Lucht in Oase Biomaster Thermo 600??


Ik zie dat je de leidingen die het aquarium in gaan zelf gemaakt hebt.
Zijn deze wel goed gelijmd? Ik zie nergens iets van lijm zitten.
En hoe heb je de overgang gemaakt naar de slangen?
Er zit echt veel lijm tussen. De slang overgang zit met klemmen vast.
 
Een ding is wel zeker; de kreet dat je de filter uitstroom boven het wateroppervlak zou moeten houden is onzin. Je zegt nieuwe pompen te hebben maar zijn ze ook zo nieuw en up to date? Wie weet hebben ze een lange tijd ergens in een magazijn of winkel gestaan. Misschien kan je aan de hand van nummers, artikelnummer, S/N nummers of artikelnummers, in samenhang met het merk op je filter achterhalen hoe oud of het ding echt is. Nummer intikken en googelen. Soms vind je wel iets. Maar ik zou echt teruggaan naar de verkoper. Zij zijn verantwoordelijk voor het verkochte artikel (Garantie!) en moeten je dus ook voort helpen.
Ik kan aan de kop zien dat het het nieuwe type is. Die heeft zo een streepje in de pomp. Wat voor lucht wegvoer zou moeten zijn..
 
Voor nu zit er weer net als twee dagen geleden super veel lucht in. Het goed invetten leek even te helpen (niet volledig trouwens) maar we zijn weer terug bij af. Af en toe zie je het gewoon uit de uitstroom schieten. Maar weer contact opnemen met de leverancier inderdaad.
 
Vervelend zeg - ik draai nu al driekwart jaar eenzelfde Biomaster 600 Thermo en heb daar absoluut geen last van. Aanzuigen gebeurt via een doorloop in de bodem (Oase highline 400), uitstroom momenteel via een spraybar die gewoon onder het wateroppervlak zit. Na het schoonmaken van de sponzen in het voorfilter een paar keer pompen met de blauwe knop en wat er dan nog aan lucht in zit werkt ie zelf weg (in ieder geval genoeg om het niet meer te horen of een probleem te vormen). Wat ik wel doe is het voorfilter zelf vullen alvorens het terug te plaatsen (beetje zoals @Mafkees al zei), je moet dan wel wat deppen maar het scheelt wel lucht.

Wel heb ik het gevoel dat de kop van het filter (deksel met motor/rotor etc) wat kan bewegen tov de "pot" eronder -wellicht dat het opnieuw plaatsen kan schelen?

Wat de flow betreft: wat extra gaatjes in de aanzuigbuis in het voorfilter boren doet wonderen :).
 
Vervelend zeg - ik draai nu al driekwart jaar eenzelfde Biomaster 600 Thermo en heb daar absoluut geen last van. Aanzuigen gebeurt via een doorloop in de bodem (Oase highline 400), uitstroom momenteel via een spraybar die gewoon onder het wateroppervlak zit. Na het schoonmaken van de sponzen in het voorfilter een paar keer pompen met de blauwe knop en wat er dan nog aan lucht in zit werkt ie zelf weg (in ieder geval genoeg om het niet meer te horen of een probleem te vormen). Wat ik wel doe is het voorfilter zelf vullen alvorens het terug te plaatsen (beetje zoals @Mafkees al zei), je moet dan wel wat deppen maar het scheelt wel lucht.

Wel heb ik het gevoel dat de kop van het filter (deksel met motor/rotor etc) wat kan bewegen tov de "pot" eronder -wellicht dat het opnieuw plaatsen kan schelen?

Wat de flow betreft: wat extra gaatjes in de aanzuigbuis in het voorfilter boren doet wonderen :).
Thanks, wat jij zegt ook gedaan. We hebben hem nu helemaal Van pijpjes en alles ontdaan. Staat nu een half uurtje rechtstreeks vanuit de slangen aan te zuigen en uit te blazen. Geen koppel stukjes. Dan kan het probleem dus hierna niet meer bij ons liggen😉oase is niet zo snel met reageren en begin er een beetje klaar mee te zijn. Heb hierna wel alles geprobeerd😉
 
Thanks, wat jij zegt ook gedaan. We hebben hem nu helemaal Van pijpjes en alles ontdaan. Staat nu een half uurtje rechtstreeks vanuit de slangen aan te zuigen en uit te blazen. Geen koppel stukjes. Dan kan het probleem dus hierna niet meer bij ons liggen😉oase is niet zo snel met reageren en begin er een beetje klaar mee te zijn. Heb hierna wel alles geprobeerd😉
Ik ben benieuwd of het uitmaakt. maar zo niet dan zou ik zeker echt eens bij Oase aan de oorlelletjes gaan trekken want dan ligt t probleem toch minimaal bij t filter zelf vermoed ik zo.
 
Volgende week nemen ze weer contact op. Dan komt er eindelijk iemand langs en anders krijgen we twee nieuwe pompen. Ben benieuwd😉Verkeerde batch misschien...duurt al lang nu.
 
Ik ben erg benieuwd. Sinds een week draait hier mijn biomaster thermo 850 maar hij blijft dagelijks lucht uitstuwen via de spray bar. De pomp zelf is goed stil maar ik hoor regelmatig lucht via de uitstroom. We hebben er xelf de installatieset van eheim aan gekoppeld ipv de meegeleverde in en uitstroom set want die vonden we ronduit flut. Hij lekt nergens maar zuigt eegens lucht.
 
Heb het een keer gehad na schoonmaken pomp. Heb toen de grote sluitingrubber opnieuw geplaatst en toen was het weg.
 
mijn biomaster doet het soms als het voorfilter te zeer vervuild is of de aanzuigkorf geblokkeerd is dan is de aanvoer te weinig.
 
Ik ben erg benieuwd. Sinds een week draait hier mijn biomaster thermo 850 maar hij blijft dagelijks lucht uitstuwen via de spray bar. De pomp zelf is goed stil maar ik hoor regelmatig lucht via de uitstroom. We hebben er xelf de installatieset van eheim aan gekoppeld ipv de meegeleverde in en uitstroom set want die vonden we ronduit flut. Hij lekt nergens maar zuigt eegens lucht.
We krijgen twee nieuwe pompen. 👍 we hebben een filmpje gemaakt hoe de pomp deed en alles verteld wat we geprobeerd hadden. Ze zijn gewoon echt niet goed. Nu even wachten tot we ze krijgen.. vervelend dat je hetzelfde probleem lijkt te hebben!
mijn biomaster doet het soms als het voorfilter te zeer vervuild is of de aanzuigkorf geblokkeerd is dan is de aanvoer te weinig.
ja dat kan ik me voorstellen. Nee hier was het voorfilter als nieuw
Heb het een keer gehad na schoonmaken pomp. Heb toen de grote sluitingrubber opnieuw geplaatst en toen was het weg.
Heb het een keer gehad na schoonmaken pomp. Heb toen de grote sluitingrubber opnieuw geplaatst en toen was het weg.
We hebben alles al los en vast gehad😉
 
Ik heb gisteren op advies van de verkoper de pomp los gehaald, leeg gegoten, leeg onder de bak gezet en weer aangekoppeld en dus vol laten lopen via de bak. Het probleem lijkt nu te zijn opgelost, fingers crossed. Nu nog steeds wachten op de nalevering van de thermostaat. Er lijken wat leveringsproblemen te zijn...
 
Ik heb gisteren op advies van de verkoper de pomp los gehaald, leeg gegoten, leeg onder de bak gezet en weer aangekoppeld en dus vol laten lopen via de bak. Het probleem lijkt nu te zijn opgelost, fingers crossed. Nu nog steeds wachten op de nalevering van de thermostaat. Er lijken wat leveringsproblemen te zijn...
oké, dat heb ik nog niet gedaan. Nog steeds geen lucht?
 
Hoi allemaal,
Voor de mensen die dit toen gevolgd hebben. Ik weet eindelijk het probleem van lucht in de pomp! Oase heeft mijn pompen in het laboratorium getest. Vorige week ben ik opgebeld en is gebleken wat ik al die tijd al dacht. Het ligt echt aan het ontwerp van de pomp. De 600 is gemaakt op basis van de kleinere versies , 250 en 400 ofzo... maar de slangen en aansluitingen zijn ook zo meegegaan naar de 600 en dit is dus niet goed. De pomp is te groot/krachtig voor dezelfde aanlsuitingen/koppelingen. We krijgen dus nieuwe koppelstukken en aansluitingen ook voor de kop....vreemd toch...? ben ik dan de eerste die heeft geklaagd over lucht in de pomp. Nou ben benieuwd straks als ik heb binnen heb;-)
 
