Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort


20230306_194519.jpg
jaáa
 
Ik hoor van meerdere mensen verspreid door het land dat ze (soms al een hele tijd) geen toegang krijgen tot het forum. Kan het zijn dat er serverinstellingen niet helemaal goed staan? Of dat er verkeerde IP's geblokkeerd zijn? Het lijkt me dat we nu --naast al bestaande leden-- veel bezoekers mislopen.
 
Yess, we binnen dr weer ipop de Wifi (achter de VPN, om Caiway te pesten…).
 
er lijkt inderdaad weer beweging in te komen, ik had hetzelfde probleem, er lijkt ergens een landelijke dns storing te zijn geweest sinds vanacht.....
 
er lijkt inderdaad weer beweging in te komen, ik had hetzelfde probleem, er lijkt ergens een landelijke dns storing te zijn geweest sinds vanacht.....
ik kon sinds gisterenavond niet meer op het forum met wifi netwerk, 4-5g dan weer wel
 
ja de ipadressen op het 4/5G netwerk en gsm toestellen worden veel langer gecached, ik had hetzelfde, niet meer op de laptop, maar daarna nog wel enkele uren op mobiel...
 
Ik heb momenteel met een spel dat ik speel het omgekeerde, ik kan het alleen via de wifi spelen en niet meer via de 4G/5G
 
Even puur uit nieuwschierigheid: gebruiken jullie de standaard DNS-server van de ISP of hebben jullie een alternatief ingesteld?
En maken jullie ook gebruik van DNS over TLS of DNS over HTTPS? Staat DNSSEC aan?
Wordt er gebruik gemaakt van een adblocker zoals bijvoorbeeld Pi-Hole?

Om een beeld te schetsen:
Ik heb nooit moeite om het forum te bereiken. Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet dagelijks op het forum kijk.
Ik gebruik OpenDNS als DNS-server in combinatie met Pi-Hole en DNSSEC. Ik maak (nog) geen gebruik van DoT of DoH.

Groeten,

Leopard
 
Even puur uit nieuwschierigheid: gebruiken jullie de standaard DNS-server van de ISP of hebben jullie een alternatief ingesteld?
En maken jullie ook gebruik van DNS over TLS of DNS over HTTPS? Staat DNSSEC aan?
Wordt er gebruik gemaakt van een adblocker zoals bijvoorbeeld Pi-Hole?

Om een beeld te schetsen:
Ik heb nooit moeite om het forum te bereiken. Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet dagelijks op het forum kijk.
Ik gebruik OpenDNS als DNS-server in combinatie met Pi-Hole en DNSSEC. Ik maak (nog) geen gebruik van DoT of DoH.

Groeten,

Leopard
En nou in het Nederlands? :DD
 
Even puur uit nieuwschierigheid: gebruiken jullie de standaard DNS-server van de ISP of hebben jullie een alternatief ingesteld?
En maken jullie ook gebruik van DNS over TLS of DNS over HTTPS? Staat DNSSEC aan?
Wordt er gebruik gemaakt van een adblocker zoals bijvoorbeeld Pi-Hole?

Om een beeld te schetsen:
Ik heb nooit moeite om het forum te bereiken. Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet dagelijks op het forum kijk.
Ik gebruik OpenDNS als DNS-server in combinatie met Pi-Hole en DNSSEC. Ik maak (nog) geen gebruik van DoT of DoH.

Groeten,

Leopard
Ik gebruik als dns ad guard dat werkt wonderbaarlijk goed 😁
 
@NicoleE
Ik ben bang dat als ik alles uit zou leggen het te ver off-topic zou gaan… Het lastige is dat iemand die wel weet waar ik het over heb waarschijnlijk een aantal van deze zaken wel heeft aangepast en degenen die er geen chocola van kunnen maken de standaard instellingen van de internet provider gebruiken.

@don1262
Ad guard dns werkt inderdaad ook goed en in principe hetzelfde als Pi-Hole. Het verschil zit hem erin dat je de Pi-Hole in je lokale netwerk plaatst, bijvoorbeeld op een Raspberry Pi.
Voordeel van ad guard dns is dan weer dat het wat makkelijker in te stellen is. Nadeel is dan weer dat je een abonnement moet afnemen.

EDIT:
Ik zie nu dat je ook gewoon de DNS-servers van adguard kan gebruiken zonder abonnement. Zowel IPv4 als IPv6.

Groeten,

Leopard
 
Ik ben bang dat als ik alles uit zou leggen het te ver off-topic zou gaan…
Ik denk dat dit ook hier niet de juiste plek is en wanneer je hier toch over wil uitweiden dan kan dat met een topic in de babbelbox prima.

Boh word wel beetje moe van dat geklooi met de server hoor...
Wat is er aan de hand want alles werkt nu toch goed?
 
