Tip voor een volgende keer: gewoon een tube zwarte acrylverf halen bij de action en de achterkant (buitenkant) zwart verfen. 2x met een rolletje en totaal een uurtje drogen en je bent klaar.Wat een rot werk om zoon poster te bevestigen
Wat zijn nu je waterwaardes?Trekt de draadalg vanzelf weg of moet ik ook planten voeding gaan toevoegen.
moet ik even nog meten.Wat zijn nu je waterwaardes?
Verlichting staat op 60%?moet ik even nog meten.
Verlichting staat aan van 10 uur tot kart over 2 en van kwart over 4 tot kwart over 9
40% at neer komt op 19 lumen per literVerlichting staat op 60%?
Oke dan ben ik benieuwd naar je waterwaardes. Ikzelf heb nu ook wat last van draadalg (aquarium draait vandaag 2 weken) en bij mij heeft het iets geholpen om zoveel mogelijk weg te halen, floragrow carbo iets te verhogen en verlichting verlagen naar 60%. Maar volgens mij kunnen de garnalen niet goed tegen carbo40% at neer komt op 19 lumen per liter
Vaak een gevolg van co2 tekort maar garnalen kunnen inderdaad vaak slecht tegen carbo.Trekt de draadalg vanzelf weg of moet ik ook planten voeding gaan toevoegen.
Lijkt me eerder bruinalg. De draden en wollige textuur duiden op Synedra. Is opstartalg maar treed bij mij ook vaak op nadat ik bodem heb omgewoeld. Na enige rust wordt het wel minder en zoveel mogelijk blijven afhevelen.Trekt de draadalg vanzelf weg of moet ik ook planten voeding gaan toevoegen.
Ik blijf er na 7 maanden nog steeds wel last van houden. Zoals gezegd, vooral na omwoelen van bodem oid. Wellicht is er een verband met ammonium piek.Ik ben het met Wouter eens gelet op de kleur en structuur en het past bij een net opgestarte bak.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.