Moet het hout van een stelling behandeld worden?


...en zo ziet de witte verlichting er uit als deze voor het eerst boven 2 van de bakjes aan is...

imag0986.jpg


Ziet er in mijn ogen gaaf uit. Kan niet wachten tot ook de RGB erbij zit!
 
wat komt er op de middelste plank?
ziet er nu al veel belovend uit...
mooi hand made.
 
Bedankt!

Op de middelste plank komt mijn gezelschapsaquarium van 1 meter. Heb ik alles bij elkaar en heeft de vrouw het dressoirkast weer tot haar beschikking...!
 
Dat is nog even de vraag.

Sowieso is dat iets om even de tijd voor te moeten hebben. Eerst de planten en daarna alle vissen en garnalen eruit. Dan de helft van het water in emmers in de kamer. Met de rest van het water ga ik de bodem wat omwoelen, zodat er wat ruimte komt voor het afvoeren van afval en viezigheid die nu (waarschijnlijk) in de bodem zit. De bodem blijft er wel in.
Dan de hele bak aan de binnenkant wat schoonmaken, met name de plekken waar je anders wat lastig bij komt.
Daarna de bak op zijn plek zetten en vullen met het bewaarde aquarium water. Dan de planten op hun plek, bijvullen met nieuw water, filter verhuizen en aansluiten en dan eens bekijken welke vissen waar in gaan komen.
Ik zit er namelijk aan te denken om mijn Panda's in 1 van de kweekbakken te doen. Ook een groot deel van de garnalen gaat in 1 van de kweekbakken. Dit uit elkaar halen kan ik dan mooi gelijk doen als toch alles op zijn kop staat.
Dan als ultiem sluitstuk de vissen terug in hun bak die dan mooi op zijn plek staat...

Zoals je ziet en zult begrijpen kost het wel even tijd en moeten de huidige bakjes wel ingedraaid zijn, zodat de vissen gelijk naar hun nieuwe plekken kunnen. Indicatie... donderdag over 3 weken...er van uitgaande dat de kleine bakjes voldoende goede waterwaardes hebben.
 
met foto's word het een stuk duidelijker...
maar het is nu een kwestie van tijd begrijp ik.
 
Trouwens tussendoor nog wel de RGB strips aansluiten en de TC420's instellen. Hou me dus prima bezig tot die tijd...
 
Leuk project, ziet er prima uit!

Complimenten, en ik blijf volgen hoe mooi het wordt :)

Mvg,

Eeg.
 
Vandaag eens wat Cabomba in de aquariums gezet. Ook wat drijfplantjes uit mijn grote bak, alvast in de kleine bakjes gedaan in de hoop dat deze lekker kunnen groeien in de ruimte die ze nu opeens hebben.

imag1003.jpg


Vandaag ook een waterwissel gedaan van mijn grote bak, dus ook uit de kleine bakjes wat water gehaald en er "oud" aquarium water in gedaan, met het idee dat je dan de indraaiperiode helpt.

Gaat er dus steeds beter uitzien....
 
Bedankt!

Ik heb de bakjes voor een prikkie gekocht via Marktplaats. Iemand die garnalen kweekte bood ze aan omdat er bij hem een grote sterfte (2 bakjes alles, ongeveer 600 garnalen van �5 per stuk) was geweest. Daar was hij zo ziek van dat hij er mee is gestopt en dus alles verkocht heeft. Lucky me!
 
Had je die Cabomba zelf nog? of nieuw?

Dat is het risico ,om zoveel garnalen bij elkaar te houden,he.
 
Die cabomba heb ik gehaald. 2 bosjes verdeeld over de bakjes. Heb her en der gelezen dat het wel goed is een "zuurstofplant" in de bakjes te plaatsen tijdens het opstarten, vandaar.

Tja, hij had 6 bakjes. Elk bakje een andere soort. Het kweekte nogal goed en veel vraag. Hij stond op het punt om die garnalen te verkopen toen alles opeens ging hemelen...ERG ZUUR!
 
Nieuwe Cabomba eerst schoonweken ,he. 7-10 dagen in schoonwater.

Is het uit zijn bak. dan oppassen.
 
Het is inderdaad nieuwe. Zijn bakken stonden al even leeg en zijn daarna door mij erg goed schoongemaakt!

Dat schoonweken, wat is daar het nut van? Heb ik nog nooit gedaan en nog nooit problemen! Heeft dat te maken met, wat ik weleens heb gelezen bij nieuwe planten, anti slakken middel?
 
Homerno1 zei:
Bedankt!

Ik heb de bakjes voor een prikkie gekocht via Marktplaats. Iemand die garnalen kweekte bood ze aan omdat er bij hem een grote sterfte (2 bakjes alles, ongeveer 600 garnalen van �5 per stuk) was geweest. Daar was hij zo ziek van dat hij er mee is gestopt en dus alles verkocht heeft. Lucky me!

Wat heeft hij een pech en jij een geluk, zeg! Wat is het leuk dat je alles hebt kunnen overkopen, zou ook wel eens zo iemand willen tegenkomen ;)
 
Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Deze keer zat het giga mee. 6 bakjes van 50x30x35, 3 thermometers, voor alle bakjes sponsfilters, allerlei garnalen voer, een sera testset (ongebruikt), schepnetjes, allerlei halve kokosnoten en een geleidbaarheidsmeter voor 70�... Mooie start van het jaar zeg maar!!

De bakjes draaien nu in en zien er lekker helder uit. Weer een paar drijfplantjes overgezet en ook wat Braziliaanse klimop die los was gekomen bij het verversen van de gezelschapsbak in een klein bakje gezet.

Jammergenoeg nog geen aansluitmateriaal voor de RGB strips en geen TC420's. Kan niet wachten...
 
Homerno1 zei:
Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Deze keer zat het giga mee. 6 bakjes van 50x30x35, 3 thermometers, voor alle bakjes sponsfilters, allerlei garnalen voer, een sera testset (ongebruikt), schepnetjes, allerlei halve kokosnoten en een geleidbaarheidsmeter voor 70�... Mooie start van het jaar zeg maar!!

De bakjes draaien nu in en zien er lekker helder uit. Weer een paar drijfplantjes overgezet en ook wat Braziliaanse klimop die los was gekomen bij het verversen van de gezelschapsbak in een klein bakje gezet.

Jammergenoeg nog geen aansluitmateriaal voor de RGB strips en geen TC420's. Kan niet wachten...

Wat leuk! Zo mocht iemand mij ook wel eens een bak aanbieden, hoor ;)

Maar ja, zoveel geluk heb ik niet, weet ik nu al :(

Maar ja, wie weet... :) :thumbs:

Je hebt tal van spullen voor zo een prijs, geweldig!
 
C�dric Vleminckx zei:
Extra vraagje: ik zie op je stelling dat je er maar 4 in beslag hebt genomen, gebruik je de andere twee niet ?

De andere 2 bakken staan nu nog in de garage. Weet nog niet zeker wat ik daar mee wil doen. Mijn dochter wil wel een klein aquarium op haar kamer. Dus misschien daar een.

Of als ik alles een tijdje draaiende heb, ga ik misschien wel een andere plek zoeken. Kan me zomaar voorstellen dat de hobby een beetje meer ruimte in zou willen nemen...
 
Inderdaad, hier kan ik over meespreken, het is een hobby deel veel plaats inneemt ;)

Ik heb denk ik een goed plekje gevonden heb om te beginnen.

Mijn peter is duivenliefhebber, en hier staat nog een stelling.

In principe kunnen hier acht bakje op, maar helemaal onderaan en helemaal bovenaan zou ik er geen zetten, dus is er nog plaats voor 4 over. Later kan ik misschien nog wel uitbereiden.

Hier is telkens plaats voor een aquarium van 60x30x30. Maar ik had gedacht om er telkens eentje te zetten van 40x25x25. Dit ga ik nog zien.


De stelling staat momenteel al goed op de plaats, en als ik dan nog zou willen uitbreiden, zou ik nog 3 bakjes kunnen toevoegen op nog een stelling die hier nog staat en niet gebruikt wordt, maar dat is pas voor later, klein beginnen en groeien.

Het totale aantal bakjes (=maximum) dat ik zou kunnen plaatsen is 12 bakjes van 40x25x25, en dan zou ik er ook nog eentje willen als uitzwembak, een 80x40x40, maar dit is voor later.

Maar ja, we zullen nog wel zien wat er van komt, zeker.
 

Terug
Bovenaan