Hoort vaak bij de opstart Marcel en qua lumen zit je niet te hoog denk ik.Aquarium is mooi helder. Wel veel bruinalg en wat groene draadalgen.
Hoort vaak bij de opstart Marcel en qua lumen zit je niet te hoog denk ik.Aquarium is mooi helder. Wel veel bruinalg en wat groene draadalgen.
Staat ook niet maximaal.Hoort vaak bij de opstart Marcel en qua lumen zit je niet te hoog denk ik.
Klopt en dat wist ik en het was meer een reactie op de post van Patton die het veel lumen vond😉Staat ook niet maximaal.
Wachten duurt lang...Vandaag weer water getest.
Ammonia is wat gezakt, maar nog steeds aanwezig.
Nitriet is 1,5
Nitraat nog steeds op 30
Vanmorgen ook wat bruinalg en groene slierten alg weggezogen. En daarna weer een portie voer in het water gedaan.
Ammonia, links aquarium, rechts kraanwater.
Bekijk bijlage 373400
Met waarde van Calcium 31 mg/l en Magnesium 8 mg/l hoef je in mijn optiek geen extra calcium toe te voegen. De verhoudingen zijn gemiddeld 3,5:1 dus dat is primaHeb jij nog een idee over deze waardes? Zou ik extra Calcium moeten geven aan de planten?
Als ik de video bekijk moet je doordruppelen:
Dat doen ze allemaal. Maak zelf gebruik van JBL GH test. Maar net wat Corné zegt, zou je niks hoeven toe te voegen adhv je waterwaardes van je leverancier.Als ik deze video bekijk zal ik ook moeten door druppelen. Ga dat vanmiddag eens doen.
Maar die kleur is wel waardeloos zeg.
Rood naar groen???
Als de waardes van de leverancier kloppen.Dat doen ze allemaal. Maak zelf gebruik van JBL GH test. Maar net wat Corné zegt, zou je niks hoeven toe te voegen adhv je waterwaardes van je leverancier.
Het is dan wel een tuinkamer beneden. Maar wordt meer als hobby kamer gebruikt. Woonkamer en keuken zijn op de 1e.Lekker bezig! Bewuste keuze om niet voor schuifdeuren te gaan richting achterdeur, of was dat een klap duurder?
Wij hebben een vergelijkbare pui waar we op ten duur ook eens wat mee moeten, maar nog niet in verdiept 😊
Het is dan wel een tuinkamer beneden. Maar wordt meer als hobby kamer gebruikt. Woonkamer en keuken zijn op de 1e.
Daarnaast zet ik eerder een raam open, dan dat ik de deur (en al helemaal geen schuifpui) open zet.
In mijn vorige woning(en) had ik tuindeuren. Maar die stonden ook nooit open.
Dus dit is voor ons een bewuste en praktische keuze geweest.
Een van mijn buren heeft de keuken verplaats naar die tuinkamer. Die heeft er onlangs wel een schuifpui in gezet.
Omdat het dan vooralmzomers een leefkeuken wordt. En de kinderen in de tuin kunnen spelen.
Dat is ook een heel mooi visje.Leuke visjes Marcel en ik wilde ze ook kopen maar vond ze met de Manen net te groot en heb voor de kleinere variant gekozen die er veel op lijkt:
https://aquainfo.nl/artikel/inpaichthys-kerri-blauwe-koningszalm/
Er komen nog 2 stukken hout in. Die staan al een paar weken in het water.Plantjes zijn al goed gegroeid! Ga je later als de alg is verdwenen nog wat veranderen aan je planten bestand?
Echt mooie visjes ook, zien er goed uit!
Er komen nog 2 stukken hout in. Die staan al een paar weken in het water.
Dan moet ik misschien nog wat herschikken.
Het is ook nog afwachten hoe groot de Echino’s uiteindelijk worden.
Ik wil eigenlijk nog een HN hebben. Maar die is niet verkrijgbaar.
Volgens mij is dat een gewone drijver op de foto.https://www.de-waterlelie.nl/products/hydrocleys-nymphoides-los
Heeft ze gewoon op voorraad hoor 😉
Ja dat zijn dan vervelende dingen om in de bodem te houden want als ik uitlopers met weinig of geen wortel heb dan schieten ze snel uit de bodem.Foto klopt inderdaad niet, maar kreeg wel de juiste binnen. En ik vindt de prijs ook zeer schappelijk tov andere aanbieders.
Zijn btw gewoon losse stekken.
Nee, ben nu compleet.Mooie visjes Marcel en wordt de groep nog groter?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.