Nieuwe volga 240 van Marc76


Lijkt dat nou zo of heeft die platy met dat zwarte bandje een zendertje om? (0,14 seconden)
:D
Nee hoor Nicolientje,
dat is trouwens een zwaarddrager,
1 van mijn kleintjes wat ik gehouden heb,
die zal nu zo'n 5 maanden oud zijn.
Komt van 2 oranje ouders,
er was ook 1tje ervan helemaal zwart,
die heb ik ook gehouden.
 
@Nicolientje-W
Hier een foto van het visje toen hij klein was en van nu.
 

Bijlagen

  • 20230116_181825.jpg
    20230116_181825.jpg
    37.3 KB · Weergaven: 54
  • 20230116_181942.jpg
    20230116_181942.jpg
    211.7 KB · Weergaven: 49
Zoals in mijn andere topic te lezen was heb ik niet lang kunnen genieten van mijn splendid 100.
Nu 3 weekjes later heb ik een nieuwe bak in huis,nl de volga 240.
Afmetingen van de bak zijn 123 x 43 x 56 en heeft een inhoud van 240 liter.
Deze heeft een easyled 2 verlichting van 52w en 6519 lumen.
Hier komt voorlopig mijn biobox 2 in te hangen,die na enige tijd toch vervangen gaat worden door een buitenfilter.
We zijn gisteren net geen 3 uur bezig geweest om de achterwand er mooi op te krijgen,wat een vervelend werkje,
de kast ging wel wat vlotter aangezien we er zo al 1tje in mekaar gezet hadden,hier moeten enkel nog de deuren in en dan is die ook klaar. :)
Vandaag gaat hij op zijn plek gezet worden en kan ik het grind erin doen,
deze heb ik gisteren ook al helemaal gespoeld.
Eens het grind en het hout erin ligt heb ik een beter zicht erop waar de plantjes moeten komen.
Deze zullen er in de loop van de week in komen.
Het worden wel gemakkelijke planten,aangezien ik geen extra co2 toevoeg.

Fijne zondag ....
Wat was er met je splendid gebeurd dan kon de Topic niet zo snel terug vinden. Ziet er goed uit je volga.
 
Wat was er met je splendid gebeurd dan kon de Topic niet zo snel terug vinden. Ziet er goed uit je volga.
 
Wat was er met je splendid gebeurd dan kon de Topic niet zo snel terug vinden. Ziet er goed uit je volga.
Die had ik nieuw gekocht en na een week of 7 sprong de voorruit ineens kapot,
in het topic hieronder zie je de foto's ervan.
Bak was toen net ingedraaid en kon ervan beginnen genieten en toen gebeurde het.
3 weken later heb ik dan de volga 240 gekocht en ben ik weer helemaal opnieuw begonnen.
Thank's .(y)
 
Die had ik nieuw gekocht en na een week of 7 sprong de voorruit ineens kapot,
in het topic hieronder zie je de foto's ervan.
Bak was toen net ingedraaid en kon ervan beginnen genieten en toen gebeurde het.
3 weken later heb ik dan de volga 240 gekocht en ben ik weer helemaal opnieuw begonnen.

Thank's .(y)
Oke dat klinkt als geen goede koop dan de splendid. Ik vermoed domme pech. Laten we het hopen anders straks met mijn splendid hetzelfde.😄 De volga is ook leuk het blijft altijd een risicofactor aquariums houden gelukkig is alles hier pvc als er wat gebeurd dan is de schade te overzien. Al hoewel 240 liter is best wat nog 😱.
 
Oke dat klinkt als geen goede koop dan de splendid. Ik vermoed domme pech. Laten we het hopen anders straks met mijn splendid hetzelfde.😄 De volga is ook leuk het blijft altijd een risicofactor aquariums houden gelukkig is alles hier pvc als er wat gebeurd dan is de schade te overzien. Al hoewel 240 liter is best wat nog 😱.
Waarschijnlijk had mijn bak ergens een slag gehad,
mijn lfs had het nog nooit mee gemaakt dat een bak zo barst,
dus je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken daarover.
Ik heb toen de volga gekocht omdat ik op de splendid te lang moest gaan wachten,
en de volga 240 was ook weer wat groter dan de splendid 100 :).
 
Waarschijnlijk had mijn bak ergens een slag gehad,
mijn lfs had het nog nooit mee gemaakt dat een bak zo barst,
dus je hoeft je eigenlijk geen zorgen te maken daarover.
Ik heb toen de volga gekocht omdat ik op de splendid te lang moest gaan wachten,
en de volga 240 was ook weer wat groter dan de splendid 100 :).
Ja dat klopt die is wat groter dat is wel fijn. Ze hadden de splendid 120 inclusief kast en externe buitenfilter voor 599 in de aanbieding. Daarom dus de splendid. Ik denk ook niet dat het vaak voorkomt dat het glas zo barst. 🔨.
 
Ja dat klopt die is wat groter dat is wel fijn. Ze hadden de splendid 120 inclusief kast en externe buitenfilter voor 599 in de aanbieding. Daarom dus de splendid. Ik denk ook niet dat het vaak voorkomt dat het glas zo barst. 🔨.
Dat is een mooie prijs (y)
Zeker aangezien er ook al een buitenfilter bij zit.
 
Gisteren middag getuige geweest van een guppy bevalling :)
Ik zag 1 van mijn guppen zich de hele tijd afzijdig houden,
boven op de planten hangen,snel ademen enz....
En ja hoor,ineens zagen we jonge visjes tussen de planten hangen,
super klein,wit,en muisstil hingen ze op de bladeren van de cryptorynes.
Dit is lange tijd door gegaan en we hebben regelmatig jonge visjes gezien.
Sommige schieten wat verdwaasd door de bak en die worden dan ook meteen opgegeten door de zwaarddragers.
Nu ben ik vanmiddag wat aan de bak bezig geweest,
ook wat tussen de planten bezig geweest met mijn handen,
en ik heb er geen enkel meer kunnen spotten.
Beetje jammer,ik had eens graag wat jonge guppen in de bak gehad,
zou mooi geweest zijn om ze te zien opgroeien.....
 
Ik denk dat als je nog meer planten hebt, komt vanzelf, de jongen een grotere kans maken. Ik heb de foto van 8 januari van je bak gezien, daar baseer ik mijn reactie op.
Heb je inmiddels drijvers? Uit de tijd dat ik guppen had meen ik me te herinneren dat de jongen al vrij snel aan het wateroppervlak gingen hangen en ongeveer tegen de ruit aan lagen om zich te verstoppen, of tussen de bladeren van de drijfplanten aan het oppervlak hingen.
 
Foto's van hoe het er nu uit ziet.
Drijvers heb ik er nog niet in.
Heb de biobox er nu een week of 2 geleden uit gehaald en daar heb ik nog 2 snel groeiers gezet,hoop dus dat het rechts snel wat dichter groeid.
 

Bijlagen

  • 20230122_152623.jpg
    20230122_152623.jpg
    197.9 KB · Weergaven: 57
  • 20230122_152454.jpg
    20230122_152454.jpg
    190 KB · Weergaven: 55
  • 20230122_152434.jpg
    20230122_152434.jpg
    199 KB · Weergaven: 52
  • 20230122_152101.jpg
    20230122_152101.jpg
    194 KB · Weergaven: 58
  • 20230122_141456.jpg
    20230122_141456.jpg
    139.8 KB · Weergaven: 54
Foto's van hoe het er nu uit ziet.
Drijvers heb ik er nog niet in.
Heb de biobox er nu een week of 2 geleden uit gehaald en daar heb ik nog 2 snel groeiers gezet,hoop dus dat het rechts snel wat dichter groeid.
Ziet er goed uit hoor. Natuurlijk is het jammer als er geen jongen overleven maar de tijd dat e wel gaan overleven komt echt wel.
Ook wel eens jongen gezien die zich heel laag bij de bodem op hielden, dus we weet wat er tussen de planten huist.
Ik had er totaal geen idee van dat ik bv jongen van de C. panda heb gehad. Toen ik de bak aan het leeghalen was bleef ik er 1 meer tellen dan ik erin had gedaan. Niet veel later zie ik ook een 'peutertje panda' door de bak zwemmen. Kon hem alleen maar zien omdat inmiddels alle planten eruit waren. Het bestand was dus +2 ;)
 
Een leuke ervaring Marc.
Het gaat vast wel een keer lukken hoor. :)
 
Ziet er goed uit hoor. Natuurlijk is het jammer als er geen jongen overleven maar de tijd dat e wel gaan overleven komt echt wel.
Ook wel eens jongen gezien die zich heel laag bij de bodem op hielden, dus we weet wat er tussen de planten huist.
Ik had er totaal geen idee van dat ik bv jongen van de C. panda heb gehad. Toen ik de bak aan het leeghalen was bleef ik er 1 meer tellen dan ik erin had gedaan. Niet veel later zie ik ook een 'peutertje panda' door de bak zwemmen. Kon hem alleen maar zien omdat inmiddels alle planten eruit waren. Het bestand was dus +2 ;)

Een leuke ervaring Marc.
Het gaat vast wel een keer lukken hoor. :)
Het zal zeker wel eens lukken dat er kleintjes gaan overblijven,
eens de bak nog wat voller begroeid is en er wat meer guppenvrouwen bevallen zullen er wel wat kunnen overleven.
De guppen heb ik telkens met een paar gekocht en die zitten nu 2 maand en sommige nog minder lang in de bak,
dus nog niet zo heel lang.
Anderzijds was een explosie aan jongen ook weer niet goed geweest he.
 
Ik heb net toch een klein gupje gezien in de bak :)
Lijkt wel een blauwe kleur te hebben net zoals de moeder gup.
 

Bijlagen

  • 20230123_182613.jpg
    20230123_182613.jpg
    167.5 KB · Weergaven: 44
  • 20230123_183317.jpg
    20230123_183317.jpg
    46.4 KB · Weergaven: 41
  • 20230123_183431.jpg
    20230123_183431.jpg
    38.9 KB · Weergaven: 46
Mooi hoe je het hebt ingericht. Afwachten maar of de gup het overleefd. Maar ik denk het wel met zoveel planten en verstop plekken.
 
Vandaag een mooie koi guppy man mee gebracht van de lfs. Ik had zo ook al 2 vrouwtjes in de bak zitten.
 

Bijlagen

  • 20230203_143406.jpg
    20230203_143406.jpg
    97.7 KB · Weergaven: 45
  • 20230203_143601.jpg
    20230203_143601.jpg
    156.4 KB · Weergaven: 52
Echt prachtig, nooit eerder gezien ook.
Hieronder op de foto 1 van de 2 vrouwtjes. Hier zitten de guppen mannen dus nooit achteraan. Daarom heb ik nu zo een koi mannetje erbij gezet. Mss dat hij wel hun aandacht kan trekken.
 

Bijlagen

  • 20230203_181513.jpg
    20230203_181513.jpg
    103.7 KB · Weergaven: 38
Vandaag een mooie koi guppy man mee gebracht van de lfs. Ik had zo ook al 2 vrouwtjes in de bak zitten.
Wauw wat een nice guppies. Nu hoorde ik wel dat de gup tegenwoordig geen beginners vis meer is omdat deze zo is doorgefokt dat ze zo zwak zijn geworden maar hopelijk heb je er lang plezier van ik gun je het in ieder geval wel echt leuk deze koi.🥰
 
Hieronder op de foto 1 van de 2 vrouwtjes. Hier zitten de guppen mannen dus nooit achteraan. Daarom heb ik nu zo een koi mannetje erbij gezet. Mss dat hij wel hun aandacht kan trekken.
De dames van deze kleurslag mogen er ook wezen.
 
Wauw wat een nice guppies. Nu hoorde ik wel dat de gup tegenwoordig geen beginners vis meer is omdat deze zo is doorgefokt dat ze zo zwak zijn geworden maar hopelijk heb je er lang plezier van ik gun je het in ieder geval wel echt leuk deze koi.🥰
Het zijn platinum koi guppen,ze zijn ook wat duurder dan de gewone guppen,
ik dacht dat de guppen 3.50 kosten en deze 5.50.
Ik heb de afgelopen maanden telkens als ik bij de LFS was,
enkele guppen mee gebracht en ook gekeken dat ik telkens verschillende had,
zodat ik niet allemaal broers/zussen ofzo van mekaar heb.
Ik heb er tot nu 18 gekocht waarvan er 2 het niet gehaald hebben.
1tje zwom plots raar en was 12u later dood,
een ander had een zwemblaasprobleem gekregen en die heb ik zelf uit zijn lijden verlost.
Verder lijken het allemaal kerngezonde visjes,ze zijn altijd actief,
ben heel tevreden met deze kleurrijke,speelse visjes.
Nu heb ik wel al gelezen dat guppen niet oud worden,
en dat het dan ook niet abnormaal is als er eens 1tje uitvalt.
 
Het zijn platinum koi guppen,ze zijn ook wat duurder dan de gewone guppen,
ik dacht dat de guppen 3.50 kosten en deze 5.50.
Ik heb de afgelopen maanden telkens als ik bij de LFS was,
enkele guppen mee gebracht en ook gekeken dat ik telkens verschillende had,
zodat ik niet allemaal broers/zussen ofzo van mekaar heb.
Ik heb er tot nu 18 gekocht waarvan er 2 het niet gehaald hebben.
1tje zwom plots raar en was 12u later dood,
een ander had een zwemblaasprobleem gekregen en die heb ik zelf uit zijn lijden verlost.
Verder lijken het allemaal kerngezonde visjes,ze zijn altijd actief,
ben heel tevreden met deze kleurrijke,speelse visjes.
Nu heb ik wel al gelezen dat guppen niet oud worden,
en dat het dan ook niet abnormaal is als er eens 1tje uitvalt.
Klopt jaren geleden waren het echt nog de wat sterke soorten helaas is dat net zoals bijvoorbeeld de sluiers zo gemanipuleerd door kruizen en ga daar ook maar van uit inteelt vooral de levendbarende dat gaat zo vlug. Ik vermoed ook dat je snel een leuk vol en kleurrijke bak hebt met guppies 🤩 en zeker een goed idee dat je ze verspreid heb gekocht dan weet je zeker dat het niet uit dezelfde generatie is als dat zo is. Een super mooie bak en de guppen hebben een walhalla aan ruimte 👍
 
Ik heb net toch een klein gupje gezien in de bak :)
Lijkt wel een blauwe kleur te hebben net zoals de moeder gup.
En is deze er nog steeds of is het jammer genoeg levend voer geworden wat je met guppen ook helaas hebt.😣 Wel spannend altijd wat voor kleur ze dan krijgen dat vind ik zo leuk aan Jonge vissen.
 
En is deze er nog steeds of is het jammer genoeg levend voer geworden wat je met guppen ook helaas hebt.😣 Wel spannend altijd wat voor kleur ze dan krijgen dat vind ik zo leuk aan Jonge vissen.
Niet meer gezien helaas :(
Maar sinds een paar dagen zien we weer andere kleintjes,
deze zien er niet wit uit maar eerder bruin/oranjeachtig :)
Mss dat deze meer overlevingskans hebben aangezien ze minder goed zichtbaar zijn op het zwarte grind.
3 a 4 hebben we er al gelijktijdig gezien,hopelijk overleven deze het eens.
 
Niet meer gezien helaas :(
Maar sinds een paar dagen zien we weer andere kleintjes,
deze zien er niet wit uit maar eerder bruin/oranjeachtig :)
Mss dat deze meer overlevingskans hebben aangezien ze minder goed zichtbaar zijn op het zwarte grind.
3 a 4 hebben we er al gelijktijdig gezien,hopelijk overleven deze het eens.
Dat zal leuk zijn als ze slim zijn blijven ze of dicht bij de bodem of in de planten. Ben benieuwd super leuk.
 

Terug
Bovenaan