Onze Juwel Rio 180 (Benvo)


Een update van de vordering van mijn Aquarium controller. De inbouw, dus de eindfase, is daar. Alvast een paar plaatjes. Het scherm is al wel ingebouwd en even van stroom voorzien om te kunnen bekijken hoe het allemaal gaat worden. De behuizing is een ... euhh.. broodtrommel. Ga je voor een "echte" behuizing, zeker voor mijn grootte, dan betaal je echt de hoofdprijs. En dit, zo vind ik, kan ook best.

IMG_0462.JPG
IMG_0532.JPG
IMG_0533.JPG
IMG_0534.JPG
IMG_0535.JPG
IMG_0529.JPG
IMG_0530.JPG
 
Haha die broodtrommel heb ik ook, maar dan voor mijn broodjes:D Vind het resultaat mooi hoor!
 
Zo, vandaag is de inbouw voltooid. Enne... alle draadjes heb ik goed aan elkaar kunnen knopen, alles werkt naar behoren! Nu breekt dus een testfase aan. Met name het pH segment wil ik eerst laten draaien naast mijn huidige pH systeem. Als de metingen goed werken zal de volgende fase het aankoppelen van de CO2 fles aan het nieuwe systeem zijn. De verlichting is al door en door getest omdat ik dat al eerder heb gebruikt in mijn controller 1.0. De temperatuur zal ook geen problemen opleveren. Hieronder nog wat foto's van de inbouw, dit is tenslotte een fotoboek!

IMG_0537.JPG
IMG_0538.JPG
IMG_0539.JPG
IMG_0540.JPG
IMG_0541.JPG
IMG_0542.JPG
IMG_0544.JPG
IMG_0545.JPG
 
Erg indrukwekkend geheel Ben:thumbs:. Zie ik nou daar dat het gele en het rode draadje omgekeerd zitten:D:D;).
Je moet er maar het geduld voor hebben:thumbs:
 
Niets zo fijn als zelf iets bouwen en het dan goed aan de praat te krijgen.
Mooi wark!
 
Misschien nu nog eens denken over een doseersysteem. Alhoewel dat de Chinezen er ook een voor een redelijke prijs aanbieden, kant klaar, welteverstaan. Aan de andere kant dat geknutsel met wat programmeerwerk blijkt ook iets te hebben. Eens dus, Ben. Denk ik nog over...
 
Zoveel werk en dan alsnog alles in een breadboard.
Had je niet alles netjes op een protoshield kunnen solderen?
 
Zoveel werk en dan alsnog alles in een breadboard.
Had je niet alles netjes op een protoshield kunnen solderen?
Jawel, dat had gekund maar dit heeft het voordeel dat ik elk onderdeel er zo is uit te pakken. Dit blijft zo totdat de testfase voorbij is. Daarna kijken we dus wél naar een protoshield dat ik dan zo boven op de mega kan prikken. Zo heb ik ook gewerkt met de licht controller 1.0. Dat zit inmiddels ook allemaal netjes op een, overigens, screw shield
 
Haha, Agjah je hebt er al meer tijd en energie in gestoken dan ik ooit van plan was :p

Maar ziet er leuk uit, miss ga ik ook ooit wat doen met nextion schermen
 
Mooie bak zeg, en wat een vet project die controller! Ik heb er vast overheen gelezen, maar welke sensor heb je gebruikt om de PH waarde te meten?
 
Zo, terug van het Vivarium. Genoten hebben we ervan! Prachtige dingen gezien.
Uiteraard ook weer het e.e.a. gekocht waaronder een prachtige lange Eleocharis acicularis (Naaldgras) die ik als solitair in mijn bak heb gezet.
Past wel als aanvulling in mijn fotoboek.

74c92db2f237f13dbf8bcccffe45ba06.jpeg 74c92db2f237f13dbf8bcccffe45ba06.jpeg 74c92db2f237f13dbf8bcccffe45ba06.jpeg
 
ja ja die Ben en ik maar zoeken naar mijn stikkentrommel :D:Dnou ben toch aan huis gebonden dus waarom niet
nu nog de draadjes netjes doen en klaar is kees o nee Ben:thumbs::D
zie dat je een rtc klok module arduino er bij hebt Ben en dat ph shield
welk type en waar vandaan als ik vragen mag
bak staat er prachtig bij mooi kleuren zie een mooi rode lotus staan maar die ander rode kan ik even niet thuisbrengen
 
Denk dat je daar een fout maakt Ben. Heb ze nu zelf ook, en ze gebruiken veel voeding uit de bodem hier.
Dat klopt ook! Uiteraard wordt er voeding uit de bodem gehaald want het gaat hier om een moerasplant. Maar de plant groeit in de natuur vaak op een zanderige, voedselarme, bodem. Dus zal er vooral ook door de "naalden" opgenomen worden.
 
ja ja die Ben en ik maar zoeken naar mijn stikkentrommel :D:Dnou ben toch aan huis gebonden dus waarom niet
nu nog de draadjes netjes doen en klaar is kees o nee Ben:thumbs::D
zie dat je een rtc klok module arduino er bij hebt Ben en dat ph shield
welk type en waar vandaan als ik vragen mag
bak staat er prachtig bij mooi kleuren zie een mooi rode lotus staan maar die ander rode kan ik even niet thuisbrengen
Die andere rode is een Ludwigia Super Red.
pH shield is een pH module en die kocht ik bij onze Chinese vrienden. De klok is een DS33231 RTC. De keuze viel hierop omdat deze erg nauwkeurig is.


https://nl.aliexpress.com/item/Liqu...-fcbb-4ce0-ab00-d6e7499e33b0&rmStoreLevelAB=0
 
Die andere rode is een Ludwigia Super Red.
pH shield is een pH module en die kocht ik bij onze Chinese vrienden. De klok is een DS33231 RTC. De keuze viel hierop omdat deze erg nauwkeurig is.
Dank Ben voor de link en naam plant :thumbs:
vliegtuig /boot zijn onderweg van China:D
trouwens zijn de beide heren niet wat in de war wat ouder en jonger betreft scheelt zo wat de helft tussen jullie maar dan wel anders om toch:stars::D:D
denk maar zo je bent zo jong als je je voelt :thumbs::D:D
 

Terug
Bovenaan