Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort


Er is niet op te klikken dat is het rare, als je het forum bekijkt dan staat er zo'n blauw visje dat er ongelezen berichten zijn, open ik dat forumonderdeel dan, dan zijn er geen ongelezen berichten maar dat blauwe visje blijft, dus moet ik dat forum markeren als gelezen
 
O ja dat doe ik nooit en klik telkens op nieuwe berichten bovenin dus die zijn altijd ongelezen want als ik die open dan verdwijnt die uit de lijst nieuwe berichten.
 
John, aangezien het niet klopt wat je zegt. kan je dit even escaleren naar Marcel ofso, hij heeft er wel verstand van :D
 
Handig als je aangeeft wat er dan niet klopt;)
Dat zeg ik toch ?

Als je men negeert zou je ook niet een melding moeten zien van enige update van een topic.
Zover ik weet is het zo dat als je lid A op negeren hebt staan dat posten van lid A nog wel zichtbaar zijn bij nieuwe berichten. Dat herinner ik me tenminste maar goed dan zie je ook dat het een post is van lid A dus daar klik je dan ook niet meer op neem ik aan.
Dit dus
 
Ja dat is zoals ik me schreef wat ik mij herinner omdat er destijds in een topic over de negeerfunctie ook door iemand werd aangegeven dat ondanks negeren je die posten wel in de lijst met nieuwe berichten zag staan.
Daarop was dus mn eerdere post gebaseerd. Dit is al jaren geleden dus wellicht herinner ik het mij niet goed of is er alweer iets veranderd. Ik zal ook vragen of de eigenaar even dit kan bekijken.
 
Marcel geeft aan nu zo snel geen mogelijkheid te zien om het anders in te stellen maar gaat daar later nog even beter induiken. Voor nu is er even niets aan te veranderen dus.
 
Bij een aantal mensen (forummoderators?) staat in welke regio ze wonen. Het zou wel handig zijn als dat bij de leden ook staat. Vaak genoeg denk ik: als iemand min of meer in de buurt woont, dan... maar dan moet je dus eerst een pb sturen en vragen waar iemand woont enzo.
Adres hoeft natuurlijk niet, maar bijv provincie of dichtstbijzijnde grote stad helpt al heel veel.

En sorry als dit al eerder gevraagd is, ik zag het even niet zitten om 24 bladzijden met waarschijnlijk (sterk) verouderde informatie door te gaan zitten nemen....
 
Bij een aantal mensen (forummoderators?) staat in welke regio ze wonen. Het zou wel handig zijn als dat bij de leden ook staat. Vaak genoeg denk ik: als iemand min of meer in de buurt woont, dan... maar dan moet je dus eerst een pb sturen en vragen waar iemand woont enzo.
Adres hoeft natuurlijk niet, maar bijv provincie of dichtstbijzijnde grote stad helpt al heel veel.

En sorry als dit al eerder gevraagd is, ik zag het even niet zitten om 24 bladzijden met waarschijnlijk (sterk) verouderde informatie door te gaan zitten nemen....
Dit is geheel aan de keuze van de leden of ze hun woonplaats/provincie willen laten zien, wegens de wet op privacy mag het forum zelf dat niet laten zien aan de hand van de ip's
 
Ok, ik heb gekeken om dat bij mijn naam te vermelden, maar ik zag nergens 'locatie:' staan?
En ja natuurlijk moet je de keuze gegeven worden of je wel of niet woonplaats wilt vermelden.

Ok, vorige keer dat ik zocht heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken, het staat er inmiddels bij!
 
Ok, ik heb gekeken om dat bij mijn naam te vermelden, maar ik zag nergens 'locatie:' staan?
En ja natuurlijk moet je de keuze gegeven worden of je wel of niet woonplaats wilt vermelden.

Ok, vorige keer dat ik zocht heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken, het staat er inmiddels bij!
Dan is de keuze toch al gemaakt dat mensen dat niet willen laten zien.

Ik zie ook eigenlijk niet waarom ze het wel zouden doen. Wil je het weten dan gewoon indd een pb het meest makkelijke toch?
Je vraagt niet zomaar iemands woonplaats?
 
Bij nieuwe berichten staat er reclame op plaatsen waar het niet hoort door een topic heen, zie voorbeeld:
Screenshot_20221109_075946_Chrome.jpg


En chat moet ik tegenwoordig openen om actief deel te nemen door op onderstaande button "chat" te klikken, dat had ik voorheen nooit.

Screenshot_20221109_080004_Chrome.jpg


Gr. Ed
 
Ik heb ook sinds een dag of 2 problemen als ik op nieuwe berichten klik.
 
