Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Je hebt een echt een mooi bestand weten te cre�ren stijn. Top hoor

panchax zei:
Very nice!
Zie nog geen eitjes op het hout. 😉 Misschien kan je toch een mop proberen en bovenin hangen, wellicht lukt het. 🙂

Eitjes genoeg haha, worden enkel direct op gegeten. Deze soort legt de eieren meer in spleten dus dat ga ik na maken 🙂 met mesje het hout bewerken stenen meer stappelen etc.

Richvio zei:
Je hebt een echt een mooi bestand weten te cre�ren stijn. Top hoor

Thanks kerel, ben er erg trots op die school visjes gaan zeker mee mocht ik gaan verhuizen.

Het houten aquarium idee staat nog steeds trouwens

Waarschijnlijk twee in plaats van 1 aquarium wel is waar nog steeds 1000 +

Heel mooi zo! Mooi ook met het spaarzame licht.

Erik1974 zei:
Heel mooi zo! Mooi ook met het spaarzame licht.

Spaarzaam is het 😉 10 watt. Bedankt voor je compliment

Wat een prachtige foto's en aquarium!
Ik zou heel blij zijn moest ik als vis in zo een aquarium vertoeven 🙂

Mooi stijn ! Ben ook niet anders gewend van jou 🙂

Het ziet er echt heel erg mooi uit. dit is echt een van de mooiste aquariums die ik ooit heb gezien :smitten: :thumbs:

Carithius zei:
Wat een prachtige foto's en aquarium!
Ik zou heel blij zijn moest ik als vis in zo een aquarium vertoeven 🙂

Haha ik hoop het ook, en aan hun gedrag te zien zijn ze te vreden eitjes gevonden zodra ik een kleine kweekbakje heb (hang bakje) zet ik ze even apart.

Richvio zei:
Mooi stijn ! Ben ook niet anders gewend van jou 🙂

Richard 🙂 Thanks en haha nu kan ik dus nooit foto's maken met een camera minder dan dit lol.

Tijn2000 zei:
Het ziet er echt heel erg mooi uit. dit is echt een van de mooiste aquariums die ik ooit heb gezien :smitten: :thumbs:

Ahh dankje dat word enorm gewaardeerd. Weet niet waar je woont maar kom je zo helpen hoor 😉

Bedankt voor het aanbod. Ik zal er zeker aan denken 😉 😀

Tijn2000 zie dat je in Roermond woont ik in Venray dus 🙂

Word tijd dat ik een klein kweekbakje ga aanschaffen vind overal eieren van de killi's
DZRoeGZ1Fy6NYnMtLe3o26iFB55U0e5k.jpegIMG_2166 by stijn koch, on Flickr

Prachtige foto van prachtige visjes.

Otto77 zei:
Prachtige foto van prachtige visjes.

Weer eens wat anders dan ZA toch 😉 gelukkig kan de inrichting wel in vergelijkbaren stijl op de planten na.

Prachtige foto's! Leuk om die interacties zo goed te kunnen zien!

Nu wil ik ook echt terug een DSLR-camera, zeker geen SLR, want was nogal moeilijk om instellingen goed te kunnen aanpassen.

colisa lalia zei:
Prachtige foto's! Leuk om die interacties zo goed te kunnen zien!

Nu wil ik ook echt terug een DSLR-camera, zeker geen SLR, want was nogal moeilijk om instellingen goed te kunnen aanpassen.

Klopt deze switch je aan en hup fotos maken 🙂

Erg leuk om inderdaad de interacties te zien en ze te mogen vast leggen is nog gaver wel moeilijk en vaak niet zuiver maar ach.

Ga denk nog 2 soorten toevoegen mischien 3 en dan zit het vol 🙂

Bedankt heren 🙂 Richard en Richard 😉

Hulp nodig .Zoals sommige weten ben ik echt van het land bij land houden.

Maar kom er achter dat het redelijk moeilijk is om aan leuke WA cichliden te komen.

Dus nu heb ik toch besloten om een ZA cichliden erbij te doen en waarom ZA?.

qua waterwaarden komen ze redelijk over een maar vooral temperatuur is vergelijkbaar en inrichting stijl. deze kan ik altijd nog aanpassen al zal dit niet nodig zijn.

Qua wat er nu inzit is er niks kleiner dan 4-5 cm. Wat me dus redelijk wat mogelijkheden geeft en aquarium is ver van 'overbevolkt'

Eisen zijn, Max 15 cm,groep of harem,liefst alles eter,zandhapper of geen. Midden,onder of oppervlakte soort met andere woorden redelijk wat keuze.

Als jullie wat ideeen hebben zelf dacht ik aan Cupido of Apistogramma wat is jullie mening

Ik vind zelf vele Apisto s erg mooi om te zien en leuk qua gedrag.

Is een Anomalocromis thomasi (zeer ondergewaardeerd, maar stiekeme juweeltjes!) of een Hemichromis (wijkt qua broedgedraging af van Pelvicachromis, ken ik verder niet goed) niks voor je?
Ik bedoel, je zegt zelf al van land bij land houden en nu wordt het ineens een heel ander continent. Da's een forse wijziging van uitgangspunt. Zeker de bovengenoemde soorten is betrekkelijk eenvoudig aan te geraken.

Of een andere baarsachtige als (Micro)ctenopoma?

Ivo, Heb beide soorten inderdaad bij iemand bekeken maar spreekt me gewoon echt niet aan. Dan wil ik liever de stap nemen om naar een ZA cichliden te kijken waar ik wel helemaal achter sta dan een WA waarbij ik meer denk van ja is wel het zelfde land he.

Helaas iets te veel roof gedrag en vrij saai wat ik er zo van gezien heb.

Ben al paar dagen mee bezig in me hoofd en toch besloten dat ik dan liever maar een 'gezelschapsaquaria' heb al is het enkel een cichliden en de rest zal WA zijn

Hoi Stijn,

Thomasi vind ik wel een hele goede aanbeveling van Ivo!
Vooral de wildvang is erg mooi.

Groetjes John.

John. zei:
Hoi Stijn,

Thomasi vind ik wel een hele goede aanbeveling van Ivo!
Vooral de wildvang is erg mooi.

Groetjes John.

John het is inderdaad geen verkeerde vis, maar soms kom je er achter dat er maar 1 wereld deel voor je is 😉

Ga je emigreren dan 😀
Weer terug naar een ZA biotoop?

John.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan