kweek stelling garnalen (gpatton)


Mooie garnalen Patton en veel succes met ze.
bedankt john da gaat wel lukken de kweker zij dat die maar 1 x permaande voerde als die baby had wel intressant weinig onderhoud aan zoon garnaaltje op die manier
 
Die zijn snel gesetteld
ja echt nie verw8t zo snel zou gaan en zitten ook gewoon op kraan water maar heb wel wat last van verdamping grootste reden dat ik die osmose ga halen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Mooie verbetering zo die nieuwe stelling. Zou je mij een privébericht willen sturen met de link naar Marktplaats? :DD
 
ben nu regel matig water aan testen voor me sulawesi garnalen bij pets place eerste keer kwamen ze met strips aan maar ze hebben gewoon koffers met goeie meters dus altijd vragen voor het koffertje. heb ze nu op 8.4 ph zitten en 330 tds heb veel calciumcarbonaat in gegooid om deze waarden te krijgen ga ik binne kort de temapratuur omhoog doen naar 29 graden dan zouden ze veel aktiever moeten zijn ben op het moment veel water aan het versen om groen water weg te krijgen had iets te veel drijf planten weg gehaald :LOL:
 
Jaaaa vroeg me al af hoe de sulies gingen! Zijn er al een paar drachtig?
nee ze waren ook nog jong maar net effe gekeken en kon er zo 6 zien dus denk dat ik weinig of geen doden heb elke keer als ik kom kijken dan stopen ze met bewegen:p als ik de temperatuur verhoog zou ik ze ook beter moeten kunnen zien nu zitten ze meer onder de stenen constant sulawesi slaken hebben al wel jong gehad
 
Had tijdens mijn zoektocht naar de sulies meermaals gelezen dat ze wat minder dapper waren dan bijv vuurtjes en graag verstopt zaten. Hoop dat ze zich snel wat vaker laten zien! En gaan voortplanten 🤪
 
Had tijdens mijn zoektocht naar de sulies meermaals gelezen dat ze wat minder dapper waren dan bijv vuurtjes en graag verstopt zaten. Hoop dat ze zich snel wat vaker laten zien! En gaan voortplanten 🤪
ja woord een mooie gezicht als het lukt om een bak vol te krijgen :)
 
Jurn's wolkje is goed gekeurd het was allemaal weg in een half uur de ingrediënten zijn ook gewoon top
83e762184ccd0693b113aff70d95e141.jpg

https://gyazo.com/83e762184ccd0693b113aff70d95e141
 
Ik zie de gewone cr zeg maar en een Pinto. Wat komt daar dan uit als je gaat kruisen want dan heb je toch geen pure TB meer??
 
had ze vorige jaar een groep bij elkaar gezet en jonge ook gehad maar toen werd me water 31 grade alles gesneuveld
 
is crystal black met tai bee gen dit is er eentje van

Ok, ja ik heb uit de TB ook een groep over met TB genen en ik heb er nu ook wat kleintjes bij zoals de Panda en de Blue Bolt. Dat is maar een klein deel van de kleintjes maar toch leuk om te zien.
 
Ok, ja ik heb uit de TB ook een groep over met TB genen en ik heb er nu ook wat kleintjes bij zoals de Panda en de Blue Bolt. Dat is maar een klein deel van de kleintjes maar toch leuk om te zien.
als je ze bij elkaar zet krijg je gewoon aleen taaibee da kun je nog op de fotos van mij zien ik die crystal red komt ook uit mjin crystalblack groep en nooit een crystalblack daar gezien dus dat puur lijn gezever is een verkoop praatje in mijn ogen want als ik 2 ik puur black wat ik daar ongeveer heb bij elkaar zet krijg meer van die. geen crystalblack meer dus pure line
 
Ja ik zit niet zo in die genenmaterie hoor. Wel heb ik ook ooit een groep rode TB gehad maar niet alle nakomelingen waren echte TB. Er zaten een aantal kleintjes bij wat gewone cr leken qua tekening en qua kleur. Maar ja dat stoorde me niet want ook die zijn leuk.
 
