Wat is er nieuw

Nano aquarium van Jan Fokke

Oke dank je wel. Ondaks alle algen is hij toch heel mooi geworden!
Ja klopt en hij is nog steeds verder aan het ontwikkelen. Zie nu ook dat de mosjes op de stenen ook aanslaan
 
Als je wil bestellen en inloggen dan staat er warning out of order in beeld zover ik zie.
Ik krijg ook niks in de winkelwagen namelijk zonder inloggen.
ja hier lukt het ook niet
 
Ja dan kun je een tijdje vooruit Jan. Ik had destijds ook 100 gr gekocht maar gebruik meer denk ik en na een jaar of 2-3 was dat op. Moet zeggen dat de Tenso ook goed bevalt en heb weinig gemerkt van de overgang. Het is alleen een beetje duurder.
 
20240505_112056.jpg

weer even wat gesnoeid
 
20240622_141146.jpg


sinds een week nu begonnen met bio co2. Maar dit werkt nog niet heel erg goed. Ik zit nu te denken om te investeren in een druk systeem. Maar weet nog niet goed welke.
 
Ik kocht de co2 allemaal op MP en dan ben je vaak niet veel geld kwijt. Wel op de keuringsdatum van de fles letten Jan.
 
Ik kocht de co2 allemaal op MP en dan ben je vaak niet veel geld kwijt. Wel op de keuringsdatum van de fles letten Jan.
ja weet ik van de datum op de fles. Heb hier nog fles liggen die ik niet gebruik dus zou alleen een reduceer ventiel nodig hebben en nog een magneet ventiel
 
20240721_111739.jpg

Weer wat gesnoeid. De algen blijven aanwezig ondanks de co2 en vorige weer verlichting weer wat veranderd. Vandaag de uitstroom van filter wat meer naar beneden gedraaid hopen dat het nu beter gaat
 
Jammer van die algen Jan en wat voor bodem heb je daarin?
 
Tja toch raar al die draadalg en ik dacht dat je wellicht een bodem had met veel stikstof maar dat dus niet. Welke kleur is de dropchecker?
Haal je het wel zoveel mogelijk met de hand weg en blijft het telkens terugkomen?
 
Tja toch raar al die draadalg en ik dacht dat je wellicht een bodem had met veel stikstof maar dat dus niet. Welke kleur is de dropchecker?
Haal je het wel zoveel mogelijk met de hand weg en blijft het telkens terugkomen?
dropchecker is groen. ja haal het zo veel mogelijk weg maar blijft terug komen.
Ik gebruik planted box lean dosing.
Iedere week voeg ik 7 ml toe.
verlichting staat aan 4 uren en dan tussne pauze van 2 uren uit en dan weer 4 uren.
Dit heb ik sinds vorige week weer zo ingesteld hier voor was de alg erger.

Planten groeien wel goed.
 
Weet je alle waterwaarden zo en heb je een foto van de dc en hoeveel lumen zit er boven per liter?
 
drop checker heb ik net moeten veranderen. zal morgen foto plaatsen.
waterwaarden weet ik zo niet.
verlichting hen ik op 20 lumen per liter
 
Ja 20 is niet erg veel opzich en ik zit net een tikkie hoger.
 
Ik zou dat juist niet doen want als het een gevolg is van co2 tekort dan wordt de vraag nu nog groter naar co2.
 
fosfaat is 1,0
nitraat 5 ongeveer
NH3 0
kh 3
 
20240722_161755.jpg




is de stroming wel genoeg?
 
De kleur van de dc is meer bruinig en dat is raar. Op de video zie ik geen plantjes bewegen maar je kan het testen met wat diepvriesvoer bijvoorbeeld.
 
De kleur van de dc is meer bruinig en dat is raar. Op de video zie ik geen plantjes bewegen maar je kan het testen met wat diepvriesvoer bijvoorbeeld.
mischien is er in dc wat water bij gekomen of is vertekend beeld van de foto. Klopt plantjes bewogen niet net filter schoongemaakt en nu bewegen ze wel. Maak straks wel filmpje
 
Ik zou zelf de vloeistof in de dc ook vervangen.
 
Ja dat ziet er qua stroming beter uit. Dan was het filter flink vies denk ik.
 
Je zou nog Easy-Carbo kunnen overwegen tegen de draadalg, naast het zoveel mogelijk met de hand weg halen.
 
Een ding wat ik wel vreemd vind is dat ik nog steeds met garnalen sterfte zit.
Een 2 maanden geleden 10 cristal blacks er in gedaan en die zijn nu allemaal ook al weer overleden.
Mischien dat ik het na mijn vakantie nog een groep garnalen in het aquarium ga brengen.
Of er iets anders in ga houden?
 
Ja altijd lastig en wat ook zou kunnen is dat de filter behoorlijk vol zat waardoor die minder heeft gewerkt en je een klein beetje nh3/4 hebt gehad want dat is een boost voor algen en vaak dodelijk voor garnalen.
Als er geen bewoners inzitten dan kun je een stootkuur carbo proberen en zorgen voor een proper filter.
 
Ja altijd lastig en wat ook zou kunnen is dat de filter behoorlijk vol zat waardoor die minder heeft gewerkt en je een klein beetje nh3/4 hebt gehad want dat is een boost voor algen en vaak dodelijk voor garnalen.
Als er geen bewoners inzitten dan kun je een stootkuur carbo proberen en zorgen voor een proper filter.
Ik zit er over te denkne om het filter te gaan vervangen voor een extern filter denk dat dat beter werkt. Moet alleen even kijken welke geschikt is voor dit bakje
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Morge
      Terug
      Bovenaan