Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

Ik weet niet hoe moeilijk het is om wat knopjes goed te zetten.
Maar ik krijg nog steeds geen meldingen van geplaatste berichten in mijn topics.
Alleen meldingen van likes, benoemingen en citaten.

Zowel op ipad als de pc hetzelfde.

IMG_4494.jpeg
IMG_4495.jpeg
IMG_4496.jpeg
IMG_4497.jpeg
 
Ik heb je net mijn instelling doorgegeven Marcel en probeer alles gelijk te zetten en dan moet het goedkomen. Zo niet dan graag een pb terug want dan vraag ik Marcel om ernaar te kijken nogmaals.
 
Ja, het staat ook allemaal aan. Maar je ziet het, de meldingen komen niet.
Dus computer says no……..
Ik zie het ook niet en ik heb ook de eigenaar nog gevraagd net om er even een blik op te werpen.
Anders heb ik nog mn oude laptop voor een vriendenprijsje te koop voor ;)
 
Het posten gaat erg traag. Bij PM berichten post je soms 2 of 3x hetzelfde.
 
Klopt Albert en dat is al de hele dag af en toe het geval en ik heb het gemeld.
 
Hier nog steeds, bij pm.
 
Klopt hoor en hier ook en ook bij plaatsen van posten en nieuwe topics.
 
Kan het zijn dat het forum niet toegankelijk is in het buitenland / buiten Europa? Ben van woensdag t/m vanochtend weggeweest en kon er niet bij. Net geland en nu lukt het gelijk wel. Alle andere sites/bronnen voor mijn werk deden het wel daar.
 
Nou dat is vreemd Peter want zover ik weet hebben we meer buitenlandse leden en ik heb verder geen geluiden gehoord.

Edit: hoor net dat het kan zijn dat de firewall het heeft geblokkeerd Peter.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is vreemd Peter want zover ik weet hebben we meer buitenlandse leden en ik heb verder geen geluiden gehoord.

Edit: hoor net dat het kan zijn dat de firewall het heeft geblokkeerd Peter.
Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem. Als ik op mijn Wi-Fi in Duitsland op het forum ga, is het voor mij niet toegankelijk (Zie foto).
Als ik gewoon op men mobiele data ga, kan ik er zo op..
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-04-17-20-31-36-269_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-04-17-20-31-36-269_com.android.chrome.jpg
    277.5 KB · Weergaven: 32
Ik ben geen techneut maar de eigenaar heeft aangegeven dat een boel landen worden geblokkeerd en dat zal dan de reden zijn als je in het buitenland zit.
 
Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem. Als ik op mijn Wi-Fi in Duitsland op het forum ga, is het voor mij niet toegankelijk (Zie foto).
Als ik gewoon op men mobiele data ga, kan ik er zo op..
VPN downloaden, aanmelden via Nederlandse verbinding en dan proberen je netwerk voor de gek te houden?
 
Ik ben geen techneut maar de eigenaar heeft aangegeven dat een boel landen worden geblokkeerd en dat zal dan de reden zijn als je in het buitenland zit.
Vind ik op zich een goed idee. Voor het land waar ik was kan ik me dat ook goed voorstellen. Maar voor Duitsland? Dan lijkt het toch net wat te strikt....
 
Ik kan via mijn thuisnetwerk het forum niet bereiken. Via mobiel internet (4/5g) werkt het wel gewoon. Is sinds een paar dagen.



Ik krijg de melding:
1000023532.jpg
 
Ik kan via mijn thuisnetwerk het forum niet bereiken. Via mobiel internet (4/5g) werkt het wel gewoon. Is sinds een paar dagen.



Ik krijg de melding:
Bekijk bijlage 377581
Heb je dat sinds de uodate van de server van afgelopen dagen?

Op een Mac? Welke provider? Ik heb dat ook een tijd gehad met port 443. Was met glasvezel/Caiway. Heb dat toen opgelost via VPN. En dat werkte toen prima. Op een of andere manier wordt je IP adres geblokkeerd icm de server van het forum. Nu zit ik weer bij Ziggo. Zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Op i
Heb je dat sinds de uodate van de server van afgelopen dagen?

Op een Mac? Welke provider? Ik heb dat ook een tijd gehad met port 443. Was met glasvezel/Caiway. Heb dat toen opgelost via VPN. En dat werkte toen prima. Op een of andere manier wordt je IP adres geblokkeerd icm de server van het forum. Nu zit ik weer bij Ziggo. Zonder problemen.
Het probleem heb ik op al m'n apparaten (Apple iMac, Windows PC, Samsung Tablet en telefoon). Alleen thuis via m'n glasvezel provider. Zodra ik met tablet of telefoon op 4g overschakelt werkt het gewoon. Ook andere browsers dan Chrome geprobeerd maar probleem blijft.

Zal VPN vandaag of morgen eens proberen.
 
Op i

Het probleem heb ik op al m'n apparaten (Apple iMac, Windows PC, Samsung Tablet en telefoon). Alleen thuis via m'n glasvezel provider. Zodra ik met tablet of telefoon op 4g overschakelt werkt het gewoon. Ook andere browsers dan Chrome geprobeerd maar probleem blijft.

Zal VPN vandaag of morgen eens proberen.
Klopt.. en als je naar de provider mailt kom je niks verder. Die geven de schuld aan de server waar het forum opdraait.
 
 
Weer je het zeker @jessicapilon gezien dit bericht van Marcel in het GDT zondag?

Goedemorgen Nederland! Ben ik een keertje de eerste vandaag... :)
Moet nog gaan slapen zo....hele nacht bezig geweest met de upgrade van de software op een andere server...
Zag er goed uit, nu eerst wachten op de update van de styles/themes Uniform en Illuminate, de laatste ga ik overigens verwijderen aangezien deze nauwelijks wordt gebruikt volgens mij...
 
dat was dus op een totaal andere server.....op de produktie server is tot op nu feitelijk nog niks veranderd, draait wel een testsite met de update.
 
dat was dus op een totaal andere server.....op de produktie server is tot op nu feitelijk nog niks veranderd, draait wel een testsite met de update.
Ah… okee. Nou ja, denk dat het aangekaarte probleem hetzelfde is als wat ik had met glasvezel toen.
 
kijk eens of je de website hacom.nl of estracom.nl kunt bekijken?
Zijn 2 websites die op dezelfde server draaien als AF.
 
Hallo allemaal,
Omdat ik geen geschikt onderwerp kom vinden voor mijn vraag, stel ik mijn vraag maar even hier in dit draadje. :sorry: Ik was in mei in Spanje voor werk en toen ik het forum niet openen. Omdat de vakantie voor de deur staat zou ik graag vanuit het buitenland lekker onderuitgezakt in mijn stoel door het forum willen lopen. Is dus het forum geblocked in andere landen om (cyber) aanvallen tegen te gaan of lag het ergens anders aan? Bij andere fora zie je ook soms dat sommige landen bijvoorbeeld buiten Europa geblokkeerd worden.

Thanks, Jeroen.

@Ruudster: vervelend voor je, ik dat het opgelost wordt.
 
Om deze reden idd.
Jammer...

Ik kan mij voorstellen dat dit geldt voor sommige landen, maar voor west Europa... Is het een idee om in de zomermaanden West Europa wel toe te staan zodat we ook op vakantie kunnen genieten van dit forum?

Thanks.
 
Terug
Bovenaan