mss zijn Rio nanay 900 liter


Cowboynl zei:
Mooi dat ze toch goed zijn overgekomen. Geniet ervan !!
Wanneer komen de cupido's?

De cupido komen donderdag binnen zijn vrijwel volwassen. Jij nog tips over het eten klopt het dat ze redelijk lui zijn qua voedsel jagen of kan dit nog beetje stress zijn?.
 
couw1 zei:
Wat een Mooie vissen mss komen deze toevallig bij jos weg ?

Greetz couw

Bedankt voor je compliment. Nee ze komen niet bij Jos hut vandaan.
 
Op die foto's zie ik duidelijk nanay ;)

Ze horen er op te klappen als hongerige wolven, dus ik denk dat het met de stress te maken heeft. Zal waarschijnlijk over een paar dagen wel anders zijn.

Zo eten die van mij vanaf dag 1
Piranha's
 
Rio nanay
Filmpje gemaakt kort maar is de ademhaling juist?.

Haha, ze pakken het niet als het niet recht voor de neus valt. Misschien maar 2 dagen de verlichting uit of heb je een andere tip om de stres te verminderen.

Nog een foto :)

3oaza2o2aiwW7voNqpebqXrjJ9Co7um6.jpegIMG_2333 by stijn koch, on Flickr
 
De cupido komen donderdag binnen zijn vrijwel volwassen. Jij nog tips over het eten klopt het dat ze redelijk lui zijn qua voedsel jagen of kan dit nog beetje stress zijn?.

heb je inmiddels al diepvries gevoerd?
 
Ja Daphnia en cyclops maar wat ik al aangaf ze pakken het enkel als het voor hun neus valt.
 
Dankzij jos toch wat meer rust gekregen. Heeft me vertelt dat Rio nanay zeker jong nog niet zo hongerig zijn als de meeste maanvissen.
 
mss zei:
Dankzij jos toch wat meer rust gekregen. Heeft me vertelt dat Rio nanay zeker jong nog niet zo hongerig zijn als de meeste maanvissen.

Durf ik te betwijfelen, zeker in jou geval zouden ze honger moeten hebben. Dat het net zo moet zijn als bij mij wil ik niet zeggen, maar wat gretiger zou normaal zijn. Ze ademen wel wat snel in de video maar ik denk dat je dat kan wijden aan de stress, net als het eten. Gewoon niet te druk ovemaken en genieten van je vissen ;)

Nu is het wachten op foto's van de cupido's ;)
 
Roy,

Vandaag was het allemaal anders ademen niet meer snel en hebben zo'n 8 diepvries blokjes op met andere woorden het gaat de goede kant op. En volgens Jos en andere is dit meer dan voldoende voor zo'n kleine Rio nanay.

Van het weekend maak ik een kleine fotoreportage voor de liefhebbers :)

@Nick klopt merk dat ze gewoon minder honger hebben dan veel andere cichliden soorten hun buikje zit wat sneller vol.
 
Goed nieuws dan ;) 8 blokjes is idd ruim voldoende, toch stress geweest. We wachten op de foto's ;)
 
Mooi. Nu wachten op de cupido's. Ook prachtige vissen. Ben erg benieuwd maar de foto's straks! Misschien een totaaltje? ;)
 
Haha totaaltje kan voor gezorgd worden, wel even de ruiten schoonmaken wilde nu niet te veel rommelen buiten het verversen.
Ze zijn ook niet meer schuw zitten de heledag bij de voorruit en vooral hun rangorde aan bepalen lol.

@Roy dacht ik ook haha ze beginnen het te begrijpen
 
Goede berichten Stijn.Vissen hebben het overleefd en eten.Wat wil je nog meer man na zo een hachelijk avontuur.Moet je ze over een jaartje zien dan sta je versteld straks als je ze met nu vergelijkt!!