Nou lag er 2 dagen uit... en gebeurt wel vaak
Sommige zaken zullen ook buiten de schuld vd beheerder om gebeuren. En hij kan ook niet 24/7 monitoren. En zeker bij privé zaken zoals nu kan ik me heel goed voorstellen dat de aandacht toch echt ergens anders ligt. Daarvoor lijkt me dat je ook begrip moet kunnen opbrengen.

en ja, misschien moet er toch aan een back-up persoon gedacht worden. Maar dan zul je toch echt wel enige kennis moeten hebben van computerprogramma’s etc die het forum draaiende houden en storingen op kunnen lossen
 
Nou lag er 2 dagen uit... en gebeurt wel vaak
Nou 2 heb ik niet gemerkt maar 1 dag was er wel een hoop ellende en dat lag buiten de schuld van de eigenaar en in het GDT heeft hij het toegelicht op vrijdag als ik me goed herinner.
Maar goed sinds vrijdag werkt alles weer naar behoren.
en ja, misschien moet er toch aan een back-up persoon gedacht worden. Maar dan zul je toch echt wel enige kennis moeten hebben van computerprogramma’s etc die het forum draaiende houden en storingen op kunnen lossen
In principe zijn de eigenaar en Lex de technische mensen maar goed beiden hebben ook een drukke baan en kunnen niet ieder moment van de dag in actie komen.
In de loop van vrijdagmorgen werd duidelijk dat er veel mensen problemen hadden met online komen en in de loop van de middag was het al opgelost dus dat is best wel netjes als je het mij vraagt.
 
Nou 2 heb ik niet gemerkt maar 1 dag was er wel een hoop ellende en dat lag buiten de schuld van de eigenaar en in het GDT heeft hij het toegelicht op vrijdag als ik me goed herinner.
Maar goed sinds vrijdag werkt alles weer naar behoren.

In principe zijn de eigenaar en Lex de technische mensen maar goed beiden hebben ook een drukke baan en kunnen niet ieder moment van de dag in actie komen.
In de loop van vrijdagmorgen werd duidelijk dat er veel mensen problemen hadden met online komen en in de loop van de middag was het al opgelost dus dat is best wel netjes als je het mij vraagt.
Spreken we überhaupt wel van een schuld of gaat het niet vooral om een verantwoordelijkheid 😆 begin medelijden te krijgen met de beheerder. Heb niet de indruk dat er nalatigheid is op het forum onderhoud in iedergeval. Iedereen doet zn best 😄

Zelf is er bij mij niets verbeterd trouwens. Heb 1 dag meldingen gekregen van de goeddedag topic en sinds dien hield het er weer mee op :( alle recente topics waar ik op reageer krijg ik wel meldingen van. Na een dag of 3 stoppen de meldingen en moet ik ontvolgen, opnieuw volgen, een post schrijven en dan krijg ik weer meldingen voor 3 dagen (daar lijkt het nu op in iedergeval)

ook merk ik dat de pagina soms verkeerd laad (rare opmaak, geen achtergrond, geen goedde lettertype, alle letters onder elkaar, flikkerende pagina tijdens het scrollen) krijg de indruk alsof de server de data niet goed kan verwerken soms. Na vernieuwen laad hij alles weer goed hoewel het flikkeren op sommige paginas af en toe gewoon blijft bestaan (zie eerder geposte video een tijd geleden)
 
Ja het blijft toch een raadsel waarom dat bij jou speelt Don en dan doel ik ook op de meldingen. Verder zijn er geen meldingen over gekomen.

Iedereen doet zn best 😄
Inderdaad en het forum wordt gerund door vrijwilligers die allemaal hun best doen.
 
Ik denk dat de server en browser overladen worden door de ongekende hoeveelheid reklame en flikkerende banners.
Adblockers en dns servers moeten zoveel blokkeren, dat deze het misschien niet aankunnen.

Ik denk dat het beheer zich daar ook eens in moet verdiepen.
Schrikt nieuwe leden wel erg af, denk ik zo.
 
Met me internet van ziggo heb ik nauwelijks nooit problemen met dit forum gehad.
Wel soms minder goed doorlaatbare filmpjes die laat ik dan maar vervolgens.
 
Vreemde melding toen ik een paar foto’s wilde uploaden ? Meer last mee?

het uploaden is mislukt omdat de tijdelijke map ontbrak? De sitebeheerder moet dit oplissen…… etc.
 
Vreemde melding toen ik een paar foto’s wilde uploaden ? Meer last mee?

het uploaden is mislukt omdat de tijdelijke map ontbrak? De sitebeheerder moet dit oplissen…… etc.
Als je een keertje je browser helemaal sluit (taakbeheer of app sluiten) en dan weer opnieuw probeert? Kan zijn dat je niet goed verbonden bent met de server
 

Terug
Bovenaan