Wat is er nieuw

Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Aach kijk ik heb ff gegoogled maar kwam ook niet verder. Ik heb er al vaker van gehoord maar echt weten wat het is nee. Een programmeur weet er meer van idd.

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Als je het veelvuldig gebruikt hebt, lijkt mij dat je vraagstelling niet correct is? Als ik naar Google ga en in type wat is bbcode dan krijg ik redelijk veel hits.

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Ik snapte er eerst echt niets van Ancistruz. Via nogal een grote omweg zocht ik een methode om de editor op de telefoon weer te activeren. En met het symbool gaat het heel eenvoudig. Zeker met een afbeelding invoegen is het gemakkelijk.

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Ik snapte er eerst echt niets van Ancistruz. Via nogal een grote omweg zocht ik een methode om de editor op de telefoon weer te activeren. En met het symbool gaat het heel eenvoudig. Zeker met een afbeelding invoegen is het gemakkelijk.
Bericht is goed bedoelt. Niks met sarcasme of cynische aard te maken

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Van mijn kant ook niet Ancistruz maar ik vertelde ff de achtergrond van mijn probleem. Met een klein puzzelstukje vond ik toevallig de oplossing.

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Van mijn kant ook niet Ancistruz maar ik vertelde ff de achtergrond van mijn probleem. Met een klein puzzelstukje vond ik toevallig de oplossing.
Naja de oplossing gaf ik je al. Alleen een icon was veranderd.
[ ] was eerst een tandwiel

Scalari

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
14 februari 2009
Kan die lijst aan de rechterkant "nieuwste berichten' niet wat langer worden ???

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Zo kun je nagaan wat een aanpassing van editor veel verschil kan maken. Ik zocht naar een tandwiel en dat was er niet.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Waarom blijft Aquaforum vragen om de pushmeldingen aan te zetten? Al dikwijls heb ik aan gegeven dat dit niet hoeft en tevens gemeld dat dit ook niet meer gevraagd behoeft te worden. Misschien is het beter om dit om te keren, Push meldingen staan standaard uit en kunnen desgewenst aangezet worden. Dat is m.i. in elk geval de manier zoals het hoort.

TonHageraats

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
30 augustus 2011
Leeftijd
66
Waarom blijft Aquaforum vragen om de pushmeldingen aan te zetten? Al dikwijls heb ik aan gegeven dat dit niet hoeft en tevens gemeld dat dit ook niet meer gevraagd behoeft te worden. Misschien is het beter om dit om te keren, Push meldingen staan standaard uit en kunnen desgewenst aangezet worden. Dat is m.i. in elk geval de manier zoals het hoort.
Dat zal zijn omdat jij dagelijks of regelmatig alle cookies wist, waardoor de vraag blijft komen.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Dat zal zijn omdat jij dagelijks of regelmatig alle cookies wist, waardoor de vraag blijft komen.
Dat kan inderdaad maar dan nog blijft de vraag waarom dit niet omgekeerd kan werken. Pushmeldingen staan uit maar kunnen desgewenst aangezet worden. Zo hoort het namelijk.

Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
60
Alle kleuren ineens veranderd?
0B74E899-3685-4EE6-B732-577B317A577A.jpeg

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Inderdaad, en waar zijn de reclames gebleven?

Die mogen ook wel wegblijven als herstellen te veel moeite is. 🤓

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Ik mis ook knoppen onderin op de telefoon.

Topicstarter
Marcel

Marcel

Administrator
Lid geworden
17 november 2008
Website
hacom.nl
Default styles....zit momenteel een bug in de andere styles...

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Er is iets vreemds aan de hand. Zodra ik hier iets post en ik merk na plaatsing een fout op kan ik via de bewerken knop weer terug naar mijn bericht maar kan dan vervolgens veelal niets meer doen. Alles blijkt op de een of andere manier vast te zitten. Een paar keer heen en weer klikken met een ander item geeft pas weer de mogelijkheid om mijn fout te herstellen. Heb ik dit alleen of komt dit meer voor?

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
69
Website
aquaforum.nl
Wat gebeurt er dan Ben, je kan niet bewerken :juggle:
Dat weet ik dus niet. Je muisaanwijzer blijft dan een pijl i.p.v. de knipperende cursor aanduiding waardoor er geen tekst te plaatsen is. Iets zit er dan kennelijk vast. Als gezegd, even naar een ander item schakelen en dan weer terug naar je post blijkt de oplossing maar goed, het hoort niet zo. Het is trouwens ook niet altijd zo, wel vaak nu.

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Even een vraag voor @Marcel (of wie er anders gaat over het ontwerp van het forum).

Is het niet een idee om voor dit forum een maximaal door tekst bruikbare schermbreedte in te stellen?

Als je namelijk dit forum bekijkt vanuit typografisch oogpunt, is de huidige situatie niet ideaal. Tekstvelden (zoals in posts) vormen zich maximaal naar de breedte van het scherm, waardoor je oncontroleerbaar lange tekstregels krijgt op schermen met enige breedte. Dat geeft grote verschillen in leesbaarheid van posts tussen verschillende apparaten. Nu is enig verschil tussen bijv. mobiel en desktop normaal te noemen, maar met een ongelimiteerde breedte maak je dat erger dan nodig.

Voor de gein heb ik eens gemeten hoe breed het tekstveld van een post op mijn desktopscherm uitvalt: bijna 40 cm. Dat is echt niet lekker lezen meer. 🤪

Nu let ik hier misschien meer op dan de meesten, doordat ik een tijdje veel met de typografie van web design bezig ben geweest. En het lijkt misschien een detail. Maar iedere gebruiker profiteert ervan als teksten goed leesbaar zijn, met een goede verhouding tussen (maximale) breedte van tekst t.o.v. de gebruikte lettergrootte. (Op dít moment zou ik op 1,5 meter van mijn scherm moeten staan om de tekstbreedte hier een beetje te kunnen waarderen, ware het niet dat de lettergrootte daarvoor te klein is . :deal:)

Afhankelijk van jullie toegang tot de HTML en CSS van de templates (en de "rigiditeit" van die templates), zou dat niet moeilijk te veranderen hoeven zijn. Zomaar een voorbeeld van een forum waar ze een beperkt tekstvak hebben: Fishlore.

Laatst bewerkt:

MarcelK

Well-known member
Erelid
Lid geworden
27 september 2009
Ik snap dat er advertenties nodig zijn om wat van de kosten te dekken. En al heb ik het gevoel dat de laatste tijd er weer meer en meer advertenties op het forum staan, staan ze niet meer overal tussendoor en ook vernaggelen ze de opmaak niet.

Maar één advertentie is erg vervelend en doet de navigatie van het forum niet veel goed. Wellicht verstandig om deze dan ook snel weer te verwijderen. Het gaat dan om de advertentie helemaal bovenaan de pagina welke blijft staan bij scrollen en daarmee over het menu valt. Zie ook onderstaande foto’s.

DA5A5564-BD22-4DB2-9736-38FCC680DD07.png

A1B8C6AE-DA3C-46BD-B6FA-1600912AFDE6.png

Ook ingeklapt valt hij over het menu heen;
6481D5A0-B74C-40B5-9868-6454E74CE303.png

willem666

Well-known member
Lid geworden
18 oktober 2015
Even afwezig geweest en blijkbaar heb ik een update naar "reclame-doctrine-nieuwe-stijl" gemist?
Of wat is er precies aan de hand?

Wanneer ik een topic aanklik blokkeert de hele pagina en krijg ik in het midden van de pagina onderstaand schermpje gepresenteerd.
Daarbij is het de bedoeling dat je, alvorens onbekommerd verder te surfen op het wereldwijdewonderweb, eerst probeert om dit leuke venstertje te sluiten via de 'Sluiten" knop.
Top!
Een extraatje als het ware!

En als kers op de spreekwoordelijke taart hebben de snoodaard-developers natuurlijk stiekem zelfs een extra dimensie toegevoegd waardoor de optie "sluiten" nu en dan eigenlijk resulteert in "openen"! :eek:

Ganz topf!!! :cooll:

Echt genieten moet ik zeggen!! :thumbs:
Zeer spannend en vernieuwend! :love:

Maar het bepaalt wel de "forum-ervaring" op vrij drastische manier... :(:stom:

In die mate dat ik de boel snel weer ga afsluiten en mijn pauze een beetje ga verlengen in de hoop dat deze extra feature snel terug afgeschaft wordt.

Op deze manier is het helemaal kapot namelijk, reclame heb ik me al lang bij neergelegd maar dergelijke advertenties zijn voor mij echte "showstoppers".

It might be:
Fun fun fun

But it sure is:
not for me....

(Laat me nu net een acuut gebrek hebben aan die extra spare time dus het juiste antwoord is eigenlijk "NO!!!! mtfrs :zwaai:" maar dat is geen optie)

Schermafbeelding 2021-01-23 om 12.09.48.png

Bovenaan