Wat is er nieuw

Mos op hout laten groeien.

Wisselingen met koeler water als na een frisse regenbui.
Die info doen ze niks mee.
Nu weer door de warmte, wat moet ik er dan ,s winters voor verzinnen wanneer ze het dan ook weer doen?
 
Misschien goede voorlichting of voorbehoedsmiddelen geven? :DD :DD 😉
 
Zo zien jullie maar! Aquarium advies voor niets😉🖐
 
Wel ik dacht er nog een kenner aan over te houden betreffende luchtdrukverschillen.in betrekking tot de voortplanting.
En dus de dienstmeeoverkomende invloeden zodanig beschouwd ahw.
 
Lekker hier in de bijlmer dus not.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoelde je er dan mee want ik dacht dat je doelde op het warme weer.
 
Nee man ik snap zelf niet waarom de corydoras prakties wekelijks afzetten..
Alle waterwissels eerder ten spijt, doen ze het nu vanzelf.
 
17230273757571500780871.jpg steeds doen ze dit.
Zijn ze dan als vaste partners op elkaar ingespeeld?
Ik weet het eerlijk ff niet.
Voorheen deden koudwaterwisselingen mbv 1 gieter ook niets bijdragen tot paringsgedrag bij ze en nu doen ze het bij het leven, daar zou ik graag de clou van willen weten.
 
Tja dat weet ik ook niet maar ze zijn wel productief in elk geval.
 

Met 25c zwemt het hier druk.
 
Is het in de bak ook 25 graden Erwin want dat valt best mee. Hier in de kamer 25 nu en in de bak 26.
 
In de winter wordt het water 16/17c 17235828418441382056514.jpg nu kunnen ze krioelen.
 
Et schijnt vandaag de viering van indiese wraakzuchtdag!
Helaas hebben we ze niet volledig kunne weghouden, wanr invloeden doen ze graag.
Als ze weer wat goed zouden hebben willen schoon maken uit hun eigen rotte verleden moet ze asiedoorkweekspul.
DELEN.
 

Kijkt maar 1 stukje mee dan

 
O



Ch.😚 het is alweer morgen.
 
Hier nog een paar

 
 
800 vliegtugen per dag en ofcourse me fijne haatburen.
Gelukkig verstaan de poezen nimmer wat ze vanaf me voorouders toewensen.
Eerdaags met regen en hagel zijn we weer een tijdje van ze af.
Echt niet leuk meer waarvoor ik door zo een haatjong ben uitgemaakt geworden.
Liever maar over vissies met hier dan maar.
 
In 37 jaar zoveel gemene dingen omlaag gegooid, me katten zijn ook heus wel schichtig voor die mensen geworden.
Wilders is te laat.
 
Ja katten en andere dieren vergeten dingen niet snel maar ja ze liggen er wel lekker relaxed bij.
 
Ja als we toegeven aan de angst door die (neder)haters veroorzaakt.
Dan gaat het licht uit, ad fundum.
Zet zo maar in woorden dat het nu bijzonderlijk wordt overspoeld,.
Met de gezonde dosis onkunde die onze mensheid nu eenmaal blijft becultiveren.
 
Poes september maar weer

Ze eten een tomaatje, dat had ik niet verwacht
 
Het groeit hier verschrikkelijk 17263412214231517808155.jpg 17263414068561362726603.jpg 1726341464438671361370.jpg 17263416129131903848443.jpg hard opeens. Met een miniem aan bodemzand.
Het zal me niet verwonderen als er ook weer javamos door verschijnt, terwijl deze 60x30 zo,n 3 maanden groene soep is geweest,,.
 
Mooi groen en rood Edwin. En een nieuwe avatar zie ik.
 
17263974975501155950259.jpg 17263975874171819151033.jpg


Groen en rood, dat is ook lekker om te eten.
 
Toch😂heb ik me hier weer totaal uit me context laten rukken die ging welbedoelend om een mooie moscreatie
Ja zorro rijdt ook op een fries paard wist u dat😀
Wel ik wil dat de planten groeien uit wat de vissen, slakken en garnalen uitscheiden.
En uit een internetplantenpakket van 30 stuks heb ik er een krappe 10 hier in me bakken kunnen laten overleven en daarvan doen sommige het heel goed ofschoon ook daar wel eens een groeistilstand bij plaatsvind.
Ik verwonder me telkens over het feit dan me medehobbyisten zich zo op co2setjes en aan mesttoevoegingen wijden want dat is mijns inziens totaal niergens voor nodig noch relevant, co2 en mest dat komt uit de dieren die we cultiveren.
Nog ff en dan is mijn aquariumwater goed voor jullie rode plantjes.
Valt me nog mee dat er niemand wakker is om me te vragen of dat wel echte planten zijn.
Verder heb ik al lang geprobeert of co2 en bemesting echt daadwerkelijk zoden aan de dijk zet en op meerdere manieren ook daarom vind ik het allemaal niks.
Vaak ook zie ik hi3r voorbij gaan dat een vers aquarium met best weinig planten aan co2 wordt vertrouwd en dan na vraag op dit forum er allerlei soorten ,,bemestingplannen"" worden aanbevolen.
Misschien ligt het wel aan het water hier uit de kraan of aan wat ik drink.
Het ging me potdorie om een moscreatie te tonenBekijk bijlage 358081 in een maand stop ik het zo weer buiten weg.Bekijk bijlage 358082
Wel als ik niet vraag om bemoeienis dan heb ik er niet om gevraagd en ook niet om mensen met beste bedoelingen(de ergste van allemaal).
In mijn geval zijn er veel van me zorgvuldig opgebouwde vissen populaties vernie
tigd gewoon door zo een algemeen forum herhaald stellinkje.
Hopelijk ooit snel zo,n doodskruisje achter me naam.
Aquariummensen zijn raar voor me geworden.
Het gaat om mos opbinden hier in me topic om daar wat leuks en simpels mee te delen en daar moesten uitteraard geen domme oelewappers over het sturen van dit of dat gaan proberen in te prutsen. En toch gaat het nu weer niet over me mos dus als sommige mensen hier niet meer in me mos onderwerp willen gaan zitten klooien dan zou ik dat wel zo fijn vinden.
Gewoon een leuk bakje houdenBekijk bijlage 358083 daar gaat het mij om.
Planten zijn naast bijvoorbeeld belichting ook bemesting nodig. En dat laatste kan op verschillende manieren gebeuren. Door je dieren en is dat niet genoeg door toevoegingen. Daar is niets mis mee, toch?
 
We kunnen ook gerichter voeren zodat de vis enplanten zich meer op elkaar kunnen instellen,,, cn ratio opzoeken en dat heeft ermee te maken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan