mijn kasteel


Mondeo zei:
Ik dacht als metaalboer,laat ze maar even zweten :D

En wie heeft nu van beide gelijk? John of ik, of zelfs beide? ;)

Ik zit zelf in de anti-corrosie zaken.
Ik zal bij mijn werkgever niet moeten afkomen met dat het koper of aluminium is verroest, zal me nogal een gang gaan vrees ik :D
 
Eh ,dat is duurder woord , verkopen we niet. :deal:

MAAR, we dwalen teveel af,niet?
 
Nu ik dat nog eens terug lees moet ik je gelijk geven Luc,excusez moi!


EDIT-ik hoop trouwens niet dat Cinderlla heel boos is vanwege alle off-topic berichten... :juggle:
 
Henk P. zei:
Ik vind het een mooi aquarium maar vraag mij af of de aluminium strips,zowel boven en onder, zullen gaan roesten als ze met water in aanraking komen.

dat is geen aluminium, maar bronsspiegel... :cool:
 
Seabait zei:
Nu ik dat nog eens terug lees moet ik je gelijk geven Luc,excusez moi!


EDIT-ik hoop trouwens niet dat Cinderlla heel boos is vanwege alle off-topic berichten... :juggle:

om mij boos te krijgen, moet er iets meer gebeuren hoor!

ps ik heb het kweekkoppel van mijn blauwe maanvissen gezien. waren 5 jaar oud en scherp 15cm hoog incl vinnen. het middenstuk is 54 hoog... dus ruim voldoende.

als ik nu zou zeggen dat ik er 6 discussen in ga zetten, zou ik de kritiek echt wel begrijpen...
 
en eigenlijk wel heel benieuwd wat hieruit komt?

zit er al wat in?
vierkante torens en dan met plat dak met zonnepanelen dan leek het me wel wat, hahaha nee sorry niet mijn bak maar je moet doen wat jij mooi vind.
ben wel met iedereen eens dat het geen maanvis bak is.
dus kom maar met de updates.

ow oeps zie nu pas dat dit pas gisteren gestart is , excuses
 
ooooooooooooh echt mooi!
ja sorry kan er niks aan doen ik hou hier van!
ben ook heeeeel benieuwd wat het gaat worden
 
Cinderella zei:
Seabait zei:
Nu ik dat nog eens terug lees moet ik je gelijk geven Luc,excusez moi!


EDIT-ik hoop trouwens niet dat Cinderlla heel boos is vanwege alle off-topic berichten... :juggle:

om mij boos te krijgen, moet er iets meer gebeuren hoor!

ps ik heb het kweekkoppel van mijn blauwe maanvissen gezien. waren 5 jaar oud en scherp 15cm hoog incl vinnen. het middenstuk is 54 hoog... dus ruim voldoende.

als ik nu zou zeggen dat ik er 6 discussen in ga zetten, zou ik de kritiek echt wel begrijpen...
Deze kweekvorm is pas sinds 3 jaar bij de Nederlands groothandels te krijgen. Heb je ze in het buitenland gezien of heeft die persoon bewezen oude dieren gekocht of zelf geimporteert?
 
Ook niet echt mijjn bak, maar toch best benieuwd wat dit gaat worden. Wel een vraagje, mss beetje offtopic. Die blauwe maanvissen zijn dat deze?
 
An Vrolijk zei:
ooooooooooooh echt mooi!
ja sorry kan er niks aan doen ik hou hier van!
ben ook heeeeel benieuwd wat het gaat worden

bedankt An! ben blij dat er toch iemand is die het mooi vindt.

morgen ga ik er aan beginnen. kids naar school, dus lekker rustig om te puzzelen en na te denken.

velen zeggen: geen maanvisbak. voor grote maanvissen mss niet nee, maar 250 liter is toch een mooie inhoud voor 6 kleiner blijvende maantjes.

ik zal meer van inhoud weten als mijn 220 litervat leeggepompt is in de bak.

inrichting ga ik vooral met mooi vertakt hout maken en daar op verschillende plaatsen het mos opbinden.

we zien wel wat er gaat uitkomen, is voor mezelf ook nog min of meer een verrassing! heb nog nooit zulk aquarium "gescaped"... :oops:
 
Het zou zeker mijn keuze niet zijn, maar ik wacht vol bewondering af wat het resultaat gaat worden, succes met deze bijzondere uitdaging :thumbs:
 
Zou hem eerst eens met schoon water vol zetten,of hij dat wel houd.(buiten) of de badkamer.

Dat het de waterdruk wel aan kan.


Ja,dus.

Kijk op Google Afbeeldingen. Vul in Kasteel aquarium.
Poe-poe. veel.
 
Ook niet mijn smaak, maar ben benieuwd wat je er van gaat maken! Veel plezier met inrichten :)
 
hahaa lijkt wel of ik de enigste ben die het mooi vind, en ik meen het nog echt ook!
tis dat ik Arie niet zo gek krijg maar zou zo iets best willen hoor,
 
Bertus zei:
Zou hem eerst eens met schoon water vol zetten,of hij dat wel houd.(buiten) of de badkamer.

Dat het de waterdruk wel aan kan.


Ja,dus.

Kijk op Google Afbeeldingen. Vul in Kasteel aquarium.
Poe-poe. veel.

die man bouwt al zeker 10 jaar kasteelaquaria. dan zullen die wel houden zeker? :rolleyes:
 
Botia zei:
Cinderella zei:
Seabait zei:
Nu ik dat nog eens terug lees moet ik je gelijk geven Luc,excusez moi!


EDIT-ik hoop trouwens niet dat Cinderlla heel boos is vanwege alle off-topic berichten... :juggle:

om mij boos te krijgen, moet er iets meer gebeuren hoor!

ps ik heb het kweekkoppel van mijn blauwe maanvissen gezien. waren 5 jaar oud en scherp 15cm hoog incl vinnen. het middenstuk is 54 hoog... dus ruim voldoende.

als ik nu zou zeggen dat ik er 6 discussen in ga zetten, zou ik de kritiek echt wel begrijpen...
Deze kweekvorm is pas sinds 3 jaar bij de Nederlands groothandels te krijgen. Heb je ze in het buitenland gezien of heeft die persoon bewezen oude dieren gekocht of zelf geimporteert?

is een particulier niet ver van sittard. die heeft die heel jong gekocht 5 jaar geleden. en heeft daar nu regelmatig jongen van de laatste 3 jaar.
 
An Vrolijk zei:
hahaa lijkt wel of ik de enigste ben die het mooi vind, en ik meen het nog echt ook!
tis dat ik Arie niet zo gek krijg maar zou zo iets best willen hoor,

goed dat ik een ventje heb die mijn grillen vaak mee volgt! :engel:
 
An Vrolijk zei:
hahaa lijkt wel of ik de enigste ben die het mooi vind, en ik meen het nog echt ook!
tis dat ik Arie niet zo gek krijg maar zou zo iets best willen hoor,
Ik vind het best een leuke bak, maar eerlijk gezegd zou ik deze niet in mijn woonkamer willen. Dus deze Arie krijg je ook niet zo gek ;)

Had zelf ook even twijfels of deze bak wel bestand zou zijn om gevuld te worden met water, maar na even googlen zag ik deze;

T14OgTktwWyQR71H6Y29ICsR-Q7cwDI0.jpeg


Dat moet dus wel lukken. Succes met de inrichting.
 
Ik had ze al vaker gezien,
stel dat ik um zou hebben, ik denk dat ik er juist kleine visjes in zou doen, hoge plantjes in de torens en laagblijvende in het midden,
hahaha mn fantasie gaat op de loop met me, en ik mag um niet eens lol
 
Niet mijn ding, al zou ik um gratis krijgen, dan gaat ie zo de ton in. Maar wie weet is er iets van te maken al voorzie ik nu al dode plekken in de bak, als in geen waterbeweging. Lijkt mij ook erg lastig schoon te maken.
 
Kijk,dat is zo NEGATIEF,he.
Kan je nu niet wat opbeurends zeggen,zeg dan niets.
 
Bertus zei:
Kijk,dat is zo NEGATIEF,he.
Kan je nu niet wat opbeurends zeggen,zeg dan niets.
Ja sorry, ben eerlijk. Ik houd echt niet van dit soort gedrochten. Is mooi voor een cavia of hamster flat, maar voor een aquarium is dit verre van geschikt.
 
Tja.
Smaken verschillen.
Is wel voor dat meisje,he.

En google jij er eens op.
Moet je zien,wat anderen er van gemaakt hebben.
Oordeel dan.

Er zijn er met een aquarium,die er ook niets van bakken.
 
Ik vindt het persoonlijk ook niks, maar smaken verschillen.
Ik bedoel, zie hier op af ook bakken met blauw grind en fel witte stenen of andere bouwsels in een bak...

Misschien met een sterk filter en 1 of meer stromingspompen kom je een heel eind mbt dooie hoeken.
 
Bertus zei:
Tja.
Smaken verschillen.
Is wel voor dat meisje,he.

En google jij er eens op.
Moet je zien,wat anderen er van gemaakt hebben.
Oordeel dan.

Er zijn er met een aquarium,die er ook niets van bakken.

Tja, meisje of niet, het gaat om het belang van de bewoners. Daarom voorzie ik nu al problemen met de bak die later vast wel op dit forum terecht komen.
Misschien ben ik ouderwets, maar de tijd heeft wel geleerd dat afwijkende vormen qua aquaria altijd problemen met zich mee brengt.
Zo kan je dan ook de goudvissenkom rechtpraten want het is voor een klein kind en dat is leuk.
 
Ik vind het een mooie bak hoor je kan er veel leuke creaties mee maken voor je vissen.

En @gummybeer ik vind dat het best anders verwoord kan worden , wat de een mooi vind vind de ander niet maar om dat nou zo te zeggen is wel een beetje een aparte manier van communiceren. Ik denk namelijk dat het een hele mooie bak kan worden en er een leuk aquarium van gemaakt kan worden.
 
Dat ding is 1.20 m lang.

Mijn kamerbak is ook 1.20 m.
Dus, moet ik daar de vissen ook maar wegdoen?
Met wat kleine visjes,is dat best wel te doen.
En water zit er ook genoeg in.
Dus geen vissenkom,hoor.
 

Terug
Bovenaan