk wat lava stene bij gooie sla elke dag lava stene kapot is me nieuwe hobby :D
 
Is het niet een bodem die in het begin veel nh3/4 afgeeft en waar je dus de eerste tijd veel bij moet verversen?
 
het is gewoon heel anders zoon ph soil van wat ik normaal doe. denk dat die shrimp king soil voeding stoffen uit het water haalt en dat ik daarom staghorn heb
 
Staghorn is in de regel een probleem met een nh3/4 piek en dat krijg je niet als je andere tekorten hebt.

 
Staghorn is in de regel een probleem met een nh3/4 piek en dat krijg je niet als je andere tekorten hebt.

blijkt dat die shrimp king soil tog het een andere af geeft zij me broer
 
kan morgen naar amsterdam voor die sulawesi garnalen iemand weet daar nog goeie plek om te eten?
 

Terug
Bovenaan