Mooi bestand en ook niet te
Vandaag in Bilzen 5 maanvisjes opgehaald.
Volgens het kaartje zijn het Pterophyllum scalare ‘Belem’
Maar ik vind ze er gewoon erg mooi uitzien.
Bekijk bijlage 374201Bekijk bijlage 374202Bekijk bijlage 374203Bekijk bijlage 374204Bekijk bijlage 374205
Ja, klopt. Daar ben ik ze gaan halen. Heeft ook hele mooie redbacks. Maar slechts nog 4 exemplaren.Hele mooie bak en inrichting.
Komen ze van bij aquabilzen?
Ben ik vanmorgen ook heen gereden voor het 1 en ander.
Veel plezier ermee.
Ik let eigenlijk nooit op de maanvissen dus kan niet echt zeggen of hij er veel heeft zitten.Ja, klopt. Daar ben ik ze gaan halen. Heeft ook hele mooie redbacks. Maar slechts nog 4 exemplaren.
Ik heb hier een heleboel zaken die aquariumspullen verkopen. Echter dat zijn geen speciaalzaken.Ik let eigenlijk nooit op de maanvissen dus kan niet echt zeggen of hij er veel heeft zitten.
Sinds ik een aquarium heb ga ik daar al mijn spulletjes/voer/vissen halen,
mijn bak komt ook van daar.
Je kan ook vissen bestellen maar dat heb ik nog nooit gedaan dus kan ik niet veel over zeggen.
Marcel zoekt nog een goede grasmaaier😉Wow, ja Marcel, dat is wat je gerust een groene bak mag noemen 😉
Kunnen de planten nog concurreren met de algen?
Ja manen zijn prachtig!
Gelukkig wordt het nu minder.Jemig, dat is wel heel veel alg!
Ziet er goed uit hoorNa ruim 2 maanden begint het nu echt flink op te knappen.
De bruinalg (plukken bruine wol) verdwijnen nu.
De overige algen worden ook veel minder.
Planten groeien flink.
Wateroppervlak is nu mooi schoon.
Gisteren de verstopte vliezen vervangen. De K1 begon al een beetje bruin te worden, een teken dat de biofilm begint te vormen.
Ik ben van plan om bij filteronderhoud alleen nog maar de voor en na spons uit te spoelen, verder niets.
Hieronder wat plaatjes.
Bekijk bijlage 375498
Bekijk bijlage 375501
Bekijk bijlage 375499
Bekijk bijlage 375500
Zo te zien heeft Marcel het advies van Albert opgevolgd😉
Ja, het gaat nu de goede kant op. Maar dat het zo lang duurde, dat wist ik niet meer.Wat een verschil Marcel met de vorige foto's die je plaatste. Gaat lekker zo.
Veel planten verplaatst recent? Of anderszins in de bodem gewoeld? Ondertussen blijven verwijderen.Ik denk ook dat het synedra is. Maar kom er niet echt achter wat ik er tegen moet doen.
Dat is volgens mij net als de gewone bruinalg vaak te wijten aan teveel organische belasting. Daarbij is je bak nog jong en je hebt vervuilende Manen.Ik denk ook dat het synedra is. Maar kom er niet echt achter wat ik er tegen moet doen.
Ik heb ze nu 2 maanden. Maar hoe oud ze zijn…..Leuk die eitjes Marcel. Hoe oud zijn je manen nu?
Weg blijven halen/zuigen bij onderhoud. Wordt vanzelf minder en blijft daarna weg.Ik denk ook dat het synedra is. Maar kom er niet echt achter wat ik er tegen moet doen.
Met vinnen 12cm en het lijf is 5cm. De kleinste is wat kleiner, maar groeit wel.Hoe groot zijn ze nu dan?
Volgens wat ik heb gelezen zijn bepaalde sponzen en K1(statisch) 10x beter biologisch dan al het poreuze keramische dat er te krijgen is.
Als je K1 bewegend kunt krijgen, dan is het zelfs 100x beter.
Dus als je de vakken vol stopt met spons of K1 ben je al 10x beter af.
Ik heb de K1 statisch in 2 potfilters. Ik had ook 20 ppi spons kunnen nemen. Maar ik vind een spons moeilijk schoon te krijgen (als deze dus vol zit)
Die K1 kun je in een emmer spoelen. En de biofilm in de K1 zou dan intact blijven.
Maar goed, ik probeer nog steeds de balans te vinden. Ik heb nog last van bruine wollige alg. En daar wordt ik gek van.
Reply graag in mijn FA.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.