Angiebotia
New member
- Lid geworden
- 9 maart 2023
- Leeftijd
- 41
ik kon sinds gisterenavond niet meer op het forum met wifi netwerk, 4-5g dan weer weler lijkt inderdaad weer beweging in te komen, ik had hetzelfde probleem, er lijkt ergens een landelijke dns storing te zijn geweest sinds vanacht.....
En nou in het Nederlands?Even puur uit nieuwschierigheid: gebruiken jullie de standaard DNS-server van de ISP of hebben jullie een alternatief ingesteld?
En maken jullie ook gebruik van DNS over TLS of DNS over HTTPS? Staat DNSSEC aan?
Wordt er gebruik gemaakt van een adblocker zoals bijvoorbeeld Pi-Hole?
Om een beeld te schetsen:
Ik heb nooit moeite om het forum te bereiken. Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet dagelijks op het forum kijk.
Ik gebruik OpenDNS als DNS-server in combinatie met Pi-Hole en DNSSEC. Ik maak (nog) geen gebruik van DoT of DoH.
Groeten,
Leopard
Ik gebruik als dns ad guard dat werkt wonderbaarlijk goed 😁Even puur uit nieuwschierigheid: gebruiken jullie de standaard DNS-server van de ISP of hebben jullie een alternatief ingesteld?
En maken jullie ook gebruik van DNS over TLS of DNS over HTTPS? Staat DNSSEC aan?
Wordt er gebruik gemaakt van een adblocker zoals bijvoorbeeld Pi-Hole?
Om een beeld te schetsen:
Ik heb nooit moeite om het forum te bereiken. Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet dagelijks op het forum kijk.
Ik gebruik OpenDNS als DNS-server in combinatie met Pi-Hole en DNSSEC. Ik maak (nog) geen gebruik van DoT of DoH.
Groeten,
Leopard
Ik denk dat dit ook hier niet de juiste plek is en wanneer je hier toch over wil uitweiden dan kan dat met een topic in de babbelbox prima.Ik ben bang dat als ik alles uit zou leggen het te ver off-topic zou gaan…
Wat is er aan de hand want alles werkt nu toch goed?Boh word wel beetje moe van dat geklooi met de server hoor...
Nou lag er 2 dagen uit... en gebeurt wel vaakIk denk dat dit ook hier niet de juiste plek is en wanneer je hier toch over wil uitweiden dan kan dat met een topic in de babbelbox prima.
Wat is er aan de hand want alles werkt nu toch goed?
Sommige zaken zullen ook buiten de schuld vd beheerder om gebeuren. En hij kan ook niet 24/7 monitoren. En zeker bij privé zaken zoals nu kan ik me heel goed voorstellen dat de aandacht toch echt ergens anders ligt. Daarvoor lijkt me dat je ook begrip moet kunnen opbrengen.Nou lag er 2 dagen uit... en gebeurt wel vaak
Nou 2 heb ik niet gemerkt maar 1 dag was er wel een hoop ellende en dat lag buiten de schuld van de eigenaar en in het GDT heeft hij het toegelicht op vrijdag als ik me goed herinner.Nou lag er 2 dagen uit... en gebeurt wel vaak
In principe zijn de eigenaar en Lex de technische mensen maar goed beiden hebben ook een drukke baan en kunnen niet ieder moment van de dag in actie komen.en ja, misschien moet er toch aan een back-up persoon gedacht worden. Maar dan zul je toch echt wel enige kennis moeten hebben van computerprogramma’s etc die het forum draaiende houden en storingen op kunnen lossen
Hier staat ook een toelichting dus.er lijkt inderdaad weer beweging in te komen, ik had hetzelfde probleem, er lijkt ergens een landelijke dns storing te zijn geweest sinds vanacht.....
Spreken we überhaupt wel van een schuld of gaat het niet vooral om een verantwoordelijkheid 😆 begin medelijden te krijgen met de beheerder. Heb niet de indruk dat er nalatigheid is op het forum onderhoud in iedergeval. Iedereen doet zn best 😄Nou 2 heb ik niet gemerkt maar 1 dag was er wel een hoop ellende en dat lag buiten de schuld van de eigenaar en in het GDT heeft hij het toegelicht op vrijdag als ik me goed herinner.
Maar goed sinds vrijdag werkt alles weer naar behoren.
In principe zijn de eigenaar en Lex de technische mensen maar goed beiden hebben ook een drukke baan en kunnen niet ieder moment van de dag in actie komen.
In de loop van vrijdagmorgen werd duidelijk dat er veel mensen problemen hadden met online komen en in de loop van de middag was het al opgelost dus dat is best wel netjes als je het mij vraagt.
Inderdaad en het forum wordt gerund door vrijwilligers die allemaal hun best doen.Iedereen doet zn best 😄
Gevonden , zat nog in Amerika , ben weer terug😊Via instellingen en dan voorkeuren dus.
Ok, ik zal de eigenaar er nogmaals op wijzen.Ik heb het ook.
Bij mij is het terug inorde 👍Probleem moet nu verholpen zijn.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.