Superrrrrrrrrrr! :thumbs:
 
Er zitten grote verschillen in eetlust tussen Nanays en Eimekeis. Eimekeis eten zeker drie keer zoveel als Nanays. Ze groeien ook veel sneller en worden flink wat groter.
Nanays eten wel flink maar tonen zich kieskeuriger wat hun eten betreft is mijn ervaring. Als ze klein zijn valt niet altijd op dat ze toch flink wat eten . Dit komt omdat ze dat heel rustig doen. Ze kijken goed naar het voedsel en zoeken de lekkerste hapjes uit. Als ze in een grote groep zwemmen geldt maar een ding: aanvallen en vreten want anders ben je te laat en krijg je niks..
Voor het opkweken voer ik ze een mix van diepvriesartemia, witte en rode muggenlarven en discusmix op basis van kalkoenhart. Daarnaast krijgen ze een mengsel van cichlidenvlokken, gemalen granulaat, en gedroogde Artemia. Vanaf een centimeter of tien komen daar mysis bij. Dat moeten ze wel leren eten.
Hele jonge maanvissen krijgen levende Artemia, en als ze wat groter zijn ook diepvries cyclops erbij. Daphnia voer ik niet omdat de voedingswaarde daarvan te gering is.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
uaruman zei:
Goede berichten Stijn.Vissen hebben het overleefd en eten.Wat wil je nog meer man na zo een hachelijk avontuur.Moet je ze over een jaartje zien dan sta je versteld straks als je ze met nu vergelijkt!!

Superrrrrrrrrrr! :thumbs:

Marc precies dan moeten ze toch redelijk sterk zijn omdat te overleven.
Haha kan niet wachten tot de eerste echte kleuren doorkomen.

Morgen krijg ik witte en zwarte muggenlarven binnen en mysis :)
 
Goed bezig Stijn.Geen rode.Praktisch geen voedingswaarde.Zwart vinden ze het lekkerst bij mij en heeft meeste voedingswaarde.Beetje duurder maar betaald zich terug in vissen later waar je TROTS op mag wezen!!!
 
Kijk altijd fijn te horen dat ik de juiste keuze heb gemaakt qua voeding. De cupidos zullen er vast van mee smullen.

Denk ook dat ik een goede keuze heb genaakt om voor deze statige vis te gaan
 
Hoe staat er voor daar? Gaan de maantjes nog lekker? Cupido foto's? :)
 
Hoi Roy,

Maanvissen vreten enorm goed zo'n 10 blokjes diepvries en 3 a 4 x droogvoer per dag. Cupidos moeten nog flink wennen maar zijn echt bak beesten joh ;). Ben met de verlichting aan kloten zodra die in orde is zal ik eens een filmpje maken.
 
Yeah! Vet mesten die gasten xD we wachten geduldig op de foto's ;)
 
Haha, dat vet mesten zal geen problemen worden ze stoppen niet lol hele dag te bedelen. Voer nu echt zo divers als ik op 1 dag kan.

Krill,artemia,witte/zwarte muggen larven,cyclops en daphnia.
Droogvoer vlokken,mossel/knoflook en hoogwaardig granulaat.
 
Lekker menu! Hier hangen ze ook hele dag voor het raam, schooiers. Toch betere eters dan verwacht he ;)
 
Bedankt Richard, is kleinst exemplaar 10-12 cm wat erin zit rest is dik over de 12 cm.
Zal dadelijk eens filmpje hier opzetten als ik weet hoe
 
Mooie vis! Kom maar op met het filmpje ;) Best eens kans dat ik in de toekomst voor de zelfde combi ga.
 
Ben benieuwd als ze helemaal op hun gemak zijn. Fraai zijn ze
 
mss zei:
Bedankt Richard, is kleinst exemplaar 10-12 cm wat erin zit rest is dik over de 12 cm.
Zal dadelijk eens filmpje hier opzetten als ik weet hoe

Maken met de mobiel en uploaden naar youtube.... En snel! ;) hahaha
 
roy_c zei:
Mooie vis! Kom maar op met het filmpje ;) Best eens kans dat ik in de toekomst voor de zelfde combi ga.

Hoi Roy.

tot nu toe lijkt het me ook een mooi combo maar denk dat ik hier pas echt over kan oordelen als de maanvissen zelf volwassen zijn. Want nu zijn de Cupido's echt fors tegenover de maanvissen.
 
NickM zei:
mss zei:
Bedankt Richard, is kleinst exemplaar 10-12 cm wat erin zit rest is dik over de 12 cm.
Zal dadelijk eens filmpje hier opzetten als ik weet hoe

Maken met de mobiel en uploaden naar youtube.... En snel! ;) hahaha

Haha Nick. filmpje was niet naar wens en heb geen zin om half materiaal te laten zien dus voorlopig enkel nog foto's tot ik een HD video camera heb/kan regelen.
 
Dan zullen we netjes geduldig wachten Stijn... Die Cupido ziet er prachtig uit in ieder geval!
 

Terug
Bovenaan