Nano aquarium van Jan Fokke


20231221_104457.jpg
 
Wat een rot werk om zoon poster te bevestigen
Tip voor een volgende keer: gewoon een tube zwarte acrylverf halen bij de action en de achterkant (buitenkant) zwart verfen. 2x met een rolletje en totaal een uurtje drogen en je bent klaar.
 
Was net beetje in aquarium bezig sprong het filter open en dus de hele inhoud alle keramische bolletjes door het hele aquarium
Nu he filtter wat aangepast en hem verstevigd met paar tyraps
 
Vanmiddag de eerste bewoners er in doen. Een groepje van 10 taiwan bee blue bolt garnalenn.
 
Trekt de draadalg vanzelf weg of moet ik ook planten voeding gaan toevoegen.
 
40% at neer komt op 19 lumen per liter
Oke dan ben ik benieuwd naar je waterwaardes. Ikzelf heb nu ook wat last van draadalg (aquarium draait vandaag 2 weken) en bij mij heeft het iets geholpen om zoveel mogelijk weg te halen, floragrow carbo iets te verhogen en verlichting verlagen naar 60%. Maar volgens mij kunnen de garnalen niet goed tegen carbo
 
Trekt de draadalg vanzelf weg of moet ik ook planten voeding gaan toevoegen.
Lijkt me eerder bruinalg. De draden en wollige textuur duiden op Synedra. Is opstartalg maar treed bij mij ook vaak op nadat ik bodem heb omgewoeld. Na enige rust wordt het wel minder en zoveel mogelijk blijven afhevelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met Wouter eens gelet op de kleur en structuur en het past bij een net opgestarte bak.
 
Bij mij is het al bijna weg. Lichtintensiteit naar beneden brengen heeft hierbij denk ik het meeste bij gedragen
 

Terug
Bovenaan