Mijn aquatlantis 60 (Guppy101)


Ik waardeer u mening ten zeerste honey, je hebt me al veel geholpen en je hebt meer verstand van planten dan ik. Ik kan er alleen maar uit leren. Die planten zijn afkomstig van een starter pakket, dus zolang ze mij helpen voor een goede opstart mogen ze blijven. Maar als mijn aquarium rijp genoeg is mogen er zeker andere planten in hoor. ;)

Maar mijn hardscape, dienen blijft staan :D
 
Ik waardeer u mening ten zeerste honey, je hebt me al veel geholpen en je hebt meer verstand van planten dan ik. Ik kan er alleen maar uit leren. Die planten zijn afkomstig van een starter pakket, dus zolang ze mij helpen voor een goede opstart mogen ze blijven. Maar als mijn aquarium rijp genoeg is mogen er zeker andere planten in hoor. ;)

Maar mijn hardscape, dienen blijft staan :D

En die mooie paarse, die begint wel stilletjes aan groen te worden :(
 
En die mooie paarse, die begint wel stilletjes aan groen te worden :(

Ja, dat is onvermijdelijk hoor, vrees ik..
Google eens Lobelia cardinalis.
De meeste die je zult zien zijn zelfs vrij fel en lichtgroen.
Zo paars als bij jou krijg je enkel bij de emers gekweekte plantjes denk ik.
In sommige bakken krijgen ze wel een beetje een subtiele paarse schijn maar dan moet er wel heel veel licht zijn denk ik...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar mijn hardscape, dienen blijft staan :D

Hehe, gelijk heb je! :thumbs:

Maar ik kan me weer niet bedwingen: Ik zou wel nog een kleine aanpassing doen aan de stenen in jouw geval dus ik ga me nog eens laten gaan...

Je centrale steen (de grootste) zou ik iets meer tilten naar rechts(achter), niet veel maar juist wat meer helling zodat de punt naar de (achterste) hoek van je bak is gericht ipv gewoon naar boven...
Ik denk dat je dan wat meer "flow" krijgt in de scape, nu staat hij iets te rechtop naar mijn gevoel waardoor je blik ahw uit de bak wordt gestuurd...
En eigenlijk staat hij nu meer op de bodem ipv in de bodem vind ik dus ik zou eens proberen om hem iets dieper te steken om het wat natuurlijker te doen lijken...
:juggle::juggle:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om nog eens terug te komen op die snelgroeiende plant, als beginneling heb je er toch wel veel aan. Ideale plant om te leren snoeien, stekken en toppen :D
 
Kleine fotoshoot van mijn ludwiga, ze doet het super goed in mijn bakske en begint zelfs rode bladeren te krijgen bovenaan :cool:

8A4DE7E5-ECDD-4A85-8CAA-BE497D0996EF.JPG
7385776E-1C60-4185-98C4-EB9B4171C752.JPG
 
Hallo

Eventjes een update van mijn bakje. Nog geen vissen erin, daarvoor zal nog heel eventjes geduld moeten voor zijn. Wel heb ik nog een laatste verhuis gedaan voor dat de bewoners erin komen. Wat plantjes verhuisd, enkele er uit gedaan, een paar nieuwe stekjes gekregen ( bedankt honeybadge).

Nieuwe plant
Lysimachia aurea

Stekjes
Hirsuta
Nymphoides
Monte carlo
Christmas mos

Planten eruit
Sterrekruid
En die lange stekkenplant dia aan de linkerkant stond

Voila volgende update zal met de visjes zijn :cool:

IMG_3883.JPG
IMG_3884.JPG
IMG_3885.JPG
IMG_3886.JPG
IMG_3887.JPG
IMG_3888.JPG
IMG_3890.JPG
IMG_3891.JPG
image.jpg
 
Das een verandering en blijft fantastisch dus wat moet het dan zijn als de bewoners er in komen.
Maar hoe groot is de korrelgrootte van dat zwarte grind want op de foto toont dat toch wel een heel grote korrel.
 
Das een verandering en blijft fantastisch dus wat moet het dan zijn als de bewoners er in komen.
Maar hoe groot is de korrelgrootte van dat zwarte grind want op de foto toont dat toch wel een heel grote korrel.

Kan ik niet juist zeggen. Ik heb de verpakking niet meer. Maar er bestaan verschillende maten. ;)
 


Mijn rasboras zijn er. Wat een leuke visjes :thumbs:
Ze zijn nog wat bleek, maar die zijn net in het aquarium geplaatst.

Maar die hebben mij al doen zweten zenne :eek:

Ik heb ze laten wennen aan het aquarium water met de druppel methode. Maar ineens waren er 3 weg :eek:. Die waren uit de pot gesprongen de sloebers :oops:. Gelukkig heb ik het net op tijd gezien. En heb ik ze veilig kunnen terug plaatsen en dit keer met deksel op. gelukkig zit er een deksel op mijn aquarium.

Het zijn er 8. Deze worden volgende week uitgebreid naar 12.
 
Wat een lieve mooie kleine lieverds en best nog wat bijhalen want die zijn echt wel klein he en ik ga ze me ook halen.
Gekocht in Lierde of in Erembodegem ?
 
Wat een lieve mooie kleine lieverds en best nog wat bijhalen want die zijn echt wel klein he en ik ga ze me ook halen.
Gekocht in Lierde of in Erembodegem ?

In lierde, maar ze zijn wel overgekomen van erenbodegem . Volgende week ggaan ze er 25 binnen hebben. Dus tis het moment Wel 4 laten voor mij e :p
 
In lierde, maar ze zijn wel overgekomen van erenbodegem . Volgende week ggaan ze er 25 binnen hebben. Dus tis het moment Wel 4 laten voor mij e :p
Tuurlijk laat ik je er 4 over,we zijn een team he hahahaha.
Mag ik vragen wat ze kosten per stuk .
 
Per stuk amai das aardig aan de prijs voor zo'n klein visje want klein zijn ze wel he zo'n 2cm groot.
Als je er een groot aantal koopt doen ze dan niet wat aan de prijs ?

Denk het niet, de richtprijs was 3,50 euro. Dus er was er al aan af.Maar ik heb niet geprobeert te onderhandelen lol
 
De visjes doen het goed. Ze zijn intussen al een stuk rustiger geworden, soms zwemmen ze zelfs in een schooltje, ze eten goed en beginnen wat kleur te krijgen. :). Toch een heel belevenis zo een visjes in huis. Ik heb er gisteren heel de avond naar zitten kijken :D
 
Ik heb al ergens gezien dat ze 2,35 euro per stuk kosten en das een zeer interessante prijs die ik voor mijn schooltje graag zal betalen.
Ik denk er aan om een schooltje van 20 in mijn 1M bak te huisvesten.
 

Terug
Bovenaan