Wat is er nieuw

Nano Scape 30 liter (Gerritn)

• Onderwerp starter Onderwerp starter gerritn
  • Startdatum Startdatum
Ja, zijn zeker mooi,Gerrit.

Je staat verstelt ,wat een kleuren ze kunnen krijgen,he.

Ja idd maar wat ik nog het leukst vond is dat ik begonnen ben met f1 cr's en cb's en dat er ook echt tb's zijn uitgekomen want die baby red ruby is uit cr of cb f1. Ik heb ze dan ook wel uit een hele betrouwbare verkoper maar toch.

Het blijven mooie beesten, vind vooral die zwarte erg mooi 😀. Deze week mijn eerste zwangere f1 gespot dus ik hoop dat er ook tb's uitkomen.

Ik dacht altijd dat ik A en S het mooiste vond, maar na het zien van jouw garnalen moet ik mijn mening toch herzien. 😀 Waar heb jij ze vandaan dan Gerrit? Ik ben altijd zo bang dat ze dood gaan na het aanschaffen, ze zijn zo gevoelig... Heb jij nog tips die ervoor zorgen dat ze minder snel dood gaan?

Thnx allen 🙂

@Susanne Ik heb ze bij shrimpkings en corine shrimps gekocht, ik vind ze persoonlijk op dit moment het beste. Ze zijn idd erg gevoelig, maar met osmose en mineralen en een tds meter moet het je lukken.

20160131_204808_zps8acmhxte.jpg

20160131_205127_zpsl8mxtr2h.jpg

20160131_205128_zpsuscznafb.jpg

20160131_204826_zpsvnbg4tif.jpg

20160131_204808_zps8acmhxte.jpg

20160131_205157_zpspa8m9ous.jpg

20160131_204100_zpsih69bzui.jpg

Extreme red ruby
20160210_135419_zpssimsv7hs.jpg
20160210_1354410_zpsdimpmxiq.jpg

Dank allemaal, hoop nog veel mooie garnalen erbij te gaan krijgen. Lopen er in iedergeval een hoop zwangere rond 🙂

Bij het begin had ik er altijd wel 2 a 3 zwangere rond lopen, nu is dat gemiddelde zeker rond de 8-10. Heb wel al eens proberen te verkopen maar schijnbaar vinden mensen het niet interessant( verkocht ze voor 2 euro)

Bwa, nochtans de garnaaltjes zijn heel populair in aquaria. Maar als je het allemaal kwijtgeraakt, is natuurlijk ook de vraag,met zoveel zwangere vrouwtjes,is natuurlijk ook de vraag.

Ik vind 2 euro best een goede prijs maar ja misschien dat er bij veel aanbod iets met de prijs moet gebeuren. Hier is juist weinig aanbod en dan kun je dat prima vragen.
Gelukkig kun je per liter heel wat garnalen houden.

jessicapilon zei:
Ik vind 2 euro best een goede prijs maar ja misschien dat er bij veel aanbod iets met de prijs moet gebeuren. Hier is juist weinig aanbod en dan kun je dat prima vragen.

Hoeveel garnalen kun je ongeveer per liter houden?

C�dric Vleminckx zei:
jessicapilon zei:

Hoeveel garnalen kun je ongeveer per liter houden?

Dit is een liter garnalen, zijn der heel wat 😉
garnalen-500x500.jpg

Er wordt wel eens gesproken over 10 per liter, maar ik denk dat meer ook best kan, daar is geen vaste vuistregel voor te bedenken.

En waarom niet? lopen elkaar niet in de weg,toch? waren het er geen 100?

gerritn zei:
Bij het begin had ik er altijd wel 2 a 3 zwangere rond lopen, nu is dat gemiddelde zeker rond de 8-10. Heb wel al eens proberen te verkopen maar schijnbaar vinden mensen het niet interessant( verkocht ze voor 2 euro)

Niet interessant voor zo'n lage prijs??? Als ik in de buurt had gewoond dan was je ze al lang kwijt geweest haha. Kom je toevallig wel eens in Zuid-Holland of ken je iemand die hier woont? 😉

Als ik het goed begrepen heb zullen ze vanzelf stoppen met kweken als het te veel word. En heb idd ook aqua vol met garnalen gezien hoop tegen die tijd dat ik er dan wel een paar kwijt ben. Voor nu vind ik het nogt prima, ik ben geen kweker. Doe het puur voor de hobby en vind het leuk als er af een toe een tb tussen zit. Verkopen doe ik daarom alleen om de bak niet te vol te laten worden en is ook zonde om ze aan me cichliden te voeren 😉

@Susanne Eigenlijk nooit hahaha al schijnt het er wel erg gezellig te zijn 🙂

Ga binnenkort weer een mp advertentie neerzetten en zal dan hier ook een link plaatsen bij aangeboden

kellemes zei:
Er wordt wel eens gesproken over 10 per liter, maar ik denk dat meer ook best kan, daar is geen vaste vuistregel voor te bedenken.

Dat zijn ook de geluiden die ik heb gehoord dus.

Ik denk dat het ook weer te maken heeft met de indeling, filter enz.. Waarom blijven ze doorkweken of beter waarom kweken ze bij sommige niet.

Even een update:

Heb de rotsen stapel verhoogt en ben nu tevreden.
Heb net de hc en monte carlo genoeid en verstekt dus is een beetje mistig, zal morgen of overmorgen even wat betere foto's plaatsen
20160307_202818_zpsnmkvynf2.jpg

20160307_202851_zpsr09plk3r.jpg

Wil uiteindelijk de hele bodem groen hebben dus daarom gesnoeid en verstekt. Draait nu 3 maanden en de hc en monte carlo is goed aan geslagen, zat er 3 maanden in en was er goed verspreid al dus nu weer geduld 😉.
Even de zijkant.
20160307_202713_zpstslgmcns.jpg

Mag ik het al een scape noemen?

20160313_201350_zpsxduhgwlk.jpg

20160313_201405_zps4xvj3des.jpg

Etenstijd
20160313_201410_zpslqwqumcx.jpg

Mooi gezicht Gerrit al die cb en cr s.

@Niwla Gelukkig 😉

@John JA echt leuk alle soorten en maten zijn er wel hahaha

Help Users

You haven't joined any rooms.