Mijn aquatlantis 60 (Guppy101)


De visjes doen het goed. Ze zijn intussen al een stuk rustiger geworden, soms zwemmen ze zelfs in een schooltje, ze eten goed en beginnen wat kleur te krijgen. :). Toch een heel belevenis zo een visjes in huis. Ik heb er gisteren heel de avond naar zitten kijken :D
Lekker is dat he :) Gewoon even voor je bak zitten, niks doen en vissen kijken. Is mijn rustmoment als ik hem even nodig heb
 
Idd, is zalig. En ieder visje heeft zijn karakter. Het was wel te denken dat er 1 rotzaksen ging tussen zijn. De grootste, die zit achter iedereen :D. Dan is er eentje die net het omgekeerde is. In schoolverband altijd de laatste, en dan eerder wat verlegen. Het is ook de kleinste van de hoop. Waarschijnlijk nog een jong.

Vandaag levend artemia erin gegooid. Het was kermis in mijn baksken :D. Je miet ze niet proberen te fotografieren. Bij mij lukt het niet. Visjes zijn te snel.
 
Normaal zijn die toch helemaal groen met een blauwe streep over de rug maar hier zie ik ze in geel met blauwe streep of komt dat door het licht ?
 
Normaal zijn die toch helemaal groen met een blauwe streep over de rug maar hier zie ik ze in geel met blauwe streep of komt dat door het licht ?

Dat komt door het lichtinval. Die blauwe streep zie je ook niet altijd. Je zie ze het best als het licht niet aanstaat.
 
Redelijk goed, buiten dat ik wat in strijd ben met wat algen. Namelijk bruinalg/kiezelalg en blauw alg. Draad alg en baard alg begint zo goed als te verdwijnen. Ook 3 libellenlarven gevonden, die heb ik er onmiddelijk buiten gepierd. En 2 gratis slakjes :D. Poelslakjes

Gisteren zijn er 4 nieuwe kubotais bijgekomen. In totaal heb ik er 12 nu. 2 kleintjes waren zogoed als onmiddelijk met de groep mee, de 2 anderen waren gisteren nog verstopt tussen de planten maar zwemmen nu gelukkig met de anderen mee. Hierbij nog een viedotje met linksbobenaan 1 van de nieuwkomers en degene die de bodem inspecteerd is ook een nieuwtje. De andere 2 zaten tss de planten



Volgende week komen mijn garnaaltjes erin. Het zullen vuurgarnaaltjes zijn. Ik had er ook graag japonicas erbij maar bij de lfs hebben ze gezegd dat die op volwassen leeftijd wel eens de kubotais zouden kunnen aanvallen :S
 
Volgende week komen mijn garnaaltjes erin. Het zullen vuurgarnaaltjes zijn. Ik had er ook graag japonicas erbij maar bij de lfs hebben ze gezegd dat die op volwassen leeftijd wel eens de kubotais zouden kunnen aanvallen :S

Japonica's kunnen idd wel groot worden maar om nou je vissen aan te vallen? Hebben ze geen mini-japonicas'? Die leggen wel eitjes (die uitkomen en opgroeien) in tegenstelling tot de normale japonica's en zijn stukken kleiner! Maar wel doorzichtig.....
Ik denk dan toch dat rood in jouw bakje mooi naar voren komt!
 
Japonica's kunnen idd wel groot worden maar om nou je vissen aan te vallen? Hebben ze geen mini-japonicas'?

Ik wist niet dat die bestonden, zal het eens navragen. En idd, ik denk dat de vuurtjes er heel mooi zullen in zitten. Ik heb namelijk veel felgroene plantjes en donker achtergrond en bodem.
 
Met de komst van ons vuurtjes einde dit week heb ik nog wat aangepast aan mijn bakje.

Ik heb een paar moslegjes op mijn zijwand vast gemaakt. Het is een experiment, ben benieuwd wat het zal geven.

Ook heb ik een deel van ceratopteris-thalictroides laten drijven. Deze blijft ondanks de stroming boven. Oef.

Viola, laat ze maar komen de garnaaltjes :smitten:

IMG_4545.JPG
IMG_4493.JPG
IMG_4498.JPG
 
Nog een vraagje over de mini japonicas. Zijn die even goede kuisers dan de grote? En aangezien deze zich wel voortplanten gaan die dan niet kruisen met de vuurtjes?
 
Op de ganalendatabase staat:

'Deze kleine uiterst vreedzame garnalen lijken sterk op de japonica’s (Caridina multidentata), maar ze missen de karakteristieke punten op de flanken en zijn veel kleiner. Deze garnaaltjes zijn zeer actief en geheel niet schuw. Ook deze soort is een groepsdier!

Waarschijnlijk kruisen ze met geen van de andere bekende Caridina-soorten.

Eén van de soorten garnalen die vooral geschikt zijn voor beginners.'
 
Al eens een danssende poelslak gezien?
Wat er toch allemaal niet gebeurd in een aquarium :D:D:D
Heb het beestje uiteindelijk terug naar de bodem geholpen ;)

 
Haha heb ik hier ook vaak:D Ze gaan vaak zelf naar beneden gelukkig:D

Ik wist niet of hij het vanzelf zou doen. Dus heb ik hem maar een handje geholpen. :D. Ik had net de vissen eten gegeven. Hij ging waarschijnlijk zijn portie halen :chef:
 
Onze anti-slakken man :D

Haha nou wacht jij maar af tot je bakje overslakt raakt:D Heb laatst een zandstrandje aangelegd, en ik dacht altijd dat het wel meeviel met puntslakken, maar die graven zich in.... Op die dm2 had ik wel 10 slakken in de bodem zitten!
 

Terug
Bovenaan