Lido 120 (Killerfish)


Gezien de warmte van de afgelopen week maar gekozen voor een indoor zwembad. Anders ook maar zo lastig uit te houden.



Nee zonder gekheid, kwam donderdagavond laat thuis om lekker mn bed in te duiken want 0630 weer de wekker, blijkt de kitrand het te hebben begeven.
20220907_210848.jpg

Bak leegeheveld, inhoud en filter in een tijdelijke bak en dweilen, droogmaken en je woonkamer op de kop. Gelukkig nog niet teveel uit de bak, maar wel ff flink kloten want alles was nat



Even via marktplaats en goedkoop meubeltje gescoord om een iets betere tijdelijke bak te hebben voor de bewoners. Komende week erg druk en wil wel weer een lido op die plek, want dit is me te klein en zo zijn de stekkers te zichtbaar :juggle:

20220910_103159.jpg

Tot die tijd red alles zich wel. De crypto's even zonder bodem, maar voorzie niet teveel problemen for the time being

Zo zie je maar wel weer hoe goed het is om elektra goed weg te werken, want daar is geen druppel water bijgekomen

En tja de xbox... die besloot ook even te gaan zwemmen :(
 
Dat is K** met peren zeg. al die ellende die er dan bijkomt zoals vloerbedekking oid wat vochtschade krijgt. Een goede verzekering wil wel eens uitkeren, maar die kunnen wel moeilijk gaan doen bij ‘oudere’ bakken,
 
Oh neej wat een drama!
Echt een nachtmerrie.
Hopelijk weinig schade (op de bak zelf na) en kun je gauw weer een nieuwe start maken met een nieuwe Lido.
 
Vooralsnog geen schade aan vloer, meubels ofzo. Verzekering een claim ingediend, ben benieuwd wat die uit gaan keren. Gelukkig 2 weken geleden een split airco laten installeren om de winter te verwarmen, die heeft een hele goeie droogstand en te ontvochtigen ben ik achter :DD

Komt binnenkort inderdaad wel weer een nieuwe lido, even kijken wanneer
 
Mooi klote Mike, op je Xbox na gelukkig weinig andere schade. Afwachten wat de verzekering gaat doen idd.
 
Mooi klote Mike, op je Xbox na gelukkig weinig andere schade. Afwachten wat de verzekering gaat doen idd.
Heb alles ingediend deze week en reactie binnen 10 werkdagen. Even afwachten dus.

Ondertussen wel een andere lido op de plek. Gister eind van de middag op kunnen halen en in de avond maar gelijk gescaped. garnalen en vissies weer over met de paar crypto's die niet verslijmd waren. De wortels waren nog goed dus heb ze wel teruggeplant. Maar even kijken of ze aanslaan, vervangen kan altijd nog. Belangrijkste voor nu was de garnalen en vissen weer in een fatsoenlijke bak
 
Je laat er geen gras over groeien (y). Ik wens je veel plezier met deze bak. De eerste opzet vidn ik al zeer geslaagd.
 
Je laat er geen gras over groeien (y). Ik wens je veel plezier met deze bak. De eerste opzet vidn ik al zeer geslaagd.
Iets met ongeduldig :juggle:

Dat andere bakkie zag er ook niet uit en zag de planten achteruit gaan. Nu even dit lekker laten groeien, mss nog wat extta planten erbij maar kijk wel ff
 
Iets met ongeduldig :juggle:

Dat andere bakkie zag er ook niet uit en zag de planten achteruit gaan. Nu even dit lekker laten groeien, mss nog wat extta planten erbij maar kijk wel ff
Jij weet er wel weer iets heel moois van te maken, daar ben ik van overtuigd.
 
Alleen nog even een kleurtje aan het water, dan zijn de lampen ook niet zo fel meer. Maar die ga ik het hout laten regelen, zodat de planten even goed kunnen wortelen en groeien, zo half verslijmd

20220917_180157.jpg
20220917_182048.jpg
 
Mooi ! In elke crisis schuilt een opportuniteit. Succes!
Kreeg de stenen erbij en voor de kleine garnaaltjes een mooie verstopplek. Nu nog even aankijken hoe de verslijmde planten het doen en of die nog weer overeidn komen. Vind de hoge crypto zo wel wat kaal namelijk...
 
Laatst bewerkt:
Bakje krijgt steeds wat meer kleur, maar achterin ook wat alg. Lampen dus iets korter gezet.

Gisteren op vivarium voor een klein prijsje wel een groepje van 12 galaxy's meegenomen. Foto van toen ze net in de bak zaten.
 

Bijlagen

  • 20221001_195916.jpg
    20221001_195916.jpg
    232.8 KB · Weergaven: 74
  • 20221001_200012.jpg
    20221001_200012.jpg
    200.4 KB · Weergaven: 72
Mooi bakje Mike en wellicht is het beter om de intensiteit wat te verminderen met bv drijvers.
 
Mooi bakje Mike en wellicht is het beter om de intensiteit wat te verminderen met bv drijvers.
Ik wil het naar blackwater look, dus dat zou ook moeten helpen. Wil even de planten een week of 2 geven om zich goed te herstellen en dan gaat de thee er weer in. Zal ook aardig dimmen
 
Spot ik daar ook een Japonica? Kan de zijkant niet goed zien maar hij is zo groot tegenover de rest.
 
Yup, 2 gigantische japonica's. Die zijn ook de rio ingegaan met hun formaatje corydoras 😅
 
Yup, 2 gigantische japonica's. Die zijn ook de rio ingegaan met hun formaatje corydoras 😅
Ja ze worden inderdaad héél groot. Hier zwemmen er ook nog een paar al zie ik ze nagenoeg nooit. Na een waterwissel willen ze wel eens voorbij komen, meestal langs de achterwand. Ik vind ze gaaf als ze hun volwassen maatje hebben.
 

Terug
Bovenaan