Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Klopt, en niet alleen dat bijna 2 a 3 keer de pomp capaciteit ook nog en het geheel verbruikt 45 watt samen nu kun je zeggen ohh wat veel maar het is te verwaarlozen we willen tenslotte zuiver,mooi,helder water en gezonden vissen.

Meeste zijn 5-15 Liter volgens mij maar veel groter zullen ze echt niet zijn.

Beslising is gemaakt hopelijk heb ik volgende week het filter systeem binnen. Nu bedenken wat voor zand ik wil zat te denken misschien zwart zand in combinatie met filter zand?.

Of zou je enkel 1 soort zand doen?.

Qua vissen ben ik er nog niet uit kan zuider zuids worden of gewoon zuid 😉 in ieder geval ZA

Persoonlijk vind ik zwart zand niet natuurlijk ogen.
Aanvankelijk wou ik het zelf ook gebruiken omdat ik een donkere bak wou, maar toen vond ik geen zwart zand dat geen kwartszand was.
Aangezien kwartszand niet goed is voor Corydoras, heb ik ervan afgezien. Achteraf bekeken ben ik blij met de keuze voor filterzand.

Otto, Ja dat is ook beetje mijn probleem het moet wel zand zand zijn zonder scherpe delen wil geen cory's maar zullen wel zandhappers in komen. Waarschijnlijk komt er gewoon Filterzand hoor.

erwin klopt heb je een punt al zou het zwart zand niet enorm zichtbaar zijn enkel onder het gedeelte met stenen zou het komen, dacht geeft een mooi contrast.

Waarschijnlijk volgende week het filter systeem binnen dan nog slang kopen en installeren is uiteindelijk een potfilter met uv totaal 25 watt geworden met 30 liter inhoud alles regelbaar en word aangegeven wanneer er vuil in zit.

Pomp is regelbaar van 3-5000 liter per uur en ik zet op het systeem pvc kranen zodat hij makkelijk los koppelt. Systeem krijg ik via iemand die het op zijn 2000 liter midden amerikaans bestand heeft met flinke vervuilers en hij verschoont de filter 1 x in de 3 maanden dan merkt hij pas dat de stroming iets minder word en word het vuil lamp je pas oranje

Met zandhappers gaan twee soorten geheid door elkaar, vroeg of laat.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Met zandhappers gaan twee soorten geheid door elkaar, vroeg of laat.

~ Ivo

Klopt al had ik daar niet perse probleem mee, heb het even droog uitgeprobeerd zwart met filterzand kleur zand en ziet er wel leuk uit. Maar idee is van de tafel.

Zijn er ondertussen al vorderingen? Wil je niet opjagen he, in de aquariumwereld zijn enkele weken eigenlijk niets, maar ben wel benieuwd.

Er zijn zeker vorderingen Filter systeem wat ik zelf heb samengesteld doet nu enkele weken zijn werken en het werkt na behoren met een vuilindicator en Bio/mechanische filtering dit systeem is gekocht voor de toekomst kan tot 2500 Liter aquariums aan.

Nu ben ik bezig met de open kap alles staat in de tweede laag en morgen de laatste dan krijgt het geheel van onder nog een Epoxy coating.
Ik ga met 2 Led bouwlampen werken die gebundeld licht afgeven.

Aquarium word een Amerikaans gezelschap zoals mijn moeder zegt een stoer bestand lol

Mooi hoor zo'n groot aquarium!
Misschien ben je inmiddels al verder met het zand, maar op zich is mengen wel goed te doen. Ik heb zelf in 2 aquariums 2 kleuren gemengd (zand van Hornbach zwart en bruin) en in mijn andere aquarium alleen zwart zand gebruikt. Ik ben met beide tevreden, maar het 'gemengde' zand ziet er wel natuurlijker uit. Je kunt daar ook mee spelen door de verhouding aan te passen. De eerste keer had ik 3 zakken nodig, dus dat werd 2x zwart en 1x bruin. De tweede keer had ik er maar 2 nodig, dus dat werd 1x zwart en 1x bruin. Dat zag er gelijk heel anders uit. Bij een groter oppervlak heb je nog meer mogelijkheden om het precies goed te krijgen.