Ja ik zit niet zo in die genenmaterie hoor. Wel heb ik ook ooit een groep rode TB gehad maar niet alle nakomelingen waren echte TB. Er zaten een aantal kleintjes bij wat gewone cr leken qua tekening en qua kleur. Maar ja dat stoorde me niet want ook die zijn leuk.
ik vind het tog wel heel fijn dat ik gewoon puur line krijg bij alles wat ik doe met die garnalen scheelt een hoop tijd met selecteren heb nu bijvoorbeeld van de 200 crystal red 20 hele mooie die moet ik appart zetten en dan kan ik heel snel hogeren gradatie berijken als ik wil
 
Wauw! De red line en galaxy, prachtig!!! Yellow cheek en harlequin ook super tof! Word er hebberig van zeg
 
Mooi zeg. De yellow cheek en harlequin zijn allebei wreed. Vind de yellow cheek het allermooist. De harlequin lijkt wel een robotje met die tekening.
 
ja echt mooie kan ze voor 5 euro per stuk in laten vliegen alleen wel veel risk op dooie garnalen maar is het wel waard. ga nu van de week sulawesi white orchids uit engeland laten komen hopen dat da goed gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Waarom zou je dat doen als je weet dat het risico heel groot is :unsure:
zo dat ik ze kan kweken en minder mensen ze hoeven in te vliegen :! en zijn gewoon pracht garnalen zou een aan winst voor de hobby zijn
 
Mocht je er wat aan hebben; White orchids worden ook in Nederland gekweekt. Zag er twee op marktplaats een tijdje geleden. Een daarvan kweekt ook degene met witte scharen. Had kortstondig contact met haar. Maar ben er toen vanaf gestapt want het werd wat ingewikkeld met sponzen en zo 🤣 maar goed, als je Er wat aan hebt, kan ik kijken hoe ze ook alweer heette.
Sowieso gave plannen en ik volg je!
 
Mocht je er wat aan hebben; White orchids worden ook in Nederland gekweekt. Zag er twee op marktplaats een tijdje geleden. Een daarvan kweekt ook degene met witte scharen. Had kortstondig contact met haar. Maar ben er toen vanaf gestapt want het werd wat ingewikkeld met sponzen en zo 🤣 maar goed, als je Er wat aan hebt, kan ik kijken hoe ze ook alweer heette.
Sowieso gave plannen en ik volg je!
hahah hat zoon zelfde contact met deze verkopers :p aleen iemand koopt ze alemaal op krijg niet de kans betaal maar 18 euro meer om ze uit uk te laten komen en zou dan 2 dagen duren.
die white orchid hebben nie veel nodig goeie beginner garnaal in het sulawesi gebeuren
 
9b37b102f3ca8d2d79480075a27470f2.jpg

https://gyazo.com/9b37b102f3ca8d2d79480075a27470f2
4a471a5a4c6dff3a82e69e22be32fa74.jpg

https://gyazo.com/4a471a5a4c6dff3a82e69e22be32fa74
fd655f69df48953a3fd7144485bf796a.jpg

https://gyazo.com/fd655f69df48953a3fd7144485bf796a

b5cb354fb13669918929844d2a142f33.jpg

https://gyazo.com/b5cb354fb13669918929844d2a142f33

heb heel veel water vorige week op die sulawesi garnalen gewisseld maar ph is van 8.4 naar 8.3 gegaan hoe dat kan weet ik nie.
voor de rest steets minder last van staghorn van de week de filters schoon gemaakt die waaren viezer dan gedacht en de stroom van de pomp verminderd zo dat de drijf planten het beter gaan doen.
ook nog 2 matten foam besteld voor de sulawesi al extra filter en ga meschien ook nog buiten boord filters er op gooie met heel poreus matriaal.
maandag woorden me white orchid garnalen verstuurd
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Spannend! Hopelijk komen ze allemaal safe and sound over!!
je hebt mooie stellingen hoor. Ff een vraag. Bij neocaridina’s, als je kleuren mengt is de kans op wildkleur vrij groot. Is dat ook zo bij caridina’s?
 
ja fingers crosed:p ik meen dat je bij caridina wel minder zuiver garnalen kan krijgen maar wild niet . ik heb nu die crystal red op de foto ook zwanger zullen eens zien wat er uit komt
 
heb ook nog blue dreams zitten hooge gradatie de aller besten uit mijn oude stelling gehaalt. zal nog foto proberen te maken ook al wat jong gezien aleen de hoeveel heid jongen die ik krijg is niet zo als in me anderen stelling vermoed dat de viezen filters het probleem was
 

Terug
Bovenaan