Wat is er nieuw

Nano aquarium van Jan Fokke

20240728_112915.jpg

Heb je ververst want de dc is weer erg donker.

Dat dacht ik al. Ik zou ook de ramen eens goed poetsen en de meeste alg handmatig weghalen elke dag.

20240809_135033.jpg

ere gister een andere diffucer gehaald maar nu lijkt het dat de bubbels alleen aan de zijkant van keramische plaatje ontsnappen

Vaak moet hij even indraaien Jan.

DC is weer erg donker op de foto.

Vaak moet hij even indraaien Jan.

DC is weer erg donker op de foto.
ja klopt daarna co2 best opgeschroeft bubbels waren niet meer te tellen. (dennlere diffucer small). dc was toen wel groen.
dus toen maar andere diffucer gehaald die op foto hier boven. zodat ik minder co2 nodig heb doordat de diffucer groter is

Of je dan minder nodig hebt weet ik niet want als de diffuser goed werkt dan zal dat denk ik weinig uitmaken.
Ik heb in de kleinere bakken altijd een flipper gebruikt en dat beviel me prima.

Of je dan minder nodig hebt weet ik niet want als de diffuser goed werkt dan zal dat denk ik weinig uitmaken.
Ik heb in de kleinere bakken altijd een flipper gebruikt en dat beviel me prima.
ja maar de bak is niet heel erg hoog dus dan heeft het minder tijd om op te lossen tot het boven is en met een grotere diffucer heb je dus breder oppervlak dus zal er meer oplossen

20240901_110044.jpg
20240901_111836.jpg

weer even aan snoeien geweest na 3 weken vakantie

Oh jeetje dat is geen pretje, die algen.

Hopelijk met een hoop TLC weer mooi.
Succes!

Dat moet dan goedgaan jan.
Ja klopt nu alleen nog even kijken wat de geleidbaarheid van het water doet na het wisselen met het toevoegen van planten voeding. Anders moet ik mischien toch dagelijks gaan toevoegen via doseer pomp.

Hahaha @jessicapilon , beschouw me alles behalve een expert :DD
Heb niks met CO2 draaien en sorry voor diegene waar het perfect draait, maar heb het idee dat mensen er vaak meer problemen mee krijgen dan gemak.
Al is geprobeerd zonder CO2 en minimale plantenvoeding en normale verlichting ?

Ja je hoort over de co2 wisselende ervaringen en ik denk dat de wat gevoeligere garnalen niet tegen veel co2 kunnen.

Ja je hoort over de co2 wisselende ervaringen en ik denk dat de wat gevoeligere garnalen niet tegen veel co2 kunnen.
ik heb het aquarium nu sinds een maand of 2 op co2 draaien daarvoor hele tijd zonder co2 maar toen ook nog veel alg. Normale verlichting hoeveel lumen is dat want ik heb nu 19 lumen per liter er boven voor 7 uren per dag. PLanten voeding geef ik planted box lean dosing. 8ml per week.

Ja ik zit op 20 lumen maar merk wel in de Fusion dat ik dan co2 nodig heb want anders heb ik snel baardalg.

20240922_113443.jpg

zit mij niet mee met de garnalen, gister wat in de bak verandert en nutijdensde waterwissel vind ik zoon 6 dode garnalen.
Geen meetbare no2 en ammoniak

Ik heb gezien dat er zowiezo nog 1 garnaal leeft. De dc is nu weer mooi groen, Hopelijk leven er nog een paar meer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan