Mijn Guppenclub.


Ik had met mijn zwaarddragers ook de eerste worpen alleen in het begin jonkies, maar naarmate ze meer beschutting (plantjes enzo) kunnen vinden en de worpen wat groter worden omdat mams uitgegroeid is, blijven er meer over. Ik heb er nu tientallen in alle mogelijke maten zwemmen. Dus maak je geen zorgen, komt vanzelf zolang de bak stabiel blijft....
 
Wat vaak goed kan helpen voor jonkies is hoornblad. Een drijfplanten waarin de jonkies heel goed verstoppertje kunnen spelen.

Gevaar is alleen dat je soms hoort uit de bak.... Ik tel tot 10, wie niet weg is is gezien. :rolleyes:
 
Ik had met mijn zwaarddragers ook de eerste worpen alleen in het begin jonkies, maar naarmate ze meer beschutting (plantjes enzo) kunnen vinden en de worpen wat groter worden omdat mams uitgegroeid is, blijven er meer over. Ik heb er nu tientallen in alle mogelijke maten zwemmen. Dus maak je geen zorgen, komt vanzelf zolang de bak stabiel blijft....
Ik weet dat dit niet de laatste keer zal zijn, ik houdt mijn waterwaardes heel goed bij, en houdt me keurig aan de waterwisselingen, dus als het één keer kon, dan houdt ik hoop op een volgende jonkies geboorten :):smitten:
 
Wat vaak goed kan helpen voor jonkies is hoornblad. Een drijfplanten waarin de jonkies heel goed verstoppertje kunnen spelen.

Gevaar is alleen dat je soms hoort uit de bak.... Ik tel tot 10, wie niet weg is is gezien. :rolleyes:
ik heb even gezocht naar hoornblad, maar dat is toch geen drijfplant Friesian?
Ik denk dat het ongeveer vergelijkbaar is met wat ik al heb, ik had alleen de lange stengels gekortwiekt
 
Ja en als je die stengels boven gaat laten drijven dan kunnen de eerste jonkies zich daar veel beter in hoeden.
Kleine verstopplekjes, ik kan je nog wel wat opsturen qua plantjes maar dan laat je het lekker losdrijven bijvoorbeeld, verschuilen ze zich uitstekend in.
 
Hey, gekortwiekt dat woord doet zich klinken alsof dat verstandig is???
Raar toch?
Besnoeit raken en er nooit meer van af zijn.
🤔
 
Ja en als je die stengels boven gaat laten drijven dan kunnen de eerste jonkies zich daar veel beter in hoeden.
Kleine verstopplekjes, ik kan je nog wel wat opsturen qua plantjes maar dan laat je het lekker losdrijven bijvoorbeeld, verschuilen ze zich uitstekend in.
Dat is erg aardig aangeboden Edwin, maar dat hoeft niet die plantjes groeien ontzettend hard, maar wellicht was dat de oorzaak, ik had ze gesnoeid omdat ik wat bruine alg had in mijn bakkie, nu ben ik er inmiddels achter dat het aan mijn verlichting ligt, dus ik heb nu al een extra lamp besteld.
 
Hoornblad kun je inderdaad prima als drijver gebruiken en is een erg makkelijke plant.
 
Hoi allemaal, ik wil even een update geven van mijn Guppenclub.

Morgen is het 4 weken geleden dat ik voor het eerst jonkies mocht zien, helaas is van die eerste guppy geboorte er niet eentje overleven.
Uiteraard kijk ik nu elke dag uit naar een nieuwe avontuur :)

Op dit moment, is het lekker rustig, alle Guppen voelen zich goed.
Er is 1 dame bij gekomen, voor de juiste verhoudingen.
Dus nu heb ik 2 Guppen mannen en 4 vrouwen Guppen.
En ze lijken het met elkaar erg leuk te hebben.
Ook Vuurtje heeft twee nieuwe vriendjes gekregen.
Alles leeft in harmonie met elkaar. :)

Dat wilde ik even delen:

 
Zijn ze niet t filter ingegaan..?
 
Het aquarium staat er goed bij Watervrouw en de guppen zien er goed uit,
 
Mooi hoor en de plantjes doen het ook goed.
 
Zijn ze niet t filter ingegaan..?
De laatste die dood gingen waren al ruim twee en halve week oud, ik denk dat die eerder in een bekkie zijn gegaan van een ouder Guppie.
 
Het aquarium staat er goed bij Watervrouw en de guppen zien er goed uit,
Dankjewel Nicole, ik zit nu echt elke dag te wachten op nieuwe jonkies, ik kan echt ontzettend genieten van mijn bakkie :giggle:
 
Mooi hoor en de plantjes doen het ook goed.
Klopt, de plantjes staan er erg goed bij al zeg ik het zelf, ook de achterwand wordt lekker vol :giggle:
 
De laatste die dood gingen waren al ruim twee en halve week oud, ik denk dat die eerder in een bekkie zijn gegaan van een ouder Guppie.
Dat kan ook natuurlijk, de slimste en sterkste zullen het wel overleven hoop ik.;)
 
Wat een mooi=
,goed uitziend bakje watervrouw (y)
Geniet ervan en hopelijk snel wat nieuwe baby visjes erin he :)
 
Klopt het dat je een lamp hebt die steeds van kleur verandert? Kan je hem op een vaste kleur zetten? Het lijkt me niet goed voor de planten (en algen) als je steeds wisselende kleuren hebt. Volgens mij kan je zo'n lamp zo instellen dat je een kleur samenstelt uit verschillende tinten, maar dat moet dan zeg maar wel stabiel zijn. In zonlicht zitten ook allerlei kleuren, maar het wisselt niet de hele dag door van rood naar blauw naar groen zeg maar, het blijft gewoon wit licht.
 
Klopt het dat je een lamp hebt die steeds van kleur verandert? Kan je hem op een vaste kleur zetten? Het lijkt me niet goed voor de planten (en algen) als je steeds wisselende kleuren hebt. Volgens mij kan je zo'n lamp zo instellen dat je een kleur samenstelt uit verschillende tinten, maar dat moet dan zeg maar wel stabiel zijn. In zonlicht zitten ook allerlei kleuren, maar het wisselt niet de hele dag door van rood naar blauw naar groen zeg maar, het blijft gewoon wit licht.
Is wat jij daar op de achterwand ziet geplakt misschien alleen een blauwiggekleurd nachtlampje?
 
Klopt het dat je een lamp hebt die steeds van kleur verandert? Kan je hem op een vaste kleur zetten? Het lijkt me niet goed voor de planten (en algen) als je steeds wisselende kleuren hebt. Volgens mij kan je zo'n lamp zo instellen dat je een kleur samenstelt uit verschillende tinten, maar dat moet dan zeg maar wel stabiel zijn. In zonlicht zitten ook allerlei kleuren, maar het wisselt niet de hele dag door van rood naar blauw naar groen zeg maar, het blijft gewoon wit licht.
Klopt, het is een lamp die van kleur kan veranderen, maar ook 1 stand kan hebben, die veranderring van kleur werd ik tureluurs van :!
Momenteel is de lamp eruit, ik heb een extra ledlamp gekocht, omdat ik denk dat mijn verlichting met een lamp niet voldoende was.
Wellicht gaat die naar een andere bakkie van mij, maar dan nog kies ik een en de zelfde kleur.
 
Wat een mooi=
,goed uitziend bakje watervrouw (y)
Geniet ervan en hopelijk snel wat nieuwe baby visjes erin he :)
Dankjewel en elke ochtend is het eerste wat ik doe, even turen naar mijn Guppenclub, in afwachting van nieuwe jonkies :smitten:
 
Dankjewel en elke ochtend is het eerste wat ik doe, even turen naar mijn Guppenclub, in afwachting van nieuwe jonkies :smitten:
'Even' turen of stiekem iets langer?
ik heb zwaarddragertjes in alle leeftijden en het blijft leuk als je ziet dat er weer jonkies bij gekomen zijn.
 
'Even' turen of stiekem iets langer?
ik heb zwaarddragertjes in alle leeftijden en het blijft leuk als je ziet dat er weer jonkies bij gekomen zijn.
De bak staat naast mijn bureau, dus kun je nagaan ;) de eerste keer was ik s'morgens blij verrast, wie weet nu overdag :smitten:
 
Guppyvrouwtjes ontwikkelen een boller buikje naarnate de ,zwangerschap, vordert.
Wel wordt de buik, enkele dagen voor het werpen, een beetje rechthoekig gevormd.
Ik zag het in het begin niet maar nu wel handig om het een beetje van te voren kunnen zien aankomen.
 
Guppyvrouwtjes ontwikkelen een boller buikje naarnate de ,zwangerschap, vordert.
Wel wordt de buik, enkele dagen voor het werpen, een beetje rechthoekig gevormd.
Ik zag het in het begin niet maar nu wel handig om het een beetje van te voren kunnen zien aankomen.
Ik let ook vooral op de buikjes van de vrouwen Guppen, maar eerlijk gezegd, heb ik er geen echt verstand van.
Soms denk ik zoooo die is dik en vervolgens is ze weer dun hahahahaha, momenteel denk ik dat ik geen zwangere Guppen dames heb.
Maar de vorige keer snapte ik de worp ook niet, de dame waar ik het van had verwacht, bleef een dik buikje houden, maar er waren wel jonkies geboren, van wie weet ik tot op de dag nog niet.
het blijft in elk geval ontzettend fascinerend, om dit allemaal zo te mogen mee maken, in een bakkie van 60 cm breed, naast mijn stoel, ik wist niet dat deze hobby mij zoveel liefde zou brengen.
 
Even een update van mijn Guppenclub.
Vandaag zijn er twee dames verwelkomt in de club.
Er was helaas een dame overleden.

Nu heb ik 2 mannen en 5 vrouwen Guppen.

 

Bijlagen

  • IMG_2685.JPG
    IMG_2685.JPG
    225.5 KB · Weergaven: 58
Da's een prachtige verdeling.👍
 
Ik vind het doorzicht naar de witte muur moeilijk voor me ogen.
1665255090104787531651.jpg
ik heb het hier met een vuilniszak en plakband
1665255052820347117740.jpg
zwarte achtergrond dan komt al het belichte optisch meer naar voren.
 
Ik vind het doorzicht naar de witte muur moeilijk voor me ogen.
Bekijk bijlage 349510ik heb het hier met een vuilniszak en plakbandBekijk bijlage 349509zwarte achtergrond dan komt al het belichte optisch meer naar voren.
Ik heb een achterwand poster gehad op dit aquarium, maar persoonlijk vind ik dit nu mooier, ja smaken verschillen Edwin. :)
 
Het leek wel of ze op de foto wilde als de Guppen Club :giggle:
 

Bijlagen

  • IMG_2691.JPG
    IMG_2691.JPG
    338.2 KB · Weergaven: 72
  • IMG_2692.JPG
    IMG_2692.JPG
    302.2 KB · Weergaven: 71
  • IMG_2690.JPG
    IMG_2690.JPG
    337.4 KB · Weergaven: 74
  • IMG_2693.JPG
    IMG_2693.JPG
    303.5 KB · Weergaven: 74
  • IMG_2694.JPG
    IMG_2694.JPG
    326 KB · Weergaven: 70
Mooie guppen, die man met de blauwe staart :smitten:Ik ben erg benieuwd hoe jongen van dit groepje uit gaan groeien.
 

Terug
Bovenaan