Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Heren, gelukt is de vraag haha, voor mijn gevoel heb ik het mooi neer geplaatst enkel is het nu mistig dus kan vrij weinig zien. Deze week zal ik eens wat nieuwe foto's maken en dan hoor ik graag jullie mening.

Nee, heb altijd dwerg cichliden gehad, besloten dat ik wel eens wat anders wil. In de toekomst zullen ze ervast komen als ik dit aquarium voor een maat groter ga vervangen zullen ze hierin komen.

Melvin, heb besloten het inderdaad uit te proberen maar gaat nog iets donkerder worden, foto is wel iets overbelicht moet ik bekennen. Klopt zwartwater zal het niet meer worden heb het altijd gehad en wilde eens wat anders. Maar donker zal het wel worden (heb ook weinig licht erboven)

zijn even voor proefjes, vind de inrichting wel weer geslaagd komt nog wat hout bij want ben tenslotte een takken fan 😉

Nou ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien, maar dat gaat vast en zeker weer mooi worden.

Nou, ik doe het licht dan maar weer uit want ik hou er niet zo van haha. 😛

Haha, ja jij houd wel van zoek werk. Ik ook hoor 🙂 ga nog 6 stukken kienhout in slagtand vorm toevoegen en nog 1 eikentak maar bodem zal verder iets wat 'open' blijven. verlicht staat op 60 en 80% savonds 20-40 procent is misschien mooiste maar denk te weinig licht voor de gehele dag.

Tevens is water nog best bruin net ververst en was weer een lekkere bruine bedoeling

@Vissticks update voor jou de kans op dwerg cichliden is toch weer terug gekeerd..beetje afhankelijk of ik besluit wel of niet corydorassen te kopen.

Haha ja richard (dacht ik). bevalt het beeld..moet nog wat dingen aanpassen en zoals gemeld ben met de verlichting aan spelen. Maar ga zo (morgen eerst op vakantie)

Op vakantie? Waar gaat de reis heen?

Afhankelijk van hoe lang je vakantie duurt, is het niet wijsheid om pas daarna je verlichting om te gooien zodat je het e.a in de gaten kunt houden?

Munchen en zurich heb in beide steden gewoond dus ga weer vrienden bezoeken,lekker eten en vooral feesten 🙂..Melvin dat is inderdaad wat ik ga doen 🙂..ga ook spelen met de voor en achter verlicht dus minder helderwit aanzetten en meer RGB (laatste omdat de kleuren van vissen beter uitkomen).

Vis bestand qua school vissen wordt simpel Kardinalen grootte groep en groep nannostumus Eques en de rest is nog onbekend maar loop met de gedachten om een 'zeldzame' soort corydoras te kopen in groep van 20

Lekker hoor! Klinkt goed. (Je vakantie)

Je aqua-plannen klinken ook goed. Ben benieuwd. Wil je geen Simulans ipv de Axelrodi? Die eerste schijnen mooier te scholen.

Ja met die gedachte speelde ik maar gezien ik zeer waarschijnlijk maanvissen of discus aanschaf dacht ik ga voor de grootste en die de hogere temp aan kan. en kan erg goedkoop aan de Axelrodi komen

Bedankt zwits, daar komen er nog wat meer van in, en ook wat op de bodem verspreid geeft een nog natuurlijker gevoel.

Melvin inderdaad en de Nannostumus eques is ook een leuk visje door zijn manier van zwemmen. Ga ook 2 echte groepen aanschaffen

He Stijn,

Misschien discus?? Ik dacht dat je dat niet wat vond.

Maar 't zou wel een heel goede keuze zijn 🙂

Haha, Erwin klopt omdat ik dacht dat wildvang/wildkleur niet te doen was maar gelukkig ben ik er achter gekomen dat het absoluut te doen is. Dus maar niks is zeker tot dat ik het aangeschaft heb haha..

Wat vind je van de nieuwe inrichting (foto's doen het lijken als of het lichter is)

Ziet er goed uit zo! Idd wat licht maar dat komt vanzelf goed, lijkt hier ook altijd lichter als ik foto;s met mijn tel maak. Ben benieuwd wat er allemaal in komt te zwemmen straks 😉

Vervelend he als beeld niet zo is zoals in echt, Maar als ik straks de vissen heb zwemmen ga ik eens spelen met de kleuren en de helderwit iets zachter zetten dan de RGB (dus meer voor verlichting dan achter).

Haha ik ook 2 dingen zijn zeker Kardinalen en Eques haha voor de rest is het pas zeker als ik het heb zwemmen.

Ik kan er nog niet echt een goed beeld bij krijgen. Ik wacht op een overzicht foto. 🙂

Hopelijk einde van de maand de eerste vissen ophalen niks bijzonders maar altijd fijn nieuwe vissen. Dan moet ik gaan beslissen of ik echt voor maanvissen of discussen wil gaan

Haha, beetje wel he richard 😉..schijven doen me inderdaad ook wel wat en lijken ook iets rustiger te zijn dan maanvissen, Vind gewoon moeilijk bij de maanvis heb ik gewoon 1 a 2 soorten die ik echt wil of helemaal niks. bij de schijven heb ik 3-4 soorten waar ik tussen kan kiezen.

En qua bijvis hebben ze de zelfde soorten die erbij kunnen.

Idee is wel dat of een grootte groep corydorassen erbij komt of een andere kleine/middelgrootte (max 15 cm) cichliden erbij wil doen voor de variatie in de bak. Ik lees vaak dat dit wel kun zolang je maar een soort zoekt die rustig is qua karakter.

Heb geen haast misschien handig om eerste de bijvissen uit te zoeken en dan nog eens goed te kijken want bij discussen praat je wel over paar 100�

Ja klopt haha. Ze zijn niet goedkoop. Ik heb er brochis splendens bij. Bevalt goed. Ga de groep nog wat uitbreiden. En de microgeophagus altispinosa bevalt echt super. Is een leukere vis dan de Apistogramma agassizi die er in zit

probleem is ook dat er enorm veel keuze is wat bij discussen kan, als je ziet waar ze voorkomen en wat erbij zwemt de keuze is enorm. Zat zelf te denken voor een niet zo alledaagse combinatie te gaan uiteraard een die wel gaat.

Klopt altispinosa is een mooi soort als je ook echt mooie exemplaren hebt

Zorg dat de school groot genoeg is. Dan zie ook bij je scholenvis het mooiste gedrag. Ik zie dat bij mijn school wel. Die gaan s,avonds als ��n groep door de bak

Heb nu 50 Kardinalen bestelt en kijk even aan of die nog aanvul kan namelijk goed, en 30 Eques bestelt voor oppervlakte heb geen zin om kleine groepen te kopen en inderdaad wat je zegt grootte groepen laten over algemeen wat mooier gedrag zien.

Twijfel bestaat als bij cichliden lol..Krobia,cupido,Crenicichla(kans op verlies van kardinalen),mesonauta soort dus genoeg keuze

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan