Mijn bakkies van JDS


Vreemd hoor, kan het zijn dat hij nu meer licht krijgt?
Bonte planten worden weer groen als ze te donker staan, dat geldt tenminste voor kamerplanten, en ik zou niet weten waarom dat voor een Anubias niet zou gelden.
Dat zal ook nog kunnen ja...
Ik ben van een 9 watt PL lampje naar een 9 watt LED gegaan en die geeft een ton meer aan licht. En staat 10 uur per dag aan.
 
Secondenlijm is dacht ik altijd cyanoacrylaat, hetzelfde goedje dat in de dure lijmen voor aquaria zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Mooie bak JDS. Ja dat mos gaat traag he. Maar het maakt je aquarium toch nu al heel levendig.
Secondelijm is wel iets om te onthouden :D
 
  • Leuk
Waarderingen: JDS
Mooie bak JDS. Ja dat mos gaat traag he. Maar het maakt je aquarium toch nu al heel levendig.
Secondelijm is wel iets om te onthouden :D
Ja vreselijk langzaam. Maar als het eenmaal goed aangeslagen is blijft het goed groeien.

Die cube ziet er best leuk uit.:thumbs:
het mos op het hout zou ikzelf een beetje bijknippen; dan word het mooier en compacter
Dat heb ik gister toevallig gedaan.
En altijd een hels karwei om het losse spul weer uit je bakkie te krijgen.
Ik heb er 1x vorkjesmos in gehad. Ik vind het na 6 weken nog terug.
Als je ancistrus van je planten eet, krijgtie een aantal stofjes te weinig binnen is mijn ervaring.

Leuke bakken heb je staan.
Ik had ook begrepen dat ze gewoon gek op echonodoras zijn vanwege de vrij grote bladeren waar ze zich makkelijk aan vast kunnen houden.
 
Nu zitten er garnaaltjes in.
Gister op de beurs "Galaxys" gekocht voor Sanne ( kadotje)en ik heb haar garnaaltjes in mijn bakkie.
20181126_095853.jpg
20181126_095927.jpg
20181126_095950.jpg


20181126_095927.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even wat foto's gemaakt van mijn garnaaltjes die ik met jullie wil delen.

20190324_145950.jpg


20190324_145852.jpg


20190324_145254.jpg


20190324_144712.jpg


20190324_144049.jpg
 
Ik heb dat vaker gezien dat zo'n gast op Youtube zijn planten met secondelijm vastplakte.... dat kan dus gewoon?
Als je er tijdens het lijmen vlak boven hangt springen de tranen in je ogen (en dan niet van het resultaat:D
 
Ik haal plantenlijm bij de lfs (webshop is duurder) omdat ik gewone secondenlijm niet vertrouw met garnalen, maar that's my 5 cents
 
Ik heb dat vaker gezien dat zo'n gast op Youtube zijn planten met secondelijm vastplakte.... dat kan dus gewoon?
Als je er tijdens het lijmen vlak boven hangt springen de tranen in je ogen (en dan niet van het resultaat:D

Je moet een bepaalde secondelijm hebben, dat is dezelfde lijm die vroeg in das Army werd gebruikt om snel wonden te hechten.
 
Cyaonoacrylaat.
Maar gewone secondenlijm is vaak waterig dun en niet handig voor planten. Die voor aquaria is een lekkere dikke gel.
 
Ik heb dat vaker gezien dat zo'n gast op Youtube zijn planten met secondelijm vastplakte.... dat kan dus gewoon?
Als je er tijdens het lijmen vlak boven hangt springen de tranen in je ogen (en dan niet van het resultaat:D

Ik heb het tijdens de indraai periode van de bak gelijmd deze bak heeft toevallig 3 maanden ingedraaid omdat ik persee op de beurs garnalen wilde kopen.
Na 3 maanden zijn alle giftige stoffen er wel uit als je gewoon wekelijks 50% verwisseld.
0,0 problemen gehad en 0,0 uitval.
De lijm die ik gebruikt heb is van Pattex, en dan die blauw/zwarte tubetjes.
Ik haal plantenlijm bij de lfs (webshop is duurder) omdat ik gewone secondenlijm niet vertrouw met garnalen, maar that's my 5 cents
Als je het doet zoals ik hierboven beschreven hebt kan er niets fout gaan. :D:D

Cyaonoacrylaat.
Maar gewone secondenlijm is vaak waterig dun en niet handig voor planten. Die voor aquaria is een lekkere dikke gel.
Daarom moet je ook de blauw/zwarte tubetjes van Pattex nemen die is wat dikker.
‐--------------

Het enige nadeel is dat secondenlijm een beetje wit kan uitslaan in water.
Dat blijf je zien tot het mos genoeg gegroeid is.
Als je een week of 6 geduld hebt zie je er niets meer van.
 

Terug
Bovenaan