Ontwikkeling van een SMART-aquarium


Goedemorgen, wederom een kleine update betreffende de voortgang van het project. Ik ben nog verder gegaan met het design en heb de constructie gemaakt. Allereerst een update voor de kap die over de elektronica zal gaan. Deze ga ik vacuümvormen met behulp van een mal die ik ga CNC frezen.

Zie hier de kap:
1610101228630.png
1610101237593.png


Ook heb ik de constructie vanhet systeem van aluminium al in elkaar gezet:
1610101294454.png
1610101334701.png

1610101347564.png


Dit weekend zal ik de LED's bevestigen op de plaat en een manier bedenken om plexiglas aan de onderzijde te monteren om direct contact met water tegen te gaan.

Alvast een goed weekend allemaal!
 
Waarom maak je de mal niet van rvs of aluminium plaat dat je in de goede maat en vorm zet?
Je lamp zelf is zo te zien ook gewoon een stukje gekant aluminium.
 
Waarom maak je de mal niet van rvs of aluminium plaat dat je in de goede maat en vorm zet?
Je lamp zelf is zo te zien ook gewoon een stukje gekant aluminium.
Je bedoelt de kap voor op het systeem? De mal dient puur alleen als mal om een stuk plastic overheen te vacuümvormen.

Ik had ook een kap van aluminium of RVS kunnen maken alleen is dit redelijk zwaar vergeleken met kunststof. Ook leek me dit wel gaaf en kost ook helemaal niet gek veel tijd. Ik heb een stuk schuim dat ik laat frezen en dat kost 15 minuten (dat is de mal). Vervolgens laat ik die mal vacuümvormen wat ook een kwartiertje kost. Bij metaal ben ik langer bezig en kost het meer moeite.

Ook leek me dit wel geinig om een keer te doen:)
 
Je bedoelt de kap voor op het systeem? De mal dient puur alleen als mal om een stuk plastic overheen te vacuümvormen.

Ik had ook een kap van aluminium of RVS kunnen maken alleen is dit redelijk zwaar vergeleken met kunststof. Ook leek me dit wel gaaf en kost ook helemaal niet gek veel tijd. Ik heb een stuk schuim dat ik laat frezen en dat kost 15 minuten (dat is de mal). Vervolgens laat ik die mal vacuümvormen wat ook een kwartiertje kost. Bij metaal ben ik langer bezig en kost het meer moeite.

Ook leek me dit wel geinig om een keer te doen:)
Nee bedoelde de mal van metaal, maar dat schuim werkt ook goed.
Is ook makkelijk te bewerken met de hand als je wat aangepast wilt
 
Goedemiddag,

Ik heb voor mijn opleiding een 1 minuut lange video moeten maken waarin ik mijn product kort laat zien. Aangezien het systeem nog niet af is klopt er nog niet veel van het eindresultaat, desalniettemin vind ik het wel leuk om het te delen op het forum. Ik had hiervoor nog niet eerder een video gemaakt dus verwacht er niet teveel van. ;)

-

Wanneer het product echt echt af is zal ik nog een betere video maken..!

Groeten Hugo
 

Terug
Bovenaan