Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


AF021a.jpg
 
AF021b.jpg
 
Een paar van mijn Labido`s zijn ontsnapt en maken de buurt onveilig...
AF021c.jpg
 
Een Pimpelmees Kwam even hallo zeggen.
AF021d.jpg
 
Lavasteen tot aan de oppervlakte op de achterwand gelijmd.
AF22a.jpg
 
Moge John en is er nooit steen los geraakt?
En nu is het denk ik bedtijd voor je tenzij je net als mij al uit bed bent;)
 
Moge John en is er nooit steen los geraakt?
En nu is het denk ik bedtijd voor je tenzij je net als mij al uit bed bent;)
Moge John. Lavasteen is poreus. Ik denk dat het daarom zo goed hecht met siliconenlijm. Ik heb wel gehad dat leisteen weer los liet na verloop van tijd.
Ik ga meestal `s nachts uit bed en doe wat achter de computer zoals foto`s bewerken totdat ik weer slaap krijg.
 
Ik heb een foto van een aquarium in Het Aquaforum Bakkenoverzicht geplaatst. Gelukkig was ik nog op tijd om de een foute lengtemaat te veranderen.
De bak is niet 50x50x150cm, maar 50x50x125cm. Deze fout komt omdat ik wel een bak gehad heb van 50x50x150cm. Deze heb ik verkocht waar ik enorm
veel spijt van heb. De bedoeling toen was om een bak te kopen waar TL verlichting van 150cm. in zou passen. Het is er nooit van gekomen, maar mijn grootste
aquarium was ik kwijt. Een foute beslissing geweest.
 
Ik zag de foto John en soms heb je ergens spijt van maar dat gebeurt ons allemaal wel. Hoe ouder je wordt hoe meer fouten je hebt gemaakt;)
 
Ze kijken om de hoek om te zien waar ik blijf met voer...

AF022d.jpg
 
Ik heb verschillende vissen gebruikt als ditherfish. Odessa barbeeltjes zijn mij het best bevallen. Die vind ik ook het mooist.

AF022e.jpg
 
Zoete aardappel. In de hoek van de bak geklemd. Deed het heel goed.
AF022f.jpg
 
Verschillende manieren van huisvesting heb ik uitgeprobeerd.

AF023a.jpg

AF023b.jpg
 
Mijn bak 40x40x125cm. weer op gang gebracht. Lavasteen op plastic dekseltjes geplaatst in 15 minuten tijd. Dus niet geprobeerd om ze zo mooi
mogelijk in te passen. Wel zo neergelegd dat mijn vissen overal tussendoor kunnen en schuilen. Misschien later ook Javavaren erbij. Waarschijnlijk
op stenen laten hechten, Maar dat zien we nog wel.

AF023c.jpg
 
Hoeveel bakken heb je precies eigenlijk dan John?
 
Hoeveel bakken heb je precies eigenlijk dan John?
50x50x125cm - 40x40x125cm - 50x50x100cm - 30x35x130cm - 40x40x80cm (3 maal) - 35x35x60cm - 30x40x60cm - 30x30x60cm(2 maal) - 30x30x50cm(2 maal) - 25x25x40cm(2 maal).
De laatste zes bakjes gebruik ik meestal tijdelijk of uit nood. Zoals nu ik drie kleine Labido`s erbij heb. Die zitten in een 30x30x50cm bakje.
 
Zo dat zijn best nog heel wat bakjes en dan ben je wel wat uurtjes per week bezig denk ik met verversen en onderhoud.
 
Zo dat zijn best nog heel wat bakjes en dan ben je wel wat uurtjes per week bezig denk ik met verversen en onderhoud.
Ik heb een tijd alleen gedaan wat nodig was. De meeste bakken staan nu leeg. Ik denk dat dat voorlopig ook zo blijft. Maar we zien wel.
 
AF024a.jpg
 
AF024b.jpg
 
AF024c.jpg
 
Zo een hele vracht broertjes en zusjes denk ik.
Ja, Meerdere kweken bij elkaar. Dit is wel een tijd geleden. Nu ga ik maar voor één kweek per keer. Ik laat ze opgroeien tot zeg maar halfwas. Dan pas kun je goed zien wat je hebt. Er zijn dan misschien
vissen bij die donkere vlekken hebben en dat wil je niet hebben.
 
Kun je al die jongen makkelijk kwijt dan? Ik heb 14 jaar geleden ze ook gehad maar raakte ze amper kwijt maar ja hier in Grunn zijn minder hobbyisten dan elders.
 

Terug
Bovenaan