Hoi allemaal,
Voor de mensen die dit toen gevolgd hebben. Ik weet eindelijk het probleem van lucht in de pomp! Oase heeft mijn pompen in het laboratorium getest. Vorige week ben ik opgebeld en is gebleken wat ik al die tijd al dacht. Het ligt echt aan het ontwerp van de pomp. De 600 is gemaakt op basis van de kleinere versies , 250 en 400 ofzo... maar de slangen en aansluitingen zijn ook zo meegegaan naar de 600 en dit is dus niet goed. De pomp is te groot/krachtig voor dezelfde aanlsuitingen/koppelingen. We krijgen dus nieuwe koppelstukken en aansluitingen ook voor de kop....vreemd toch...? ben ik dan de eerste die heeft geklaagd over lucht in de pomp. Nou ben benieuwd straks als ik heb binnen heb;-)
Ben benieuwd maar heb zo mijn twijfels over dat slang en aansluiting verhaal
Waarom nou kijk eens naar de gegevens van de pomp Schermafdruk op 2021-02-19 10-37-18.png en nu naar de pompen die ik gebruik op de 250 de eheim 2078 pro3 e Schermafdruk op 2021-02-19 10-47-11.png zoals je ziet gebruikt de eheim de zelfde slang maat en deze pompt meer liters rond door de zelfde slang maat.
dus of het verhaal op gaat van oase :juggle:
Maar hoop dat je probleem nu op gelost is
Anders kan je altijd de inlaat nog vervangen door 1 van jbl in dat heeft mijn probleem met valse lucht zuigen in 1 keer opgelost bij de oase 350.
succes.
 
Ja ik ga vooral voor de koppelingen op de pomp. Ben benieuwd inderdaad.....
 
Ik ben benieuwd of het lucht probleem is opgelost? Ik ervaar hetzelfde probleem met de 850.

Groeten Bob
 
Heb je de heater er al eens uitgelaten en vervangen door de meegeleverde afdichtingsdop?
 
Ik ben benieuwd of het lucht probleem is opgelost? Ik ervaar hetzelfde probleem met de 850.

Groeten Bob
Inlaat set en uit laat set al vervangen voor bv een jbl of ander tips op gevolgd geven in het topic.
Kan zijn dat oase de in en uitlaat set inmiddels heet aangepast want wat er bij geleverd werd is nou ja hoe zeg je dat (R..Z..)
zolang je dit niet kan doen bij de bochten van de in en uitlaat set
1616749235658.jpg
kan je er op wachten dat het problemen geeft zeker bij de 850 /600
 
Bij mij zit er de in en uit laat van Eheim op.
Van Oase weg gegooid, vond de kwaliteit gelijk al slecht.
 
Ben benieuwd maar heb zo mijn twijfels over dat slang en aansluiting verhaal
Waarom nou kijk eens naar de gegevens van de pomp Bekijk bijlage 319583 en nu naar de pompen die ik gebruik op de 250 de eheim 2078 pro3 e Bekijk bijlage 319584 zoals je ziet gebruikt de eheim de zelfde slang maat en deze pompt meer liters rond door de zelfde slang maat.
dus of het verhaal op gaat van oase :juggle:
Maar hoop dat je probleem nu op gelost is
Anders kan je altijd de inlaat nog vervangen door 1 van jbl in dat heeft mijn probleem met valse lucht zuigen in 1 keer opgelost bij de oase 350.
succes.
Mijn JBL 1502 kent een bruto debiet van 1400 l/h en heeft ook slangen van 16/22 mm. Nu ben ik wel benieuwd welke maat het nu wordt?
 
Mijn JBL 1502 kent een bruto debiet van 1400 l/h en heeft ook slangen van 16/22 mm. Nu ben ik wel benieuwd welke maat het nu wordt?
Klopt Ben heb hier een paar oude versie van de jbl draaien 1501 ook gewoon met 16/22 slangen
werkt gewoon prima
Dus zoals aangegeven dat verhaal van oase zal niet op gaan ben ik bang ben ook wel benieuwd naar de oplossing van oase hoop dat Ts de oplossing nog post waar oase mee komt.
 
Hier hetzelfde probleem met mijn 600, ik vraag me af of hier nou al een oplossing voor is.
En of het opgelost is bij @kloenus
 
Ondertussen reactie gehad van Oase om een slangenklem op de inlaat slang te zetten.
En wat foto's van de installatie op te sturen , ga ik doen.
En hopen dat het helpt.
 
Ik heb ook de 600 en ik heb er niet altijd last van, een paar keer als ik de voorfilter heb schoongemaakt, maar dat is maar een keer of 4-5.
 
En ook een klem op slang van de inlaat is geen oplossing. :(
 
Was te verwachten is ook wel een aparte aanrader van oase
Andere tips al geprobeerd die in het topic zijn aangegeven.

Helaas wel, alles is wel uitgesloten ondertussen.
Bovendien is dit filter pas een paar weken oud.
Ik ga weer contact opnemen met oase.
 
Ik heb de spons uit de voorfilter gehaald. Deze gaf hier dezelfde symptomen van lucht. Ook al was die amper vuil.
 
Is dit nu een probleem van alleen dit type of meer een algemeen iets van Oase? (Omdat ik in een ander topic lees over een nieuw aangeschafte Oase 850.)
 

Terug
Bovenaan