Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Hoi nick,
Bedankt voor je compliment.
Morgen krijg ik de vissen binnen en ook een voeder automaat van JBL

Ja. Die ga je nodig hebben haha

Haha jeps, wil zelf diepvries voeren en de machine zal dan Granulaat en vlokvoer voeren. Geen idee wat maanvissen van 6 cm hoog aan kunnen?. Neem aan dat ze wel al Granulaat korrels aan kunnen en volkvoer?.

Succes met de vissen morgen Stijn.
Ben benieuwd.Maak mw gek!!! 😀

Ik zou het volk niet voeren 😀

Richvio zei:
Ik zou het volk niet voeren 😀

Hahaa jeps weer achter dat ik niet 2 dingen te gelijk kan 😉

Ik deed in het begin dingen zoals krill gewoon laten ontdooien en dan met een schaar wat fijner knippen. Zodat ze het baas kunnen

Gave bak. Die amazone look is het toch wel echt he. Misschien, ooit, hoop ik, ik ook...

Richvio zei:
Ik deed in het begin dingen zoals krill gewoon laten ontdooien en dan met een schaar wat fijner knippen. Zodat ze het baas kunnen

Zit meer met wat voor grootte qua droogvoer kunnen ze aan etc. Qua diepvries heb ik 5 verschillende soorten dus dat zit wel goed.

Gewoon granulaat kunnen ze wel baas hoor. Manen hebben een grotere bakkes dan schijven

MartinC zei:
Gave bak. Die amazone look is het toch wel echt he. Misschien, ooit, hoop ik, ik ook...

Voor mij wel en er is veel mogelijk met de look. Zelf hoop ik in mijn volgende bak echt enkel met natuurlijke materialen te werken dus ook het zand.

Bedankt voor je compliment

Gewoon granulaat pakken ze prima hoor, heb hier ook nog een paar minis zwemmen en die vreten gewoon alles wat die grote ook krijgen.

En zijn ze er?? foto's? 😉

De eerste foto's hadden er nu wel mogen staan hoor..... ;-)

Heren tot mijn spijt is er iets fout gegaan met het transport, acht de kans ook groot dat ik ze niet levend ontvang.
Gelukkig heb ik een goede verhouding met het bedrijf waar ik ze bestelt heb en krijg dan gewoon nieuwe vissen. Uiteraard is dit een verschikkelijke situatie voor de vissen maar vraag dan ook om TIPS hoe kan ik zorgen dat ze het toch overleven na 2 dagen transport vertraging en dus koud water. Zal ik het aquarium dan ook terug zetten of wel gewoon op de 27 graden laten staan?. Zal ik heel lang druppelen of juist niet in dit geval?.

Nu dus enkel wat detail foto's van de Anubias

[0url=https://flic.kr/p/zQ4tMZ]
g0CIVwpske4noayN5wEGMxLa_wHMU2l_.jpeg
[/url]IMG_2263 by stijn koch, on Flickr

22432620399_547bb23783_k.png
IMG_2265 by stijn koch, on Flickr

22636792170_b9dbaf6bc9_k.jpg
IMG_2268 by stijn koch, on Flickr

Prachtige foto's Stijn!!

Misschien mond op mond beademing.
Hoop dat de vissen wel in een verwarmde ruimte staan.Zo niet dan zie ik het somber in bij 14-15 graden.Wel zuurstofrijk.Dat weer wel!

Marc, ik zie het ook somber in wat ik begreep staan ze in een verwarmde ruimte maar of dit genoeg is twijfel eraan. Ben blij dat ik niet voor de kosten opdraai etc. Maar we blijven positief al redden het er maar 4 dat is beter dan niks. De rest word aangevuld is een kwestie van even bellen en krijg ik nieuwe geleverd.

Vond ze zelf ook wel gaaf, je ziet dat ze echt weinig licht nodig hebben en toch goed groeien en zelfs bloeien.

Mooie foto's weer. Ze doen het goed. Voeg je nog iets toe qua plantenvoeding? Jammer van het transport. Konden ze dat van te voren niet zien aankomen? Hopelijk overleven ze het! Ik duim voor je.

