kweek stelling garnalen (gpatton)


Klinkt goed!!! En hoe breng jij voldoende zuurstof in het water? Ik heb soms echt baby booms en dan vallen vervolgens de grote garnalen om en blijkt t zuurstof niveau vrij laag. Hup, nog meer snelgroeiers erin en verversen :ROFLMAO: En als een gek al die babies verkopen maar t overvalt me wel vaak.
 
Klinkt goed!!! En hoe breng jij voldoende zuurstof in het water? Ik heb soms echt baby booms en dan vallen vervolgens de grote garnalen om en blijkt t zuurstof niveau vrij laag. Hup, nog meer snelgroeiers erin en verversen :ROFLMAO: En als een gek al die babies verkopen maar t overvalt me wel vaak.
ik heb of lucht pompjes nog en in me nieuwe stelling heb ik zoon ding voor op de pompjes zitten zo dat ik lucht belletjes mee de stroming in gaan en die heb ik heel laag staan elke 5 sec komt er dot lucht uit zo dat het geen geluid maakt
 
Laatst bewerkt:
Maar met een beetje beweging van het oppervlak zou er toch voldoende zuurstof aanwezig moeten zijn want dan krijg je het natuurlijke gehalte.
 
Maar met een beetje beweging van het oppervlak zou er toch voldoende zuurstof aanwezig moeten zijn want dan krijg je het natuurlijke gehalte.
ja dat kan wel kloppen ik meende dat de belletjes in het water voor een sneller afbraak van afval zorgt en natuurlijk die opervlakte beweging
 
Bacterien hebben inderdaad zuurstof nodig maar met een natuurlijk gehalte zal dat geen probleem zijn.
 
Ik vindt een sponsfilter erg goed werken op een luchtpompje.

Ik heb zelf geen sponsfilter, maar bij al die Youtube filmpjes van kwekers irriteert dat geluit me zo erg van het opborrelend water.
Kan dat echt niet met een gewoon klein intern filter dat ingepakt is in sponsen?
Dan kan het kleinbroed toch ook niet in de pomp geraken?
 
Er zijn ook kleine filters die er speciaal voor gemaakt zijn zoals een aquarel pat mini. De Dennerle hoekfilter heeft als nadeel voor mij te weinig spons en vooral een filtervlies.
 
Ik heb de mini pat ook gehad en die verbruiken minimaal hoor. Nog geen of rond de 5 W dacht ik maar dat is maar 2-3 ct per dag.
 
ja sta echt van te kijke hoe krachtig die pat minni pompjes zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
be078621bbf139dbaf97547a1fd20dea.jpg

https://gyazo.com/be078621bbf139dbaf97547a1fd20dea


b925f2a3cad0797c2c02b3f1e21d0c40.jpg

https://gyazo.com/b925f2a3cad0797c2c02b3f1e21d0c40
71bd66518a93896b95568ca2ad40db08.jpg

https://gyazo.com/71bd66518a93896b95568ca2ad40db08
 
Klinkt goed!!! En hoe breng jij voldoende zuurstof in het water? Ik heb soms echt baby booms en dan vallen vervolgens de grote garnalen om en blijkt t zuurstof niveau vrij laag. Hup, nog meer snelgroeiers erin en verversen :ROFLMAO: En als een gek al die babies verkopen maar t overvalt me wel vaak.
Je zou een oxydator kunnen proberen :)
 
net ook weer 2 van die tai bee gevallen gevonden tussen die crystal red zijn gewoon heel hogen gradatie rood met witten strepen op mooie plekken. mobiel was leeg dus probeer later vandaag wat fotos te maken
ben er echt heel blij mee dat ook niet allemaal het zelfde blijft en dat ik steeds vaker hogen gradatie taibee zie verschijnen tussen me kweek groepen denk dat volgend jaar tog echt gaat lukken om me eigen groep taibee te beginnen ik ben bijna zover om ouden stelling te vervangen moet nog w8ten op pompjes die ik heb besteld
 
Dat zijn geen zuivere TB dan dus uit de nakweek daarvan zul je ook volgens mij niet allemaal TB krijgen. Ik heb een F1 groep zitten en dan is 5% nog TB en dat is wel leuk om te zien er zo tussen.
 
Dat zijn geen zuivere TB dan dus uit de nakweek daarvan zul je ook volgens mij niet allemaal TB krijgen. Ik heb een F1 groep zitten en dan is 5% nog TB en dat is wel leuk om te zien er zo tussen.
ja heb dat tog al eerder gedaan meende dat ik 50% crystal black kreeg en 50% van die taai bee heb nog fotos van staan in dit album heb nu weer 4 van die zwarten met 1 of 2 witten strepen ga die bij elkaar zetten en meschien ook wat doen met deze roden tai bee
 
Leuke bakjes!

Ik zie dat je geen afdekplaten gebruikt maar wel een verwarming. Waarom is dat?
dank das voor de drijf planten heb nu watersla gehaald en dat wil wel groeien. in me ouden stelling heb ik alles bedekt met drijf planten en dan krijg ik maar weinig verdamping alleen door de krachtige pompjes willen de drijf planten niet goed groeien in me nieuwe stelling
 
53f828ac723d49c7bde84d296bafe31b.jpg

https://gyazo.com/53f828ac723d49c7bde84d296bafe31b
6646471b2211f0e84d1916070681c4b5.jpg

https://gyazo.com/6646471b2211f0e84d1916070681c4b5
gaat goed met de white orchid stuk of 50+ heb er er nu en zit wel wat variatie in kleur in dus kan ook daar mee gaan selecteren in de toekomst. de yellow nose die ik nog over heb. een stuk 6 doen het heel goed dacht eentje met eiren te zien dennelri white leg heb ik nog maar 3 van maar wel eentje met eiren heb ook een van me meter bakken afgebroken omdaar plek te maken voor een bak zodat ik daar me water kan vervesen op al de bakken komen ook weer 4 nieuwen bakken aan had ook echt problemen met me drijf planten maar water sla lijkt de oplossing te zijn voor al me bakken in deze stelling
 

Terug
Bovenaan