Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


AF017b.jpg
 
Javavaren dat zich gehecht heeft aan lavasteen. Ook bij een afstervende Javavaren blad begint een nieuw plantje.

AF017d.jpg
 
Duidelijk te zien John en daar is het steen zeer geschikt voor met die structuur.
 
Nog even over de vorige foto van Melanochromis auratus. Daar ben ik jaren mee bezig geweest. Nooit aan gedacht om daar ook foto`s van te nemen. Op een paar na.
Maar goed. Dat heb ik met mijn gele vrienden wel gedaan. Eindelijk eens deze bak (40x40x125cm) weer bekeken. Die had ik ook verwaarloosd. Ik weet nog niet wat ik
er mee ga doen.
AF018b.jpg
 
Toch wel een gezellig idee van je om het met je fotos uit de oude doos te doen lijkt erg levendig, vooral als je ze geshopt hebt en komisch,, onderschreven/optoegelicht.
Is het A.I. de ,,B,,
 
De Auratus zijn ook mooie vissen John.
 
De Auratus zijn ook mooie vissen John.
Ja John, dat vind ik ook. Ik had een keer dat er een aantal net even iets meer zwarte banden hadden. Daar een kweek van laten gebeuren en de jongen hadden ook meer zwart dan gewoonlijk.
Maar ja. Ik kwam er voor mezelf achter dat het model van al die korte palingen minder aantrekkelijk waren. De gelen zijn hoger gebouwd en dat vind ik mooier.
 
De drie kleintjes in een bakje 30x30x50cm over laten wateren. Dit is een reserve bakje wat nu van pas komt. Dan kan ik ze goed beoordelen terwijl ze opgroeien.

AF18e.jpg
 
AF019a.jpg
 
AF019b.jpg
 
Een vrouwtje heeft eieren in haar bek. Dit in een bak die ik niet overhoop wil halen. Mijn ervaring is dat vaak een paar het overleven.

AF019d.jpg
 
Ik vraag me af of ik zo genoeg schuilgelegenheid heb voor mijn vissen:).

AF019e.jpg
 
Ik had al eens eerder een witte Labido gekocht (die heb ik nog), maar jammer genoeg daar nooit een kweek van gehad. Later nog een tweede poging wagen.

AF019f.jpg
 
Waarom zou je nou 1 witte met 1 gele willen doen?
Je kunt bij verduyn heus wel aan 10 witte kunnen kopen, we willen dacht ik toch juist niet van die bastaarden kweken voor de malawihobbyisten🤔
 
Waarom zou je nou 1 witte met 1 gele willen doen?
Je kunt bij verduyn heus wel aan 10 witte kunnen kopen, we willen dacht ik toch juist niet van die bastaarden kweken voor de malawihobbyisten🤔
Ik doe dat omdat ik dat leuk vind. Ik kweek niet vaak en ook niet voor een ander. Het zijn ook geen bastaarden. Die ik aan een kweek zet zijn kleurslagen van dezelfde soort.
Het laatst dat ik een kweek verkocht is lang geleden. Dus het is oké om bv Discus, guppy`s, rare goudvissen en weet ik wat nog meer in alle mogelijke kleuren en modellen te kweken?
En dan zou ik dat niet mogen? Juist door dat ik bv gelen kweek van verschillende vangplaatsen weet ik dat ze onmogelijk broertjes en zusjes van elkaar zijn. Als hier een discussie
door op gang komt graag, maar liever niet in mijn fotoalbum. Wie er een topic aan wil wijden, prachtig. Zie dat graag tegemoet.
 
AF019g.jpg
 
Donkere strepen met donkere banden geeft wel weer een leuk blokpatroon😂
 
AF020a.jpg
 
AF020b.jpg
 
AF020c.jpg
 

Terug
Bovenaan