Aquarium is inmiddels al ingericht en heeft precies dat wat ik wilde is gemengd met kiezels niet overal maar op stukken, dan kleinere en grotere stenen(15-40 cm).

Ik ook Richard ben al tijd niet meer hier geweest haha 😉

Tot nu toe nog maar 8 jongen vissen waarvan ik terug ga selecteren naar 1 koppel uit eindelijk. Probleem is momenteel dat wat ik wil Verweg is om op te halen en dat kan ik momenteel niet dus denk dat het een tijd duurt voordat ik het bestand bij elkaar houd maar wil dus overgaan op een Amerikaans gezelschaps aquarium.

Het bestand zal om de Rocio gebouwd worden dus zullen wat sterkere soorten worden.

Kap word geverfd, en dan Led lampen erop 2 kleinere zodat het niet overmatig belicht word en de vissen beste uit komen. St

Je bent achter de schermen goed aan het verderwerken.
Klinkt als een serieus project. Ben benieuwd naar het resultaat als alles "up and running" zal zijn.

Otto77 zei:
Je bent achter de schermen goed aan het verderwerken.
Klinkt als een serieus project. Ben benieuwd naar het resultaat als alles "up and running" zal zijn.

Hopelijk kunnen jullie een schriftelijke update waarderen

Absoluut maar ben ook nog steeds aan revalideren na mijn nier transplantatie.

Denk dat het resultaat qua inrichting mix tussen MA/ZA gaat zijn het bestand zal ook een mix worden altijd of biotoop correct gehad of van een land maar nu toch gekozen om goed uitgezocht gezelschaps aquarium te houden wel met iets wat sterkere/grotere vissen. Met vooruit kijkend na het volgende aquarium.

Filter systeem bestaat dus uit een grootte Pomp en Pot filter met bio en mechanische filter en nog een Jbl staat erop met K1 erin sommige zullen denken waarom zoveel we weten allemaal hoe belangrijk de kwaliteit van water is en hierdoor heb ik een vrij groot oppervlakte aan bacterien en tevens hoef ik veel minder vaak de filter en pot filter te verschonen.

Filter pompt 1500 L/h en de Pot filter op moment 4200 Netto maar kan tot 6000 L/H ingesteld deze heb ik aangeschaft met de reden dat er gewerkt word aan een groot aquarium.

Verlichting na wat problemen met de LED (gesmolten geld al terug) besloten om ja voor de licht liefhebbers die zullen wel bibberen de overstap te maken naar 1 10 watt bouwlamp deze zal ik zo plaatsen dat er over de lengte licht is met doel achterin weinig licht en meer in midden/voor.

Zaterdag als het mee zit komen de eerste bewoners Foto is van de volwassen exemplaren ik krijg jongen 5-6 cm groot
3mCHvKGoWscebTP63zA9qH5imxMiwaxu.jpegmetynnis-sp-aff-maculatus-peru by stijn koch, on Flickr

Zoals gezegd: prachtig project!

Lees ik het goed? Je plant al vooruit naar een volgende nog grotere bak?
Dat belooft.

In ieder geval veel succes. (en ook beterschap)
We blijven het opvolgen.

Otto77 zei:
Zoals gezegd: prachtig project!

Lees ik het goed? Je plant al vooruit naar een volgende nog grotere bak?
Dat belooft.

In ieder geval veel succes. (en ook beterschap)
We blijven het opvolgen.

Klopt, de bodemplaat is hiervan al klaar maar dit zal pas over 1-2 jaar echt door gezet worden kon nu aan groot stuk plywood komen voor de helft van de prijs dus die kans pakte ik. Inmiddels 2 x bewerkt met vijver olie

Nog groter!!! haha nog even en je hebt een soort van binnenvijver 😛
Wel erg gave vissen die je er in gaat zetten vind ze echt prachtig 😀

Khoppie zei:
Nog groter!!! haha nog even en je hebt een soort van binnenvijver 😛
Wel erg gave vissen die je er in gaat zetten vind ze echt prachtig 😀

Klopt en word ook wel vijver grootte hoor, was ook het uit eindelijke doel maar het aquarium nu is gewoon de tussen stap tot dat wat ik uiteindelijk wil. Dat project zal lang duren als in voordat er vissen in komen.

