Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Screenshot_20211111-141147~2.png
 
Het is een bekend fenomeen dat Anentome helena op zo veel verschillende manieren verkeerd gespeld, of liever, anders genoemd wordt, en bij lange na niet alleen door personen met dyslexie. Waarschijnlijker is dat de naam steeds verkeerd wordt aangeleerd door een ander, en ook weer verkeerd wordt doorgegeven. Je komt verschillende verkeerde spellingsvormen zelfs tegen op etiketten in LFS. Kennelijk is de naam Anentome helena een beetje bevloekt.
Zie hier mijn post van eerder dit jaar, die destijds wel gewaardeerd kon worden.



Deze laatste specifieke versie (Anarotome helena) was ik persoonlijk nog niet eerder tegen gekomen, en dan lijkt het net of er een nieuwe soort is ontdekt. Daarom vond ik het grappig.

In dit geval (Anarotome helena) lijkt het me eerder waarschijnlijk dat het een verkeerd aangeleerde benoeming is, in plaats van een spelfout omwille van dyslexie, hoewel ik dat natuurlijk niet zeker weet.

Uiteraard was het niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Daarom heb ik ook geen naam bij de advertentie gelaten, en de foto bij de advertentie is één die al zo vaak door verschillende mensen en sites wordt gebruikt, dat het niet aan deze adverteerder persoonlijk te linken is.

De grootste grap is dat er ondertussen 'Anarotome helena' in mijn autocorrectie staat.
 
Gelukkig zit er een heater bij.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211120-221248.png
    Screenshot_20211120-221248.png
    104.7 KB · Weergaven: 167
  • Screenshot_20211120-221226.png
    Screenshot_20211120-221226.png
    485.7 KB · Weergaven: 160
Toch heb jij stiekum wel wat met die goldies ;)

Heel markplaats vol met zulk ellende. Niet teveel naar kijken want daar word je alleen maar depri van,
 
Uitdaging aan ons allemaal: Leuke opmerkelijke advertenties zoeken.
Zo van: "Lief nieuw baasje gezocht voor deze vis ivm verhuizing" ofzo.
 
Toch heb jij stiekum wel wat met die goldies ;)

Heel markplaats vol met zulk ellende. Niet teveel naar kijken want daar word je alleen maar depri van,
Haha nee mijn hele MP staat vol vissen haha. Had tijd terug gekeken naar kleine aquariums voor miss op mijn kantoor. Ja dan zie je dit soort tafarelen
 
Haha nee mijn hele MP staat vol vissen haha. Had tijd terug gekeken naar kleine aquariums voor miss op mijn kantoor. Ja dan zie je dit soort tafarelen

Joh, geen klein aquarium op je kantoor maar een grote om deze stakkers te redden veel beter plan. Echte eye cather in kantoor.
 
oscar-fish-tiger-oscar-marble-cichlid-picture-id1156361377


veel-soorten-goudvissen-ranchu-heel-schattig-en-mooi-van-natuurlijke-kunst_40120-605.jpg


scheelt toch niet zo heel veel. maar oscar wat ik zo even google4 ook erg mooi en ook mooie kleuren bij. Alleen die tanden :br:
 
Ergens is het lollig, of zoiets, maar die vissen weten niet wat ze overkomt... Als je ook maar een klein beetje inlevingsvermogen hebt, doe je dit niet. Ik had het leuker gevonden als die man vervolgens als straf zélf in een zakje werd gestopt, en dan besprongen werd door een orca of een hongerige ijsbeer of zo. Misschien dat hij dan was gaan snappen dat het barbaars en zielig is om dieren zo te behandelen.

je hebt gewoon dieren nodig voor vrucht baren grond dat soort groepering zijn aleen maar ellende klinkt mooie tot je der in verdiept
Toch schijnt het Amazonewoud prima te groeien zonder ondersteuning van een massale bio-industrie. Belangrijk is gewoon dat je een gesloten kringloop hebt. Dus afvalstromen e.d. gebruiken voor de bemesting. Liefst ook de menselijke "toiletgangen" afvangen en terugbrengen in de keten. Wellicht dat we daar in de toekomst meer op kunnen inzetten.

