Het is maar net hoe je het ziet. Als het verkoopt en hij of zij verdient er wat mee, ik gun het ze van harte. Maar ik ben ook blij dat er mensen zijn als jij en ik die niet reageren op dit soort advertenties.Mensen die torenslakken verkopen 🙄 🙄 🙄
Voorbeeld:
Beschrijving
Te koop/ruilen
torenslakken wegens teveel in mijn aquariums
grote en kleine gemixt
Tuurlijk gun ik hun dat, leven en laten leven zeg ik altijd en ik neem aan dat het hier gaat over kinderen?Het is maar net hoe je het ziet. Als het verkoopt en hij of zij verdient er wat mee, ik gun het ze van harte. Maar ik ben ook blij dat er mensen zijn als jij en ik die niet reageren op dit soort advertenties.
Ach ongeveer 2 jaar geleden hadden we hier een lid welke zijn ververswater aanbood op mp als biologisch waterMensen die torenslakken verkopen 🙄 🙄 🙄
Voorbeeld:
Beschrijving
Te koop/ruilen
torenslakken wegens teveel in mijn aquariums
grote en kleine gemixt
Wij Drenten zijn natuurlijk gek op biologischAch ongeveer 2 jaar geleden hadden we hier een lid welke zijn ververswater aanbood op mp als biologisch water
Ik denk dat jij dat dan ook groot hebt ingeslagenWij Drenten zijn natuurlijk gek op biologisch
Nou gelukkig woon je dichtbij en ik zorg er dan voor dat je wekelijks bij mij 150 ltr kan ophalen voor een schappelijke prijsWij Drenten zijn natuurlijk gek op biologisch
Er zijn webshops die garnalen verzenden via pakketpost. Ook in de vogelspinnenhobby is het heel normaal om dieren te verzenden. Ik dacht ook dat dit niet toegestaan is, maar misschien geldt deze wetgeving niet voor ongewervelden?Zo zag ik vorige week een advertentie waarbij de garnalen per pakketpost verzonden konden worden. Dit is natuurlijk niet toegestaan in Nederland en dat is maar goed ook wat mij betreft. Ik heb de adverteerder hier op gewezen maar geen reactie ontvangen. Ik heb een paar dagen later een melding gedaan bij Marktplaats maar de advertentie is helaas niet aangepast of verwijderd.
Bulk kortingIk denk dat jij dat dan ook groot hebt ingeslagen
Advertenties op de kaart/map bekijken helpt goed als je alleen/grotendeels particulieren wil vinden.Ik ben überhaupt klaar met Marktplaats.
Je moet je eerst door tig bladzijden bedrijven heen worstelen voordat je een particulier tegenkomt.
En dat is wat je zoekt voor een leuk product voor een leuke prijs.
Op de Marketplace van FB lukt dat vaak nog wel.
Er zijn webshops die garnalen verzenden via pakketpost. Ook in de vogelspinnenhobby is het heel normaal om dieren te verzenden. Ik dacht ook dat dit niet toegestaan is, maar misschien geldt deze wetgeving niet voor ongewervelden?
Je kan heel makkelijk de extentie marktplaats zonder spam installeren, dan heb je al die troep nietIk ben überhaupt klaar met Marktplaats.
Je moet je eerst door tig bladzijden bedrijven heen worstelen voordat je een particulier tegenkomt.
Volgens mij mag het alleen als het als dusdanig wordt aangedragen zodat de logistieke club dan volgens protocol de levende have kan vervoeren. Maw, het is verboden om het met reguliere pakketpost net als ieder ander pakketje mee te geven.Vissen kun je ook via de post krijgen. Verleden jaar heb ik vissen in tempex doos gekregen. Lijkt me dat dit dan niet verboden is? Zat grote sticker op. Voorzichtig levende have.
Ik deed ook torenslakken weg en deed er inderdaad een prijs op zetten. 0,50 voor heel veel.
Als je het gratis op MP zet zijn er van die rotzakken die een afspraak maken om het op te halen om vervolgens niet te komen opdagen. Daar was ik natuurlijk ook snel klaar mee 🙂
Daar was een app voor, ben helaas de naam kwijt. Volgens mij is die ooit hier op het forum genoemd.Ik ben überhaupt klaar met Marktplaats.
En is het geld met bakken binnen komen stromen of heeft hij alsnog een baan moeten zoeken als ieder ander?Ach ongeveer 2 jaar geleden hadden we hier een lid welke zijn ververswater aanbood op mp als biologisch water
Inderdaad, gratis af te halen werkt helaas vaak bijzonder slecht op Marktplaats. Ik herken het ook dat mensen vaker niet op komen dagen dan wel. En als ik iets gratis weg doe wil ik er graag van af. Dan is het fijn als mensen het ook daadwerkelijk op komen halen. Ik vraag dus ook vaak bijzonder lage bedragen voor dingen die ik eigenlijk gratis weg wil doen. Dat werkt op een of andere manier toch beter.Ik deed ook torenslakken weg en deed er inderdaad een prijs op zetten. 0,50 voor heel veel.
Als je het gratis op MP zet zijn er van die rotzakken die een afspraak maken om het op te halen om vervolgens niet te komen opdagen. Daar was ik natuurlijk ook snel klaar mee 🙂
Vertel verder? Hoe heet dit, waar kan ik dit vinden en wat kost het?Je kan heel makkelijk de extentie marktplaats zonder spam installeren, dan heb je al die troep niet
Geen idee van, dit lid is al lang niet gezien dus mogelijk woont deze nu in Sin city Florida, of ergens onder een Drentse steenEn is het geld met bakken binnen komen stromen of heeft hij alsnog een baan moeten zoeken als ieder ander?
Geen idee van, dit lid is al lang niet gezien dus mogelijk woont deze nu in Sin city Florida, of ergens onder een Drentse steen
Gratis https://chrome.google.com/webstore/...r-spam/lekhkeegnegccgaoakphligfonjmaodh?hl=nl en je kan zelf filteren of je dagtoppers wil zien of nietEn is het geld met bakken binnen komen stromen of heeft hij alsnog een baan moeten zoeken als ieder ander?
Inderdaad, gratis af te halen werkt helaas vaak bijzonder slecht op Marktplaats. Ik herken het ook dat mensen vaker niet op komen dagen dan wel. En als ik iets gratis weg doe wil ik er graag van af. Dan is het fijn als mensen het ook daadwerkelijk op komen halen. Ik vraag dus ook vaak bijzonder lage bedragen voor dingen die ik eigenlijk gratis weg wil doen. Dat werkt op een of andere manier toch beter.
Vertel verder? Hoe heet dit, waar kan ik dit vinden en wat kost het?
Gezien de vervoersprijs van Dino ( 25 Euro?) denk ik dat dat eerder per koerier is gegaan. Er worden zat vissen per vliegtuig aangevoerd, zowel voor de reguliere handel als voor speciaalzaken. Dat zijn ook speciale zendingen voor levende have. Post NL of andere reguliere pakketpost kost 7,50 of zo, maar die zendingen doen er 2 dagen over en liggen in een depot te wachten op uitlevering.Vissen kun je ook via de post krijgen. Verleden jaar heb ik vissen in tempex doos gekregen. Lijkt me dat dit dan niet verboden is? Zat grote sticker op. Voorzichtig levende have.
PostNL heeft duidelijk in zijn regelement staan dat je geen levende dieren mag verzendenGezien de vervoersprijs van Dino ( 25 Euro?) denk ik dat dat eerder per koerier is gegaan. Er worden zat vissen per vliegtuig aangevoerd, zowel voor de reguliere handel als voor speciaalzaken. Dat zijn ook speciale zendingen voor levende have. Post NL of andere reguliere pakketpost kost 7,50 of zo, maar die zendingen doen er 2 dagen over en liggen in een depot te wachten op uitlevering.
Mijn ervaring is dat wanneer het gratis is het een stuk vaker gebeurtZie alleen niet in wat het "gratis" daarmee te maken heeft, ook als je een prijs vraagt dagen mensen niet op
Dat is dus ook mijn ervaring. Maar het zou interessant zijn om zoiets eens te onderzoeken.Mijn ervaring is dat wanneer het gratis is het een stuk vaker gebeurt
Ik voel me niet geroepen om dat te onderzoeken🤣Dat is dus ook mijn ervaring. Maar het zou interessant zijn om zoiets eens te onderzoeken.
Ik blokkeer ze altijd, veel makkelijkerIk voel me niet geroepen om dat te onderzoeken🤣
Ik hou gewoon op een lijstje bij wie niet op is komen dagen en met die mensen maak ik nooit meer een afspraak👍🏻
Die plugin die @Nicolientje-W eerder in dit topic aandroeg werkt echt uitstekend voor precies dit. Maar ook voor veel meer dingen. Ik ben er serieus blij mee en overweeg te doneren aan de makers.Ik voel me niet geroepen om dat te onderzoeken🤣
Ik hou gewoon op een lijstje bij wie niet op is komen dagen en met die mensen maak ik nooit meer een afspraak👍🏻
Dat is natuurlijk ook een optie.Ik blokkeer ze altijd, veel makkelijker
Die kunnen wel degelijk gedragsproblemen krijgen. Met name wegens verveling, verwaarlozing, nalatige veterinaire zorg, verkeerde voeding, verkeerde huisvesting, gebrek aan of verkeerd gezelschap, etc.Ze hebben nog wel konijnen, cavia's, ratten en hamsters. En vissen. Dit zijn in ieder geval geen dieren die afgedankt kunnen worden wegens gedragsproblemen.
Met allergie als excuus.
Da's nie alleen bij aquaria overigens; kleding, kastjes, fotolijstjes, noem maar op.Bekijk bijlage 320208
Je zou het maar hebben. 😮
Back on topic, ik vind het opmerkelijk dat bij zo'n 90% van tweedehands aangeboden aquaria niet eens de afmetingen in de omschrijving staan. Dat de verkoper niet zelf lijkt te beseffen dat die een zeer essentiële eigenschap aan een aquarium zijn, zegt misschien al genoeg over waarom het aquarium te koop staat. 😳
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.