Potje turf op de bodem? is het niet zo dat die potjes turf er zijn om de eitjes op te bewaren buiten het aquarium en het niet de bedoeling is dat vissen op die turf eitjes afzetten? maar dat je die eitjes uit de afzetmop haalt en op de turf doet?
Potje turf op de bodem? is het niet zo dat die potjes turf er zijn om de eitjes op te bewaren buiten het aquarium en het niet de bedoeling is dat vissen op die turf eitjes afzetten? maar dat je die eitjes uit de afzetmop haalt en op de turf doet?
Nee. Turf is wel degelijk ook heel geschikt en veelgebruikt als afzetplek. In het wild werken ze vaak de eitjes de grond in.
In het voorjaar heb ik 2 koppels FP. fallax gehaald bij een kweker uit Utrecht. Samen met de Pelvicochromis kribensis en de olbrechtsi werd het te vol in de 80 cm. De olbrechtsi heb ik toen verkocht.Hoe is het eigenlijk verlopen met die epiplaty soort die je had, Olbrechtsi?
Nee. 1-2x per maand eitjes, maar we komt niks uit.Heb je al een keer een beetje gehad van de kribensis?
John.
Ik laat wel weten als ik eitjes heb 🙂Geweldig mooie vis(weer een soort die ik kan toevoegen aan het lijstje vissen die ik ooit wil😀)
Ik laat wel weten als ik eitjes heb 🙂
De opbrengst valt me nogal tegen. Ik heb de dames een week lang vetgemest en appart gezet. Vrijdag een mannetje erbij + afzetmop. Vanavond 2 eitjes geoogst….Mooie foto s Peter en toen ik nog de Gardneri had gebruikte ik ook een zelfgemaakte mop en daar vond je dan telkens allemaal eitjes in.
Is helaas een vast tussenwandje. Ik zal toch wel iets fout doen: Dit was echt bedoeld als fotobakje…Misschien als je het tussenwandje scheef zetten of schuin flitst dat de reflecties minder worden.
Ook gehad eene koppeltje 3 a 4 eitjes per dag, ander koppeltje 15 eitjes per dag. geen idee hoe het komt. zit niks anders op dan gewoon een beetje proberen om de beste combinatie te vindenIn het bakje wat niet liep, is helemaal niets meer gelegd. In het andere bakje varieerde de dagopbrengst van 4 tot 9 per dag
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.