Feit is dat de huidige manier van landbouw bedrijven (met zoveel intensieve veeteelt als weerspiegeling van het consumptiepatroon) van de pot gerukt is. Daar is gewoon geen capaciteit voor. De enige reden dat er nog wat natuur is en dat de klimaatverandering niet al verder is etc etc, is het feit dat de derdewereldlanden nog niet klaar zijn met hun consumptieve inhaalrace.

Gelukkig zit er een heater bij.
Pfffft. ^^' Ook die zin: "er zit ook nog een nieuwe filterspons in". Die mensen hebben nooit gesnapt waar ze mee bezig waren.

Ik vind het nog meevallen dat ze er geen geld voor vragen. Verder zal ik me over het gebrekkige taalgebruik maar niet uitlaten (@Nicolientje-W ;) ). Ik zou deze mensen in elk geval willen adviseren om het voortaan bij plastic dieren en planten te houden. :p Die doen het goed in de afwezigheid van filters, basiskennis en andere randzaken.
 
Toch schijnt het Amazonewoud prima te groeien zonder ondersteuning van een massale bio-industrie. Belangrijk is gewoon dat je een gesloten kringloop hebt. Dus afvalstromen e.d. gebruiken voor de bemesting. Liefst ook de menselijke "toiletgangen" afvangen en terugbrengen in de keten. Wellicht dat we daar in de toekomst meer op kunnen inzetten.

Feit is dat de huidige manier van landbouw bedrijven (met zoveel intensieve veeteelt als weerspiegeling van het consumptiepatroon) van de pot gerukt is. Daar is gewoon geen capaciteit voor. De enige reden dat er nog wat natuur is en dat de klimaatverandering niet al verder is etc etc, is het feit dat de derdewereldlanden nog niet klaar zijn met hun consumptieve inhaalrace.
ik denk dat er niks mis is met intensieven veeteelt als we de poep om zetten in compost proces van 17 dagen en je eindigt met zwart goud
toilet gebeuren altijd al afgevraagt waarom gooie we dan medicijne in ons water zodat we boel niet kunnen recycle
 
An sich is het (denk ik) niet erg dat we vlees eten. Het is meer de manier waarop. Je kunt op de huidige wijze geen 8 miljard + mensen met een Westers eetpatroon hebben. Dat kost heel veel landbouwgrond. Zeg dan ook maar dag tegen de aquariumhobby. ;) Aangezien zoveel vissen uit natuurgebieden komen die dan simpelweg moeten worden gekapt.

(Ja je hebt ook berggebied, ongeschikt voor landbouw blabla, maar als omliggende ecosystemen sneuvelen heeft dat ook daar effect.)
 
An sich is het (denk ik) niet erg dat we vlees eten. Het is meer de manier waarop. Je kunt op de huidige wijze geen 8 miljard + mensen met een Westers eetpatroon hebben. Dat kost heel veel landbouwgrond. Zeg dan ook maar dag tegen de aquariumhobby. ;) Aangezien zoveel vissen uit natuurgebieden komen die dan simpelweg moeten worden gekapt.

(Ja je hebt ook berggebied, ongeschikt voor landbouw blabla, maar als omliggende ecosystemen sneuvelen heeft dat ook daar effect.)
laats keer water berekening gemaakt hoeveel heid kilo vlees dat we per persoon in nederland eten hebben we genoeg land bouw grond voor als we de dieren gras gevoed zouden voeren dus groten deels op het land heel jaar door mob grasen en carbon in de soil verwerken de grond verijken met maar heel weinig input kwa benzine etc zijn al mensen die dit doen op groten schaal. dan kom je nog wel op een te kort van 500000 hectera mis minder maar we hebben ook 100000 mensen extra elk jaar die in dit land komen wonen van buiten af dus overbevolking hier.
 
Heel bijzonder..
Hoe je het ding met visje en al moet pakken is eerst nog gissen.. :stars: :unsure: :ROFLMAO:

En de vertaling is toch wel echt op z'n minst gezegd tamelijk cryptisch

Ashampoo_Snap_donderdag 9 december 2021_21h58m55s_001_= Nyos Floating Fish Trap � Vissen Aquar...png
 
Aquarium wordt verkocht vanwege de aanschaf van een nieuwe. Misschien is die wel groot genoeg voor de vissen?
(Verkoop is exclusief vissen)
 

Terug
Bovenaan