Ook kijken wat handig is met hout en glas werken of enkel Glas(bodem plaat is hout) etc..en wil een extra filter/bio bij plaatsen dus dat zal gemaakt of in elkaar gezet moeten worden.

Bedankt hopelijk volgende week ergens dat ik wat foto's kan plaatsen.

Dat belooft nog veel dan 😀
Maar inderdaad eer je zover bent gaat er wel weer een tijdje overheen maar ik heb geduld 😛

Ben benieuwd naar de foto's 🙂

Zie ik twee mooie vissen staan in topic en wil reageren, maar zie dan dat het draadje "maar 17" pagina's is.

Twee uur lezen later, want een reactie geven zonder alles gelezen te hebben kan ik niet, ben daar te leesgierig voor 😉

Mooie vissen en leuk om de ontwikkeling te zien van je aquarium. De ene metamorfose nog mooier als de ander.

M.altispinosus zei:
Zie ik twee mooie vissen staan in topic en wil reageren, maar zie dan dat het draadje "maar 17" pagina's is.

Twee uur lezen later, want een reactie geven zonder alles gelezen te hebben kan ik niet, ben daar te leesgierig voor 😉

Mooie vissen en leuk om de ontwikkeling te zien van je aquarium. De ene metamorfose nog mooier als de ander.

Haha dan heb je dus heel wat te lezen gehad want ik hou af en toe wel van type 😉 hopelijk was het niet te lang dradig voor je?.

Leuk om je reactie te horen, klopt aquarium heeft inmiddels 2 inrichtingen gehad en nu de derde deze zal hopelijk blijven tot het grootte aquarium er komt.

De Iguanodectes is een leuke vis jammer genoeg een rotzak heb ik ondervonden.

De Metynnis waren niet leverbaar met andere woorden of ik moet een lange tijd wachten of toch nog verder zoeken keuzes keuzes

Absoluut nu dus kijk wat te doen wil voor of een andere schijfzalm gaan of iets totaal anders

Foto update

Onthoud ik heb echt geen licht erin 1x 10 watt dat is alles.

Inrichting(boven links hangen normaal planten maar die waren eraf gevallen;P)

QWdVdCn_xClsEYNDyCONwZyi5hkkBPhC.jpegIMG_0413 by stijn koch, on Flickr

Beetje overbelicht maar moest bij verlichten om uberhaupt wat op de foto te kunnen krijgen

QWdVdCn_xClsEYNDyCONwZyi5hkkBPhC.jpegIMG_0447 by stijn koch, on Flickr

Bedankt Semi Zuid amerikaans en midden amerikaans qua inrichting 🙂..

Bedankt is nog jong dus de kleuren duren nog even maar ben niet on te vreden ermee 🙂

Gaaf hoor! Mooie inrichting. Heb je nog meer foto's? Ben erg benieuwd naar de rest!

Hallo Nick,

Bedankt voor je compliment heb nog wel wat foto's zal ze straks posten.

Denk enkel dat de bewoners van korte duur gaan zijn, soms moet je toegeven dat je een fout gemaakt hebt. eer gister wilde ik vissen toevoegen dit gedaan nog geen uur later een kapot getrokken volwassen zwaarddrager dag erna nog een de andere maar terug gebracht.

Eigenwijs geweest en gedacht ohh die agressie zal wel mee vallen bij Rocio nou helaas niet en zo'n vis is nu net wat ik niet wil dus besloten ze te gaan terug brengen.

Baal er zelf van maar liever nu de knoop doorhakken dan het maar aan kijken maar eigenlijk meer irriteren dan genieten.

De inrichting daarintegen zal zo blijven ongeacht wat erin komt (lekker duister)

Je kan het beter toegeven dan stug blijven doorgaan. Daar krijg je alleen maar meer ellende mee. Heb het zelf ook gehad met een 'koppel' hero's die elkaar de dood injaagde en de rest ook niet met rust liet.

Dat duistere vindt ik geweldig. Heb boven mijn 180cm bak een led balk hangen van 92 cm waardoor de hoeken echt donker zijn. Ze komen dan uit een donkere hoek gezwommen, prachtig op kleur. Geweldig gezicht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan