Er zitten grote verschillen in eetlust tussen Nanays en Eimekeis. Eimekeis eten zeker drie keer zoveel als Nanays. Ze groeien ook veel sneller en worden flink wat groter.
Nanays eten wel flink maar tonen zich kieskeuriger wat hun eten betreft is mijn ervaring. Als ze klein zijn valt niet altijd op dat ze toch flink wat eten . Dit komt omdat ze dat heel rustig doen. Ze kijken goed naar het voedsel en zoeken de lekkerste hapjes uit. Als ze in een grote groep zwemmen geldt maar een ding: aanvallen en vreten want anders ben je te laat en krijg je niks..
Voor het opkweken voer ik ze een mix van diepvriesartemia, witte en rode muggenlarven en discusmix op basis van kalkoenhart. Daarnaast krijgen ze een mengsel van cichlidenvlokken, gemalen granulaat, en gedroogde Artemia. Vanaf een centimeter of tien komen daar mysis bij. Dat moeten ze wel leren eten.
Hele jonge maanvissen krijgen levende Artemia, en als ze wat groter zijn ook diepvries cyclops erbij. Daphnia voer ik niet omdat de voedingswaarde daarvan te gering is.
Hobbygroet,
Jos Hut