Oase styleline 125 van Shoto


Zojuist de heater in de filter geplaatst. Ziet er nu wel heel mooi strak uit.
 
3-12
Nh3/4 fase zijn we hier inmiddels voorbij en vandaag 0,5 nitriet gemeten.
De afgelopen tijd bleef de bak toch redelijk mistig en gestart met dagelijks een minimale hoeveelheid visvoer erin te doen. Iedere dag wordt het water nu helderder. Mooi om te zien.
Nu alleen nog zoeken naar mooie drijfplanten. Ik heb ooit rode gehad met korte wortels. Die vond ik erg fijn. Eens kijken of ik die nog kan vinden.
 

Waar die voorliefde voor rood wegkomt dat snap ik wel:DD
 
De Natans is niet de rodige uitvoering toch? Je had wat beter op je vrouw moeten inpraten Stefan:ROFLMAO:
 
Ik was in ieder geval lief. De Sint heeft me een Eden 501 gravel cleaner gegeven.
Jeetje, heeft ie niet goed gelezen wat er bij je naam stond Stefan of het was vanwege de overwinning van Ajax natuurlijk;)
 
Vandaag weer tijd voor een update. De afgelopen tijd veel alg in de bak gehad en een heel hoge nitriet piek. Vandaag was de nitriet eruit en een mooie hoeveelheid nitraat aanwezig. Dus de bak nog een keer onder handen genomen alle alg afgezogen met de gravel Cleaner en 50% water ververessing gedaan. Ook de grote planten wat bij geknipt.
Vrouw en de oudste zoon zijn naar de Jumper gegaan en hebben daar drie hele mooie guppen gehaald. Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van guppen zeker niet omdat ze zich zo ontzettend snel voortplanten ,maar op advies van de winkel hebben ze drie mannelijke guppen meegenomen. Volgende week komen er 10 corydoras habrosus bij. Daarna laten we de bak even rusten en het filter geven we de tijd om weer op krachten te komen.




1000011048.jpg
 
Netjes gedaan hoor ! Je guppen zullen eens knipogen en dan ben je ook verkocht. Succes ermee.
 
Haha. Ja guppen zijn harstikke mooi, maar voor je het weet zijn het er een miljoen.
 
Mooie bak hoor. Maar heb je nu drie van die testosteronbommetjes in je bak :) ?
 
Updateje:
Raampjes gepoetst
Water getest
Ph 7,5
Gh 4
Kh 5
Nh3 0
N02 0
N03 0
P04 2

Volgende week zaterdag nog een keer een grote beurt voor de feestdagen, maar voor nu ziet alles er goed uit. Plantjes groeien uitstekend en de guppies hebben het ook naar hun zin. Momenteel mogen we niet klagen.
 
Vandaag 15 Chinese sluier danio's gehaald. Eindelijk een beetje leven in de bak. Corydoras Habrosus zijn momenteel niet te krijgen, maar we kijken nu of de pygmeaus te krijgen zijn en dan is de bak vol, nou ja iig druk.
1000011293.jpg
 
Mooie visjes Stefan. Mocht je nog iets toevoegen let dan even wat beter op de kleur;)
 
Morgen de bak nog eens goed schoonmaken en dan zijn we klaar voor de feestdagen.
Vandaag nog tegen een school Corydoras pygmeaus aangelopen (9) en die meegenomen. Heel leuke visjes. Sowieso ben ik meer van de nano visjes. De vrouw vindt de Chinese danio's te groot / niet passen in de bak. Dus benieuwd hoe lang die er nog inzitten. šŸ¤£

1000011312.jpg


1000011310.jpg
 
Ja. Ze wordt gek van al die stoeltjes in de bak. šŸ¤£šŸ¤£
Bedankt. Morgen na het schoonmaken nog eens wat mooie fotos maken.
 
Gisteren nog even grote schoonmaak gehouden, plantjes geknipt, water ververst,, raampjes schoongemaakt etc......
Fijne feestdagen

1000011356.jpg
 
Morgen de bak nog eens goed schoonmaken en dan zijn we klaar voor de feestdagen.
Vandaag nog tegen een school Corydoras pygmeaus aangelopen (9) en die meegenomen. Heel leuke visjes. Sowieso ben ik meer van de nano visjes. De vrouw vindt de Chinese danio's te groot / niet passen in de bak. Dus benieuwd hoe lang die er nog inzitten. šŸ¤£

Bekijk bijlage 369898

Bekijk bijlage 369899

Misschien zijn Vietnamese danio's een optie.
 
Welke bodem gebruik je stefan?

Misschien zijn Vietnamese danio's een optie.
Misschien, maar waarschijnlijk Rasbora als ze er uit gaan. Nog niks is zeker.
 
O ja die heb ik zelf jaren gebruikt maar hij oogt vrij grijs in je bak maar dat heeft wellicht met het licht te maken.
 

Terug
Bovenaan