Ik maak je meteen weer wakker:

Is het mogelijk om bij 'aangeboden' een sectie 'snoeibeurten' te maken?
Ik heb (en vast niet als enige) na elke snoeibeurt een massa stekjes die gewoon de kliko ingaan. Als er bij aangeboden een topic is dat ik kan melden dat ze contact met me op mogen nemen om stekjes te halen bij de eerstvolgende snoeibeurt, vormt zich vanzelf een 'stekjesnetwerk'.
Ik zit te denken aan een format met daarin:
welke regio/ provincie,
wel of geen verzending,
welke soorten,
wel of geen slakken,
wel of geen kroos,
prijs (evt).
Dat je op een overzichtelijke manier kunt zien wie bij jou in de buurt regelmatig stekjes aanbiedt.
ZONDER discussie, anders is het binnen notime weer een zooitje....

(P.S. dan blijft dat aanbod dus permanent staan, of voor bijvoorbeeld een half jaar en dan vernieuwen.)
 
Persoonlijk denk ik dat je dan weer bij aangeboden diverse subonderdelen gaat krijgen. Jij vraagt om een sectie voor planten en de ander voor techniek enzovoorts.
Het aanbod in aangeboden is denk ik best overzichtelijk en je kan aan de titel al snel zien of het planten betreft of een ander item. Ik zal het nog even overleggen hoor maar persoonlijk
zie ik er niet zo de meerwaarde van in. Ik laat je het even weten .

Wij schonen waak eens per 4-6 weken op terwijl de officiele opschoningstermijn korter is.
 
Techniek is eenmalig: je hebt een (bijv) CO2 installatie die je wilt verkopen. Als ie weg is, is het op.
Stekjes van planten die je elke paar weken 'oogst', is m.i. een ander verhaal. Maar ik ben benieuwd wat de collega's zeggen!
 
Is er een mogelijkheid om net als bij (discus en maanvissen) een knop met filters te plaatsen bij elk topic of als instelling bij menu? Zodat jezelf kan bepalen welke volgorde je van de berichten wenst
Screenshot_20221110_220725_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20221110_220707_com.android.chrome.jpg
 
Ja dat klopt en bij mij ook maar dit is een topic voor vragen aan beheer. Maar kijk eens bij de reguliere gewone topics of het daar ook ontbreekt als je wil.
Zover ik hier zie is dat filter er wel bij de normale secties zoals planten, techniek en dergelijke.
 
Ja dat klopt en bij mij ook maar dit is een topic voor vragen aan beheer. Maar kijk eens bij de reguliere gewone topics of het daar ook ontbreekt als je wil.
Zover ik hier zie is dat filter er wel bij de normale secties zoals planten, techniek en dergelijke.
Ga ik vandaag even doen 👍
 
Ja dat klopt en bij mij ook maar dit is een topic voor vragen aan beheer. Maar kijk eens bij de reguliere gewone topics of het daar ook ontbreekt als je wil.
Zover ik hier zie is dat filter er wel bij de normale secties zoals planten, techniek en dergelijke.
Oeps:stom: had geen idee dat vragen aan beheer daar niet toe behoorden
 
Nou omdat de rest wel met filters werkt denk ik dat deze dat toevallig niet heeft maar dat soort zaken regelt de eigenaar want met de knoppen hou ik me niet bezig;)
Opzich komen in deze sectie dan ook vrij weinig nieuwe posten of mededelingen.
 
Ik maak je meteen weer wakker:

Is het mogelijk om bij 'aangeboden' een sectie 'snoeibeurten' te maken?
Ik heb (en vast niet als enige) na elke snoeibeurt een massa stekjes die gewoon de kliko ingaan. Als er bij aangeboden een topic is dat ik kan melden dat ze contact met me op mogen nemen om stekjes te halen bij de eerstvolgende snoeibeurt, vormt zich vanzelf een 'stekjesnetwerk'.
Ik zit te denken aan een format met daarin:
welke regio/ provincie,
wel of geen verzending,
welke soorten,
wel of geen slakken,
wel of geen kroos,
prijs (evt).
Dat je op een overzichtelijke manier kunt zien wie bij jou in de buurt regelmatig stekjes aanbiedt.
ZONDER discussie, anders is het binnen notime weer een zooitje....

(P.S. dan blijft dat aanbod dus permanent staan, of voor bijvoorbeeld een half jaar en dan vernieuwen.)
We hebben binnen team beheer je voorstel besproken Lysia maar zien er niet echt de meerwaarde van in. In een post bij aangeboden kun je ook alle info vermelden. Desgewenst kun je als je nieuw aanbod hebt een nieuwe post maken en via report ons verzoeken om je oude post te verwijderen.
Daarbij is het ook niet mogelijk om elke week je post zelf te wijzigen als je nieuwe plantjes wil aanbieden. Dus telkens als je weer nieuwe soorten hebt dan zul je daarvoor een nieuwe post moeten aanmaken.
In de sectie aangeboden wordt niet meer dan met regelmaat gepost dus ik denk dat men snel genoeg ook kan zien dat er een lid is die plantjes aanbiedt.
 
En ja hoor het is weer zover reclames in overvloed dit terwijl het donateurs bedrag netjes is af geschreven via paypal.
Marcel wakker worden :eek::madd:;)
 

Terug
Bovenaan