Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Zwits zei:
Prachtige vissen!
ik vind wildvang toch echt mooier

Blij te horen, had mensen over en die konden mij niet vertellen wat het was. Toen ik het hun vertelde geloofde ze me niet 1 zijn waarom zijn we dan ooit begonnen met die kweekvarianten als ze al zo mooi zijn.

Binenn nu en 2 a 3 maanden zal ik gaan selecteren dan zullen er eventueel in de verkoop gaan.

Richvio zei:
Wat zien ze er anders uit zeg. Die wildvang

Ben er blij om 😉 uiteraard ieder zijn ding..straks het echte werk selecteren nu al geen zin in haha

Richvio zei:
Veel mooier dan kweek

Absoluut al zijn ze vooral druk met elkaar nu laten de rest met rust, tijdenss eten zwemmen de simulans er achter om het voer af te pakken prachtig gezicht.

Hoop over 4-5 maanden eigenlijk toch bestand compleet te hebben

Mooie foto's 🙂
Ziet er mooi uit.

Mannetje of niet?
bR_ite3oPoyhg0qEtDEgBmCbjS5wEw0M.jpegIMG_9697 by stijnkoch, on Flickr

Vrouw? (middelste)
16704441978_353d6c8851_z.png
IMG_9774 by stijnkoch, on Flickr

Zoals reeds door anderen gezegd: Die wilde Ramirezi's zijn prachtig!

Bedankt voor de reactie dacht al zijn me foto skills zo achteruit gegaan 😉

Leuk hoor die ukkies van ramirezis.Hoop dat ze het veeeeel langer uithouden dan de nakweek versie.Die hou je meestal niet lang goed. :thumbs:

Ze blijven super hoor 🙂

uaruman zei:
Leuk hoor die ukkies van ramirezis.Hoop dat ze het veeeeel langer uithouden dan de nakweek versie.Die hou je meestal niet lang goed. :thumbs:

Marc ik ben er zeker van dat ze het langer vol houden 😉 maar inderdaad die kweek vormen zijn zo zwak tegenwoordig. Vandaar ook mijn keuze voor de wildvang en feit dat die kweekvormen/gekweekt ramirezi niet mooi zijn in mij ogen net een Kermis.

Binnenkort selecteren en paar gaan er terug maar 1 koppel gaat in de verkoop

Richvio zei:
Ze blijven super hoor 🙂

Thanks,

Hopelijk kan ik binnen 4 a 6 weken ze weg brengen en heb ik koppel verkocht, zodat er een andere groep bij kan 🙂

Wat zijn de mannen en wat zijn de vrouwen? dit zijn 5 van de 9 exemplaren. Weet zeker dat ik er 1 man tussen heb maar zou er eigenlijk 3 moeten hebben.

met de meeste kleuren lijkt me een vrouw en daar achter een mannentje
16704668330_1af35ce873_z.png
IMG_9766 by stijnkoch, on Flickr

Mannetje?
16705920769_bcd56bb407_z.png
IMG_9777 by stijnkoch, on Flickr

16704441978_353d6c8851_z.png
IMG_9774 by stijnkoch, on Flickr

gtp6r4G3UqgSX1M5bWMPxPy9GVt0Q7Xn.jpegIMG_9631 by stijnkoch, on Flickr

Man?
gtp6r4G3UqgSX1M5bWMPxPy9GVt0Q7Xn.jpegIMG_9626 by stijnkoch, on Flickr

bij foto 1 lijkt me een vrouw en daarachter zou ik niet durven zeggen.
2 lijkt me ook een man.
3 2 vrouwen waarvan de flank gefotografeerd is, anderen durf ik niet te zeggen.
4 lijkt me een man
5 lijkt me een vrouw.

maar ik ben uiteraard geen expert, dus ik kan er naast zitten. ze zijn ook nog jong toch?

Heb je ook een totaal plaatje van de bak? Die mis ik soms🙂

Zwits zei:
bij foto 1 lijkt me een vrouw en daarachter zou ik niet durven zeggen.
2 lijkt me ook een man.
3 2 vrouwen waarvan de flank gefotografeerd is, anderen durf ik niet te zeggen.
4 lijkt me een man
5 lijkt me een vrouw.

maar ik ben uiteraard geen expert, dus ik kan er naast zitten. ze zijn ook nog jong toch?

Bedankt, Ja mijn vermoedens waren ook zo, maar twijfelde doordat een andere lid op een ander forum mij vertelde dat het allemaal vrouwtjes zijn. Weet dus niet of bij wildvang het gewoon moeilijk te zien is dan bij de gekweekte versies.

Lurensz66 zei:
Heb je ook een totaal plaatje van de bak? Die mis ik soms🙂

Er staan wat halve totaaltjes in 😉..zal binnenkort eens een totaal plaatje voor je maken

mss zei:
Marc ik ben er zeker van dat ze het langer vol houden
Mag je hopen dat ze niet ergens bij groothandel bv. in een bak hebben gezeten waar eerder (door een iridovirus getroffen) nakweek in heeft gezeten, ben je ze net zo goed snel kwijt.

Duimen dus.

Mascha&Ivo zei:
mss zei:
Marc ik ben er zeker van dat ze het langer vol houden
Mag je hopen dat ze niet ergens bij groothandel bv. in een bak hebben gezeten waar eerder (door een iridovirus getroffen) nakweek in heeft gezeten, ben je ze net zo goed snel kwijt.

Duimen dus.

Jij hebt zelf wildvang toch? jij een idee qua geslachten kleinste is 2-2,5 cm grotere zijn zodat volwassen 4-5 cm

Komen steeds beter op kleur of niet ? 😀

Richvio zei:
Komen steeds beter op kleur of niet ? 😀

Ja 3 exemplaren gaan echt al richting hun volwassen kleuren. Prachtig ook die kleuren in toch een redelijk donkere bak

Het iriserende is echt schitterend

Richvio zei:
Het iriserende is echt schitterend

Klopt is ook erg mooi om te zien, wat een felle visjes zijn het

Mis ik nu de adujai?

die heb je er erg fraai op gekregen!
mooie visjes

Op 22-03 denk ik dat de bovenste ramirezi een vrouwtje is, vanwege de wat kortere en gedrongen lichaamsbouw.Die er onder ook een vrouw, hier ook vanwege de 'fluoriserende' blauwe vlekjes bij de zijwaartste vlek (die mannen meestal niet hebben?).

Bij de eerste fotoreeks op 23-03 lijkt mij op de eerste foto de achterste ook een vrouw. En de op foto 3 en 5 ook een vrouw. Ik weet het echt niet zeker, maar vrouwen hebben vaak zo'n typische bouw en kop. Foto 4 denk ik wel een man. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Maar ze zijn nog jong. En zo te zien is het bij wildvang moeilijker om te zien.

Maar er zijn er al een paar goed op kleur. Werkelijk waar, prachtige ramirezi vrouw. Hoewel ik nakweek ramirezi's toch ook nog mooi blijf vinden, krijg ik er langzamerhand toch een aversie tegen nu ik zie hoe mooi ze al van zichzelf waren.

Zwits zei:
die heb je er erg fraai op gekregen!
mooie visjes

Bedankt had wat foto's nodig maar dan heb je ook wat 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan