mijn kasteel


Sharon_xx zei:
Ik vind het een mooie bak hoor je kan er veel leuke creaties mee maken voor je vissen.

En @gummybeer ik vind dat het best anders verwoord kan worden , wat de een mooi vind vind de ander niet maar om dat nou zo te zeggen is wel een beetje een aparte manier van communiceren. Ik denk namelijk dat het een hele mooie bak kan worden en er een leuk aquarium van gemaakt kan worden.

Nogmaals sorry dat ik zo negatief overkom maar ik heb dit al iets te vaak verkeerd zien aflopen.
Mss kan TS er iets moois van maken en met goed onderhoud kan het zomaar goed lopen. Ik zal het iig effe volgen.
 
Bertus zei:
Dat ding is 1.20 m lang.

Mijn kamerbak is ook 1.20 m.
Dus, moet ik daar de vissen ook maar wegdoen?
Met wat kleine visjes,is dat best wel te doen.
En water zit er ook genoeg in.
Dus geen vissenkom,hoor.

Bertus, jij weet net zo goed als mij dat die complexe vormen geen goed doet aan de watercirculatie. Qua verlichting zullen we maar helemaal zwijgen. Het is al moeilijk om een 60cm hoogte goed te belichten, laat staan 3 a 4 turven hoog. Daarbij zullen de hoeken donker blijven want daarboven kan je geen belichting hangen.
 
Al was het een kasteel met 4 torens, TS moet er tegenaan kijken en over smaken van niet te twisten :)

Ik zit enkel nog altijd met die aal in mijn hoofd, daar hoor ik niemand over en dat is een veel slechtere combinatie met hun andere vissen(waaronder Kardinalen)dan dat de bak het uitzicht heeft van een kasteel.
 
luc zei:
Al was het een kasteel met 4 torens, TS moet er tegenaan kijken en over smaken van niet te twisten :)

Ik zit enkel nog altijd met die aal in mijn hoofd, daar hoor ik niemand over en dat is een veel slechtere combinatie met hun andere vissen(waaronder Kardinalen)dan dat de bak het uitzicht heeft van een kasteel.

Dat is ook een punt van aandacht idd. Maar hier wil ik verder niet op in gaan want dan ben ik helemaal de boe-man. De basis is gewoon fout, hoe spijtig ook voor TS.
 
Sharon_xx zei:
Ik vind dat als zei zij hem mooi vind ze er iets leuks van moet maken...

Ik vind soms ook wel iets mooi, maar dan niet ten koste van de bewoners. Ik kan mijn 128 liter bakje ook wel omzetten naar Malawi, omdat ik het mooi vind, maar verstandig is het niet. ;)
 
ja maar dan kan er nog wel wat moois van maken.Mijn mening hoor maar meningen verschillen net zo als smaak.
 
Gummiebeer zei:
Sharon_xx zei:
Ik vind dat als zeizij hem mooi vind ze er iets leuks van moet maken...

Ik vind soms ook wel iets mooi, maar dan niet ten koste van de bewoners. Ik kan mijn 128 liter bakje ook wel omzetten naar Malawi, omdat ik het mooi vind, maar verstandig is het niet. ;)

Oke, maar hier heeft TS voorlopig niets aan,
ben nieuwsgierig geworden naar hoe de bak er zal uitzien :)
 
Kijk om te zien vindt ik het een heel mooi ding hoor. Ik had het niet kunnen bedenken.
Maar ook ik voorzie de nodige problemen met vooral de stroming en de belichting.
Dat zijn dingen waar je bij de inrichting wel rekening mee moet houden.
Er is vast iets van te maken maar je zult over iedere actie goed na moeten denken.

Maar dat alles neemt niet weg dat het een mooi kunstwerk is om te zien en je er best iets leuks van kan maken al zal het minder gemakkelijk zijn dan een doorsnee bak.
En het is maar goed dat smaken verschillen want anders zaten we allemaal naar hetzelfde aquarium te kijken toch ;)
 
Ik vind het wel mooi en een leuk idee ik zou het ook gerust doen maar helaas heb ik daar geen plaats meer voor.

En als smaken niet verschillen is deze hobby niks meer aan.
 
Neemt idd ook niet weg of TS er wat van kan maken. En als het goed loopt zet TS ons ervaren aquarianen mooi te kijk met onze meningen die gebasseerd zijn op ervaringen. ;)
 
luc zei:
Al was het een kasteel met 4 torens, TS moet er tegenaan kijken en over smaken van niet te twisten :)

Ik zit enkel nog altijd met die aal in mijn hoofd, daar hoor ik niemand over en dat is een veel slechtere combinatie met hun andere vissen(waaronder Kardinalen)dan dat de bak het uitzicht heeft van een kasteel.

Die kan er ook niet in.
Wilt de bodem in,dat kan dan niet.
 
over de viskeuze die erin zou komen heb ik geen verstand van daarom kan ik er ook niks van zeggen,
maar jeetje wat een negativiteit, bah, als het afwijkt van de norm wordt het meteen verschrikkelijk afgezeken,
Er zal heus wel over nagedacht worden hoe met de belichting en de stroming, en anders kan TS het altijd nog vragen aan mensen die het beter weten.

sorry maar ik moest het ff kwijt
 
An Vrolijk zei:
over de viskeuze die erin zou komen heb ik geen verstand van daarom kan ik er ook niks van zeggen,
maar jeetje wat een negativiteit, bah, als het afwijkt van de norm wordt het meteen verschrikkelijk afgezeken,
Er zal heus wel over nagedacht worden hoe met de belichting en de stroming, en anders kan TS het altijd nog vragen aan mensen die het beter weten.

sorry maar ik moest het ff kwijt

Sorry, ben van de ouwe lichting. Rechte bakken zonder tierelatijnen. Idem met vissenkommen en hoge zeskantige bakken. Dat gaat er gewoon niet in bij mij. :sorry:
 
Als ik nog zo`n lief dochtertje thuis had zou dat voor mij genoeg reden zijn om een kasteelbak er op na te houden.
 
Maar tegenwoordig komen er steeds mooiere en meer tierelatijntjes om het voor sommige mensen naar hun zin te maken of zie ik dat dan verkeerd :)

Ik heb er geen ruimte voor maar anders had ik het gerust ook gedaan
 
Toch zie ik wel degelijk iets in de opmerkingen over stroming. Zeker als je bedenkt dat in die rechttoe-rechtaan aan bakken al dode punten willen ontstaan als een stuk hout net op de verkeerde plek staat (denk aan bv. blauwalg).
In ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Better safe than sorry ;)

~ Ivo
 
Dat zal zeker iets zijn om op te letten, die stroming, maar ook iets wat technisch wel op te lossen zal zijn. En een vissenkom is volgens mij vooral ook heel erg fout vanwege het formaat en de specifieke effecten die de vorm bij dat formaat heeft. Volgens mij heeft TS terdege over het project nagedacht en (hoewel smaken verschillen en het ook niet echt in mijn interieur zou passen) denk ik dat ze er best wat moois van kan maken. Ben erg benieuwd wat het gaat worden!
 
Mascha&Ivo zei:
Toch zie ik wel degelijk iets in de opmerkingen over stroming. Zeker als je bedenkt dat in die rechttoe-rechtaan aan bakken al dode punten willen ontstaan als een stuk hout net op de verkeerde plek staat (denk aan bv. blauwalg).
In ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Better safe than sorry ;)

~ Ivo

OP Google Afbeeldingen staan er al genoeg in gericht.

Met en beetje sturing lukt dat best wel.
 
Oh ik vind een vissenkom zielig dan zwemmen ze steeds rondjes , maar waarom mag het in Duitsland niet meer dan ??
 
Omdat een vissenkom slecht is voor een vis mag het niet meer in Duitsland.

De nadelen van een vissenkom

In bijna alle gevallen wordt er een goudvis(soort) in een vissenkom gehouden. Goudvissen echter zijn actieve vissen die veel zwemmen, en meestal is er in een vissenkom te weinig ruimte om te zwemmen. In de meeste vissenkommen zit ongeveer 8 tot 15 liter water, wat veel te weinig is voor een goudvis. Ook zijn goudvissen sociale dieren, die minstens met z'n twee�n gehouden moeten worden. Dit is in de meeste gevallen niet mogelijk omdat de kom al veel te klein is voor ��n vis.

De vorm van een vissenkom is ook een veelgenoemd nadeel. Door de vorm van de kom wordt het beeld vervormd, en is er een andere lichtval. Vissen hebben gevoelige ogen en kunnen gestresst raken.

Ook is er in een vissenkom vaak een gebrek aan zuurstof. Omdat er geen zuurstofvoorziening is, en het water vaak direct in aanraking komt met de lucht, heeft de vis die je in een vissenkom houdt vaak veel te weinig zuurstof.

Vaak varieert de temperatuur in een vissenkom teveel. Er is in een vissenkom geen speciaal element aanwezig om de temperatuur op peil te houden. Vaak neemt het water in de vissenkom de temperatuur van de kamer aan. Het is prima als die temperatuur gelijk blijft, maar in de meeste gevallen schommelt deze erg. Als de verwarming bijvoorbeeld aangezet wordt, kan die al een paar graden stijgen. Vissen zijn koudbloedige dieren en zijn afhankelijk van hun omgevingstemperatuur. Als die teveel varieert kan het ziektes tot gevolg hebben.

Veel vissenkommen zijn ook veel te karig ingericht. In sommige gevallen is er een plantje te vinden, of in sommige gevallen twee. De bodem is meestal bedekt met een dunne laag steentjes. Voor de meeste goudvissen is dit niet goed, omdat vissen planten eten. Ook graven veel vissen graag en is dit alleen mogelijk bij speciaal zand. In de meeste vissenkommen ontbreekt het ook aan voldoende schuilplaatsen voor de vissen.

@Bron: http://plazilla.com/page/4295040651/wat ... -vissenkom
 
Ow oke ik dacht dat het in Nederland ook niet meer mocht , blijkbaar wel. Ik vind dat ze dat hier ook maar eens moeten afschaffen..
 
Ik laat hem mijn dochter mooi niet zien want dan wil ze ook.

Ben benieuwd wat ts er van maakt
 
jee, ik kijk een dagje niet op AF en schrik me verrot van zovele reacties. :stars:
ik ga idd al enkele ervaren rotten te kijk zetten: onze oudste dochter heeft al enkele maanden een kasteelaquarium. maar eentje van 110cm. ze heeft er 15 kardinaaltjes, 4 blauwe maanvisjes, 3 koppeltjes platy's, 5 cory sterbai, koppeltje chocogoerami,koppeltje dwergknorgoerami en 2 paardenkopjes inzitten. tot nogtoe geen enkel lijkje (ik als mama verzorg wel het aqua, zij voert de visjes zelf, ik doseer het voer in haar hand met granulaat of potje bij diepvries).

qua stroming: zij heeft een Aquaflow 200 binnenfiltertje. dat hangt in de ene toren. daaraan heb ik een doorzichtige slang gemaakt, door de middenbrug tot in de andere toren. daar stroomt het tegen het wateroppervlak uit een sproeibuisje. dat is al stoming door geheel de bak. zat ik nog met het stilstaande oppervlak in de toren waar het filtertje hangt. daar staat haar H2O show deco in. een kristalletje dat 3 kleuren led geeft en bruist. daarmee is het oppervlak van ook die toren ruim voldoende in beweging. in de nieuwe komt de instroom van de potfilter in de ene toren, uitstroom in de andere. in die ene met stilstaand oppervlak komt ook een luchtsteentje. voor de buizen komt de vallisneria gigantea die (hopelijk snel) de techniek zal verbergen.

een kasteelaquarium is volledig verlicht van toren over de middenbrug tot toren. :petjeaf:

@Bertus: de nieuwe is geen 120 maar 140. en de bodem komt 4-6 cm dik. waarom zou die dan niet in de bodem kunnen? voorlopig komt aaltje erin, daar hangt een geschiedenis aan vast, basicly heb ik hem gered van de wc-pot! als die groter wordt, zal ik hem een nieuw baasje moeten bezorgen. ;(

@gummiebeer: zoals ergens al beschreven komt het water op het hoogste stuk 56cm. de rest zijn de afdekpunten in de vorm van de torendaken.

technisch gezien is er echt geen probleem. heb ik al bewezen met het kasteel van ons Savannah.
bij de meesten is het punt van smaak. wel of niet mooi. bij anderen visbestand. als een recht aqua van 140 lengte geschikt is, waarom deze van 250 liter dan niet? de waterhoogte is voldoende, en je kan ook van die kleinere blauwe maanvissen goed en comfortabel houden in een bak van 100 op 30 op 40. dit kasteel is 140 op smalste punt 36 op max waterstand 56. me dunkt dat deze afmetingen toch voldoende zijn. het is �berhaupt al niet natuurlijk om een vis in een aquarium te stoppen, of die nu 1 meter of 5 meter is... :D

ik ben ruiter, rij heel graag paard. iemand lag tegen me te zeuren over bitloos rijden. dat zo'n stalen of rubberen ding in de mond van een paard totaal onnatuurlijk is. tja, ik heb toen ook geantwoord dat het �berhaupt niet natuurlijk is om op een paard te kruipen... :oops:

aquarium, terrarium, paardrijden, hondenwedstrijden, dolfinaria, ... iedereen houdt ergens van met dieren, maar niks ervan is natuurlijk... ik denk dat zoveel wel buiten kijf staat. :rolleyes:
 
Cidaan zei:
Ozo, :thumbs: Is het eigenlijk wel verantwoord dat je paard alsmaar blijft draven? :D

hehe, is galopperen... :engel:
tja, zo'n avatar wordt gelukkig niet gauw moe. ;)
 
Cinderella zei:
ik ben ruiter, rij heel graag paard. iemand lag tegen me te zeuren over bitloos rijden. dat zo'n stalen of rubberen ding in de mond van een paard totaal onnatuurlijk is. tja, ik heb toen ook geantwoord dat het �berhaupt niet natuurlijk is om op een paard te kruipen... :oops:

Tja, ik ben net een paar weken over op bitloos (kaakgekruist) op m'n huurpaard. Ze loopt nu veel meer ontspannen, loopt ook gewoon nageeflijk, loopt niet meer te trekken/hoofdschudden als er een beginner op zit, schuurt niet meer na het rijden, en haar favoriet denk ik: ze kan gewoon wortels eten met hoofdstel in :daisy:

Het paard waar ik wekelijks op les rijd ik wel gewoon met een trensje hoor, die heeft anders geen rem. Maar voor sommige paarden is bitloos echt supergeschikt dus waarom niet? Het mag vanaf 1 april zelfs op de regulieren wedstrijden, dus er is vraag genoeg naar.
 

Terug
Bovenaan