Mijn maanvissen leggen eien. Wat moet ik doen?


Ja 4 weken en ga ajb niet eigenwijs doen en eerder bewoners toevoegen want geheid dat dat vragen om moeilijkheden is en dan ben je nog veel verder van huis. Voor je planten kan je eventueel plantenvoeding toevoegen *GEEN easycarbo want dat is geen plantenvoeding maar een anti-algenmiddel
Gaan we doen. bedankt. ik voeg alvast planten en doe de scaping.
 
Ja 4 weken en ga ajb niet eigenwijs doen en eerder bewoners toevoegen want geheid dat dat vragen om moeilijkheden is en dan ben je nog veel verder van huis. Voor je planten kan je eventueel plantenvoeding toevoegen *GEEN easycarbo want dat is geen plantenvoeding maar een anti-algenmiddel
en trouwens kan planten voeding algen veroorzaken.
 
Bedankt iedereen. Ik heb mijn bak met zijn tafel opgehaald. Wat een beest. Kan niet wachten. Voor hard scaping heb ik lange takken nodig zoals in deze video. Kan zoiets nergens vinden helaas. Misschien iemand hier verkoopt het?

 

Bijlagen

  • IMG_20210121_191210.jpg
    IMG_20210121_191210.jpg
    157.7 KB · Weergaven: 160
Bedankt iedereen. Ik heb mijn bak met zijn tafel opgehaald. Wat een beest. Kan niet wachten. Voor hard scaping heb ik lange takken nodig zoals in deze video. Kan zoiets nergens vinden helaas. Misschien iemand hier verkoopt het?


Talawawoord? VKC Cichliden heeft dit ook te koop. En vast wel meer LFS-en.
 
Top dat je een grote bak heb gekocht, dat gaat je veel plezier opleveren. Neem gewoon de tijd. Een paar weken gaan ze ook nog wel redden. Die eitjes zou ik weghalen. Een nest is niet makkelijk groot te brengen in een bak met andere vissen. Mocht het wel lukken, wat zou je dan doen met 60 maanvissen? Verkopen is lastig hoor.
 
Top dat je een grote bak heb gekocht, dat gaat je veel plezier opleveren. Neem gewoon de tijd. Een paar weken gaan ze ook nog wel redden. Die eitjes zou ik weghalen. Een nest is niet makkelijk groot te brengen in een bak met andere vissen. Mocht het wel lukken, wat zou je dan doen met 60 maanvissen? Verkopen is lastig hoor.
Ik dacht meer aan een paar houden de rest weggeven? Verkopen ben ik niet van gediend indd. Eitjes waren uitgekomen en toen het licht uit was hadden de ouders alles verloren. Geen idee waar ze allemaal nu zitten.:rolleyes:
 
Guys mag ik hiermee mijn stenen en hout aan elkaar vast lijmen?
https://www.gamma.nl/assortiment/handson-siliconenkit-zwart-310-ml/p/B604446
Nee, overigens laten steen en hout zich zowiezo slecht verbinden met elkaar, en het nadeel is dat het massief weegt, dat ga je nooit in 1 geheel fatsoenlijk uit je bak krijgen.
Mocht je toch willen lijmen, gebruik dan penverbindingen (gaatje boren in de steen en het hout wat je met elkaar wil verbinden en dan met een metalen pen verbinden aan elkaar en die metalen pen verlijm je dan
 
Dinsdag komt de rest binnen en kan eindelijk beginnen met schapen. Stenen zijn genoeg zo en wat is het peper duur.
Nee, overigens laten steen en hout zich zowiezo slecht verbinden met elkaar, en het nadeel is dat het massief weegt, dat ga je nooit in 1 geheel fatsoenlijk uit je bak krijgen.
Mocht je toch willen lijmen, gebruik dan penverbindingen (gaatje boren in de steen en het hout wat je met elkaar wil verbinden en dan met een metalen pen verbinden aan elkaar en die metalen pen verlijm je dan
Thanks ik zorg dat ze vast zitten door op elkaar te zitten dan
 
Nou veel plezier met het inrichten van je nieuwe aanwinst. Laat je de interne filter erin want persoonlijk vindt ik dat een beetje zonde maar goed het is jouw bak.
 
Nou veel plezier met het inrichten van je nieuwe aanwinst. Laat je de interne filter erin want persoonlijk vindt ik dat een beetje zonde maar goed het is jouw bak.
Ik laat het voorlopig in. In de toekomst komt een Eheim pro 4 in. Verwijder deze filter dan. Eerst een start maken.
 
Nee, overigens laten steen en hout zich zowiezo slecht verbinden met elkaar, en het nadeel is dat het massief weegt, dat ga je nooit in 1 geheel fatsoenlijk uit je bak krijgen.
Mocht je toch willen lijmen, gebruik dan penverbindingen (gaatje boren in de steen en het hout wat je met elkaar wil verbinden en dan met een metalen pen verbinden aan elkaar en die metalen pen verlijm je dan
Misschien kan ik met wat vislijn alle hout onderaan aan elkaar vastmaken. Steen erop totdat het doorweekt is. Het gaat in het begin willen drijven.
 
Misschien kan ik met wat vislijn alle hout onderaan aan elkaar vastmaken. Steen erop totdat het doorweekt is. Het gaat in het begin willen drijven.
Als die steen gaat schuiven omdat het hout gaat werken heb je een waterballet, beter kun je een plastic zak nemen en dat vullen met zand of grind en dat op het hout leggen, als die zak gaat schuiven gebeurd er niks ernstigs
 
Als die steen gaat schuiven omdat het hout gaat werken heb je een waterballet, beter kun je een plastic zak nemen en dat vullen met zand of grind en dat op het hout leggen, als die zak gaat schuiven gebeurd er niks ernstigs
Goede tip bedankt.
 
Je moet echt geduld hebben. Geef dat hout 4 weken, kan je filter ook indraaien in dezelfde tijd. Je kan er jaren van genieten, wat maakt die paar weekjes uit.
 
Je moet echt geduld hebben. Geef dat hout 4 weken, kan je filter ook indraaien in dezelfde tijd. Je kan er jaren van genieten, wat maakt die paar weekjes uit.
Aquascaping is vrijwel niet te doen met volle aquarium. Komt goed ik zorgen dat er stenen niet om kunnen vallen. (y)
 
Snap ik, daarom moet je het eerst laten inwateren en dan pas inrichten. Andersom is hopeloos. Lees maar terug in mijn topic.
 
Soms verzwaard men het hout maar goed het mooiste is het als het hout al is ingewaterd.
 
Bedankt mensen. Ik ga kijken of het lukt. het zijn geen dikke takken dus misschien hou ik ze toch onderwater. als niet dan wacht ik af totdat ze ingewaterd zijn. moet niet langer dan een week duren.
 
Ik doe ze veelal in een grote emmer met iets erop zoals een steen.
 
Ik doe ze veelal in een grote emmer met iets erop zoals een steen.
ik heb ondertussen wat geleerd. je kan het koken en het versnelt het proces. Aangezien nu om lange stukken gaat, is dit niet mogelijk. Wat ik nu ga doen is onderaan het tak een kleine gat boren en met vislijn ze aan een blok steen vast knopen. Over een maand of zo gaan ze inwateren. Heb ik ook in het verleden met mijn spiderwood gedaan.
Schermafbeelding 2021-01-22 om 14.32.19.png
 
Koken moet je echt niet doen want dat maakt de structuur van het hout kapot.
 
Koken moet je echt niet doen want dat maakt de structuur van het hout kapot.
dacht ik ook aan. Talawa heeft ook wat houd erop. komt allemaal los. ik bind ze vast aan stenen. Ik laat je het resultaat zien. als zien. wanneer het lukt :LOL:
 
wow hoezo heb ik niet eerder hier aan gedacht. het wordt geen vislijn maar lange zwarte tie wraps.
 
Beste mensen. ik wil jullie allemaal bedanken met meedenken. Grappig dat ik mijn vissen zag eitjes leggen en ben geëindigd met 6x grotere aquarium.
Het is nu af en is allemaal goed gelukt. hout heb ik op maat gezaagd en onderin een gat geboord. Tie wrap in en of aan steen vast gemaakt of onder een steen gelegd. Het tie wrap gedeelte dan. Planten zijn javavaren, javamos en anubias. Steen is combinatie van black stone en breuksteen. Hout is talawa. Later wil ik ook langere anubias in doen. Heb het bak zo simpel mogelijk gehouden zonder substrate etc. Reden hiervan is dat ik in de niet ver toekomst misschien stendker discussen ga proberen groot te brengen. vanaf 8-10cm aanschaffen. ja ik weet het het is veel water changes. Ben me aan het instuderen momenteel. Over ongeveer 4 weken gaan de vissen verhuizen. Er is een juwel bioboos en vloeibaar mest aan toegevoegd. Hoop dat jullie het resultaat mooi vinden. Let niet op de bellen lol. Morgen plaats ik nog een foto zonder lucht bellen.
aquarium.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Misschien even een fotoalbum aanmaken voor deze bak, dan kan je gelijk alle vorderingen daarin laten zien.
 

Terug
Bovenaan