mss zijn Rio nanay 900 liter


Thanks Richard,

Nu wachten op de kenners hier nog een betere foto van een van de kleinste.

22660510300_84912ca838_k.jpg
IMG_2313 by stijn koch, on Flickr
 
Mooi dat ze toch nog levend zijn aangekomen, dat ze sterk zijn hebben ze al bewezen ;) Schaar mij zelf niet onder de kenners maar ik zie er Nanay in hoor ik meen het te zien aan het patroon en de kleur van de vinnen.
 
Zijn er trouwens 13 :) een paar hebben net wat diepvries gepakt maar klopt het dat ze wat langer nodig hebben met wennen dan meeste cichliden?.

Roy na mijn idee zijn het ook Rio nanay maar liever even na vragen natuurlijk. Pakken de Eimekei bij jou droogvoer?.

Mijn doel is zelf 2 a 3 diepvries voeren en dan 3 x droogvoer per voeder automaat voeren (vlokken,granulaat)
 
Mooi aantal ;) Ze pakken het wel maar hebben liever diepvries, heb ze een beetje moeten dwingen het te eten door een dag niet te voeren. Nu hebben ze geluk dat ik ook weer mini's heb zwemmen dus alleen diepvries voorlopig.

Denk dat ze wat langer moeten wennen door de stress van de afgelopen dagen. Toen ik de kleintjes hier bij in de bak gooide was het net of ze er al jaren zaten, totaal niet schuw en zo gretig als iets.

Hoe groot zijn ze ongeveer? Lijken nog best mini zo op de foto ;)
 
Duidelijk, ja zijn nog beste mini 6-8 cm dus nog een flink aantal cm te gaan voordat hun echte kleur zich laat zien :).

Misschien ga ik dat ook maar eens proberen dan, want vind het redelijk belangrijk dat ze droogvoer pakken vooral voor hun zelf qua groei etc.
Diepvries heb ik:

Witte muggenlarven,daphnia,artemia,bosmiden,mysis
Droogvoer prote�ne rijk granulaat,vlokvoer,mossel mix.

Denk dat ze wel paar dagen nodig hebben om te settle, en misschien schuw zijn omdat er verder nog niet echt wat bij zit, volgende week komen de Cupido's
 
Dan zou ik de eerste dagen denk ik alleen droogvoer geven, dan zijn ze daar vast aan gewend. Verder lekker dieetje, lijkt wel wat op dat van mij. Ik geef ze gewoon 6/8 op een dag diepvries.

Net zo groot als die van mij, leuk kunnen we groei vergelijken. Ja gaat idd nog wel ff duren voor ze op hun mooist zijn, wel leuk om vissen te zien opgroeien vind ik altijd. Ze komen van zelf wel uit hun schulp joh, aan de inrichting van je bakkie zal het niet liggen iig,
 
Zit nu al een tijd voor de bak, zodat ze er ook aan wennen en merk dat ze zich meer en meer laten zien. Wil vanaf morgen inderdaad droogvoer gaan geven spul wat dan langzaam zinkt.
Qua dieet zorg ik altijd voor divers voedsel en nu met jongen maanvissen zal dit ook wel belangrijk zijn wat ik er zo over lees.

Echt dacht dat jou Eimekei groter waren :). Kunnen we zeker vergelijken lijkt me zoiezo wel eens leuk te zien. Moeten we wel het zelfde aantal keer per dag voeren haha en zelfde ververs beleid hebben. Ik wil 2 x 30% gaan doen per week.
 
Variatie is ook belangrijk zeker bij vissen in de groei, voor mij hoort droogvoer daar niet perse bij maar dat is ieder voor zich natuurlijk ;)

Heb ook grotere maar heb een week of 2 geleden 7 kleine maantje bij gehaald van de zelfde ouders, zo kan ik mijn groep wat groter maken. Vergelijken is altijd leuk, ook als het voer/verversbeleid anders is, dan kan je mooi kijken of het ook echt verschil maakt zeg maar. Ik wissel trouwens 2 x in de week 50%
 
Droogvoer is meer voor gemak ben ik heel eerlijk in. Want denk dat mijn voeder automaat niks met Diepvries kan doen en tevens heb ik geen idee hoelang ik diepvries goed houd in zo'n machine ;) als ik dit kon doen met diepvries ging ik ook geen droogvoer voeren.

Wat is je groeps aantal nu dan?. Oke ja ik vind 2 x 30% eigenlijk wel genoeg dat is toch zo'n 600 liter (jeps rekenen is niet me ding).

Liefst voeg ik discussen toe dan heb ik een zeer rustige bak ;)
 
Superfoto's Stijn.Als ik die bovenste foto zie dan zie je volgens mij de kenmerkende stippen op de flanken.
Vind persoonlijk wel de oogjes al wat groot.Was bij mijn altums ook.
Veel waterverversen en goed voeren zal ze uiteindelijk toch mooi maken.
Je hebt ze tenslotte vrij klein nog.
 
Hoi Marc,

Bedankt was nog niet makkelijk ze zaten tussen de eikentakken achterin de bak ;). Klopt sommige hebben wat grotere ogen voor hun lijf maar hopelijk trekt dit nog bij nu eerst aan droogvoer zien te krijgen en dan als het lukt de voer automaat ze ding laten doen en zelf nog 3 x per dag voeren en inderdaad goed verversen wat ik al tegen Roy zei 2 x 30% per 7 dagen.

Schema is dus 7 x per dag voeren en 2 x 30% verversen.
 
Flink voeren en waterverversen Stijn!
Wij willen wel mooie foto's van prachtig uitgegroeide Pterophyllum sp Rio Nanay zien :deal: :foto:

groetjes John.
 
Goede plannen Stijn!

Gaat helemaal goed komen jou kennende!!!
 
John. zei:
Flink voeren en waterverversen Stijn!
Wij willen wel mooie foto's van prachtig uitgegroeide Pterophyllum sp Rio Nanay zien :deal: :foto:

groetjes John.

Voel de druk nu al John haha, zal die diepvries eens gaan legen dat ik over een x aantal prachtige foto's kan maken ;). Aan mij zal het niet liggen.
 
John. zei:
diepvries legen :D

Groetjes John.

Moment dat ze gaan eten komt het goed. Zijn nog erg schuw en heb niet gevoel dat ze gaan eten vandaag. Zeker geen droogvoer
 
Misschien wat levende muggenlarfjes erin misschien dat dat wat triggert om te gaan eten. Maar mij lijkt dat ze van zelf honger krijgen ;)
 
Komt goed.Levend voer zoals rode mug zal ze zeker wel overhalen maar vandaag zondag he??
 
roy_c zei:
Misschien wat levende muggenlarfjes erin misschien dat dat wat triggert om te gaan eten. Maar mij lijkt dat ze van zelf honger krijgen ;)

Net toch nog eens droogvoer geprobeerdt, ze pakken het maar laten we zo zeggen op dat beetje wat er gepakt word kunnen ze niet leven. Maar laat ze vandaag ook met rust.

Is zondag dus ook geen winkel open hier. Maar uiteindelijk zullen ze wel honger krijgen en wel moeten.
 
uaruman zei:
Komt goed.Levend voer zoals rode mug zal ze zeker wel overhalen maar vandaag zondag he??

Mochten ze echt voor 3-4 dagen niks meer willen pakken ga ik gewoon witte muggen larven proberen (diepvries).

zitten wel al beauty's bij met wat meer kleur
 
Ja heb hier een luxe probleem dat de lfs 7 dagen per week open is ;)

Meer kleur is ook al een goed teken, zal vast goed komen joh.
 
mss zei:
uaruman zei:
Komt goed.Levend voer zoals rode mug zal ze zeker wel overhalen maar vandaag zondag he??

Mochten ze echt voor 3-4 dagen niks meer willen pakken ga ik gewoon witte muggen larven proberen (diepvries).

zitten wel al beauty's bij met wat meer kleur
je moet er wel een sausje over doen he :).
 
Hallo Stijn,

Alle jonge maanvissen lijken sterk op elkaar. Zo op het eerste gezicht lijkt het me dat dit Nanays zijn. Vind ze nog wel wat klein en ook de streeptekening klopt niet helemaal: de zwarte strepen moeten helemaal doorlopen. Dit is niet ongewoon bij Nanays en het komt veel vaker voor. Flink water verversen en voeren met diepvries Artemia zal ze zeker nog een stuk op weg helpen bij hun groei.

Succes en hobbygroet,
Jos Hut
 
Jos Hut zei:
Hallo Stijn,

Alle jonge maanvissen lijken sterk op elkaar. Zo op het eerste gezicht lijkt het me dat dit Nanays zijn. Vind ze nog wel wat klein en ook de streeptekening klopt niet helemaal: de zwarte strepen moeten helemaal doorlopen. Dit is niet ongewoon bij Nanays en het komt veel vaker voor. Flink water verversen en voeren met diepvries Artemia zal ze zeker nog een stuk op weg helpen bij hun groei.

Succes en hobbygroet,
Jos Hut

Fijn dat je reageerdt Jos, had inmiddels wat meer bevestiging gekregen en volgens nu 9 mensen lijken het inderdaad Rio nanay te zijn. Gister nog even iemand langs geweest en hij zegt je ziet al wat blauw onder de ogen zoals de Rio nanay hebben.

Ze zijn ook nog niet oud dus dat ze klein zijn lijkt me normaal. Wat betreft de streeptekening kun je hier iets meer uitleg van geven?.

Vandaag 30% ververst en hebben net nog wat gegeten. Ben er van overtuigt dat ze eenmaal aan eten flink zullen groeien het zal in ieder geval niet aan mij liggen.

Flink water verversen en voeren met diepvries Artemia zal ze zeker nog een stuk op weg helpen bij hun groei.

Laatste stuk moet ik dat opvatten dat het niet zeker is dat ze optimaal groeien?.

Groet
Stijn
 
Richvio zei:
Mooi dat blauwe zeg :thumbs:

Kerel, daar is wel aan te wennen haha. Nu kwestie van dat ze minder schuw zijn en dus beter eten dan komt het allemaal goed :)
 
Leuk dat je voor Manen bent gegaan: Een Zuid Amerikaan in hart en nieren! :)
 
Otto77 zei:
Leuk dat je voor Manen bent gegaan: Een Zuid Amerikaan in hart en nieren! :)

Haha, wel niet mijn nier maar klopt Zuid Amerika is het voor mij. Ben tot nu toe erg blij met de overstap.

Ze durven steeds meer wel erg luie eters. valt het net naast hun mond gaan ze er niet achteraan. Zijn al bezig met de Rangorde op moment.
 
Mooi dat ze toch goed zijn overgekomen. Geniet ervan !!
Wanneer komen de cupido's?
 
Wat een Mooie vissen mss komen deze toevallig bij jos weg ?

Greetz couw
 

Terug
Bovenaan