Nick,nee voeg niks toe ben niet zo van die middeltjes. Heb nu al 2 nieuwe planten van 1 anubias en deze hebben ook al 3-5 bladeren.
Ik hoop het ook houdt jullie op de hoogte zowel in tekst als foto.

De fout ligt bij het transport bedrijf vind het erg spijtig en ga me best doen maar zoals we allemaal weten zijn jongen maanvissen nog erg gevoelig.

Richard, goed begin he van mijn manen avontuur haha 😉 toch maar Discus

Mocht het allemaal niet lukken dan heeft Utaka Amersfoort een mooie, grote en jonge groep maantjes zwemmen.

Dat zal niet nodig zijn 😉 maar bedankt voor de tip.

mochten deze het niet halen dan krijg ik gewoon weer nieuwe maar we blijven positief. Morgen maar heel langzaam water toevoegen en overwennen.

Als er nog levend aan komen moet je gewoon doen wat je altijd doet als je nieuwe vissen in je bak doet. Weet niet hoelang ze al onderweg zijn maar opzich zouden ze wel even een koudere temperatuur moeten kunnen verdragen. Wel klote iig we zullen maar het beste er van hopen 😉

Ik zou heel rustig overwennen,druppelen desnoods.

roy_c zei:
Als er nog levend aan komen moet je gewoon doen wat je altijd doet als je nieuwe vissen in je bak doet. Weet niet hoelang ze al onderweg zijn maar opzich zouden ze wel even een koudere temperatuur moeten kunnen verdragen. Wel klote iig we zullen maar het beste er van hopen 😉

Zitten er morgen al anderhalve dag in, gelukkig hebben we nog geen vries kou gehad. Maar verwacht niet dat het warmer zal zijn dan 10-12 graden.

Wil ze 90 in de zak houden en er om de 15 minuten water vanuit aquarium bij doen.

Update:

Om 08:30 kreeg ik ze binnen en rond 10:00 na veel druppelen zaten ze in het aquarium uiteraard erg schuw. Maar op dit moment zie ik geen dingen waarbij ik denk van dit gaan ze niet overleven. Enkel vroeg ik mij af hoe kan ik herkennen of het de echte Pterophyllum sp Rio Nanay zijn als ze nog jong zijn?.

zijn er kenmerken etc, foto's zullen morgen of overmorgen volgen wil ze eerst aan eten hebben.

Allemaal nog wel levend aangekomen dus?

Hoop voor je dat ze zich weer helemaal gaan herstellen van het transport!

Dit klinkt als goed nieuws! Hopelijk krijgt het ook een positief vervolg.

Goede berichten 🙂

mss zei:
Enkel vroeg ik mij af hoe kan ik herkennen of het de echte Pterophyllum sp Rio Nanay zijn als ze nog jong zijn?
Jos Hut zal dat aan de hand van foto's wel kunnen zien denk ik?

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Goede berichten 🙂

mss zei:
Enkel vroeg ik mij af hoe kan ik herkennen of het de echte Pterophyllum sp Rio Nanay zijn als ze nog jong zijn?
Jos Hut zal dat aan de hand van foto's wel kunnen zien denk ik?

~ Ivo

Hallo Ivo,

Klopt ik hoop dat Jos hier kijkt en reageerdt zo kunnen we allemaal wat bij leren.

Wat foto's gemaakt zitten grotere exemplaren bij waarbij een blauwe gloed te zien is.

jT3LHJ2AHLB9U3GmQUDVxN6YUK2YwNCj.jpegIMG_2274 by stijn koch, on Flickr

jT3LHJ2AHLB9U3GmQUDVxN6YUK2YwNCj.jpegIMG_2289 by stijn koch, on Flickr

jT3LHJ2AHLB9U3GmQUDVxN6YUK2YwNCj.jpegIMG_2284 by stijn koch, on Flickr

NickM zei:
Dit klinkt als goed nieuws! Hopelijk krijgt het ook een positief vervolg.

Hoi Nick,

Ik ga ervanuit haha positief blijven. Morgen ga ik voeren vandaag laat ik ze bij komen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan